Gå til innhold

Butikkmedarbeider. Hvilke regler gjelder under ansettelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt uklar overskrift her, men sånn er saken:

Jeg er student (nettstudie, så det skjer når det passer meg), og trenger en deltidsjobb ved siden av. Derfor søkte jeg på en ledig stilling på Jysk. Altså vanlig butikkmedarbeider.

Jeg har 90 fullførte studiepoeng i økonomiske fag, er det noe som skal telle som fordel for meg i forbindelse med ansettelse?

Jeg vet om 3 andre som søkte (bor på en liten plass så man prater jo om sånne ting), 2 har fullført videregående skole, og den siste jeg vet om har ikke studiekompetanse. Alle de tre ble kallet inn på intervju til stillingen, mens jeg aldri ble innkallt. I går fikk jeg mail om at stillingen var besatt (av hun ene med fullført vgs fant jeg ut i dag). Jeg kjente jeg ble litt sjokkert. Hun har "bare" fullført vgs, mens jeg har 90 studiepoeng i økonomiske fag. Skulle ikke det telle som en fordel? Eller er det ikke relevant i en butikkjobb?

Jeg lurer i grunn på om de ikke syntes jeg var aktuell på grunn av at jeg er alenemor til 3 små barn (har det oppført i CV-en). Og diskriminering på det viset skal jo ikke skje i arbeidslivet, og viss det faktisk er en regel som sier at de med mer utdanning skal gå foran, har det jo her skjedd en ganske stor feil, som jeg har lyst til å konfrontere sjefen på butikken med.

Så hvordan er reglene for en sånn butikkjobb? Har det noe å si at jeg har 90 studiepoeng i økonomiske fag? Skulle jeg hatt rett på jobben foran hun andre da (i det minste blitt kallet inn på intervju), eller er det sånn at de bare kan velge fritt når det kommer til å velge hvem de vil kalle inn?



Anonymous poster hash: 43f58...62e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...