Gå til innhold

er dette normalt?


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det normalt at hjertet dunker så hardt (?) at genseren rører på seg, liksom banker? At det vises skikkelig godt at hjertet dunker liksom, fordi det ser ut som at hjertet skal dunke ut av brystet mitt siden det er synlig at det dunker. Er litt vanskelig å forklare. Kan forresten noen ganger kjenne at pulsen dunker i magen min, og at hodet dunker fordi pulsen dunker der. Men det med genseren og brystet er egentlig hele tiden 24/7. Er det noe galt med meg? Nå ser jeg ned på magen min og ser at magen min dunker med pulsen, og ja jeg puster med magen men det vises. Skjønner ikke? Har fett på magen så er ikke akkurat sånn veldig tynn så tror ikke det er derfor. Dunker hjertet mitt for hardt, og kan det være en farlig grunn til det? Har tenkt på dette en stund nå.



Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnene kan være mange eller ingen. Ta en tur til legen med det og hør der. Kan være høyt blodtrykk, kan være noe med hjertet, behøver ikke være noe. Det blir med andre ord synsing, og derfor om du bekymrer deg for det er det greit å få det sjekket ut.

AnonymBruker
Skrevet

Grunnene kan være mange eller ingen. Ta en tur til legen med det og hør der. Kan være høyt blodtrykk, kan være noe med hjertet, behøver ikke være noe. Det blir med andre ord synsing, og derfor om du bekymrer deg for det er det greit å få det sjekket ut.

Jeg har i hvert fall normalt blodtrykk.

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg har det også sånn. Men jeg ser hjertet dunker "gjennom huden" hele tiden da, ikke bare når det dunker hardt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn. Men jeg ser hjertet dunker "gjennom huden" hele tiden da, ikke bare når det dunker hardt.

Ja jeg ser det jo hele tiden gjennom brystet.

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. :)

Det er vanlig å se magen og brystet (og således genseren) bevege seg litt etter slagene.
I likhet til å føle pulsen sin i diverse kroppsdeler, som hjernen, armen, magen, osv.



Anonymous poster hash: b6503...3bd
AnonymBruker
Skrevet

Helt normalt. :)

Det er vanlig å se magen og brystet (og således genseren) bevege seg litt etter slagene.

I likhet til å føle pulsen sin i diverse kroppsdeler, som hjernen, armen, magen, osv.

Anonymous poster hash: b6503...3bd

Så det er vanlig at det er sånn 24/7 liksom? Det vises ganske godt hele brystet rører på seg..

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Så det er vanlig at det er sånn 24/7 liksom? Det vises ganske godt hele brystet rører på seg..

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Jepp. Det ville blitt uvanlig om det skulle bare ha vært i 20 timer i døgnet f.eks.

Og om blodtrykket, kolestrolet og generelt dagsformen er fin, så er det ingenting å bekymre seg over.

Anonymous poster hash: b6503...3bd

AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg føler meg forresten ofte svimmel og kvalm, og har besvimt en del (mest når jeg tar blodprøve osv). I ca 4 dager nå har jeg følt meg ekstra rar i kroppen, svimmel og klarer så vidt å stå oppreist. Har følt at jeg har holdt på å besvimt 2 av kveldene. Dessuten har jeg en del vondt i hjertet og tungt å puste... vet ikke hva som skjer med meg.



Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb
AnonymBruker
Skrevet

TS: Jeg føler meg forresten ofte svimmel og kvalm, og har besvimt en del (mest når jeg tar blodprøve osv). I ca 4 dager nå har jeg følt meg ekstra rar i kroppen, svimmel og klarer så vidt å stå oppreist. Har følt at jeg har holdt på å besvimt 2 av kveldene. Dessuten har jeg en del vondt i hjertet og tungt å puste... vet ikke hva som skjer med meg.

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Hvis dette er tilfelle burde du stikke til legen og få deg sjekket.

Dette er IKKE normalt og ut i fra symptonene dine er det ikke så godt å si hva det kan være, for min del.

Det kan være jernmangel bare, for alt jeg vet. En lege derimot, hadde kunne gjort jobben sin. ;)

Anonymous poster hash: b6503...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er tilfelle burde du stikke til legen og få deg sjekket.

Dette er IKKE normalt og ut i fra symptonene dine er det ikke så godt å si hva det kan være, for min del.

Det kan være jernmangel bare, for alt jeg vet. En lege derimot, hadde kunne gjort jobben sin. ;)

Anonymous poster hash: b6503...3bd

Har ikke jernmangel.

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Skrevet

Siden du vet at du ikke har verken høyt blodtrykk eller jernmangel går jeg ut i fra at du nylig har vært hos legen. Kan jeg også gå ut i fra at legen sjekket en del annet også, men erklærte deg frisk? Men at du fortsatt er bekymret for hjertet ditt?

Svimmelhet, hjertebank, tung pust og "rar" følelse i kroppen kan være psykisk betinget. Og det at du er redd for at det er noe galt kan i seg selv være nok til å fremkalle disse symptomene.

Brystsmerter som kommer og går er ofte muskulært betinget. Hvis du legger press på brystet med hånden og dette forsterker smerten, er det mest sannsynlig smerter fra muskler. (Muskelknuter i skuldre og rygg kan gi smerter foran på brystet)

Dersom du tror det er noe galt og føler legen ikke tar deg på alvor, så be om en tredjeparts vurdering! Ingen grunn til å gå og engste seg.

AnonymBruker
Skrevet

Siden du vet at du ikke har verken høyt blodtrykk eller jernmangel går jeg ut i fra at du nylig har vært hos legen. Kan jeg også gå ut i fra at legen sjekket en del annet også, men erklærte deg frisk? Men at du fortsatt er bekymret for hjertet ditt?

Svimmelhet, hjertebank, tung pust og "rar" følelse i kroppen kan være psykisk betinget. Og det at du er redd for at det er noe galt kan i seg selv være nok til å fremkalle disse symptomene.

Brystsmerter som kommer og går er ofte muskulært betinget. Hvis du legger press på brystet med hånden og dette forsterker smerten, er det mest sannsynlig smerter fra muskler. (Muskelknuter i skuldre og rygg kan gi smerter foran på brystet)

Dersom du tror det er noe galt og føler legen ikke tar deg på alvor, så be om en tredjeparts vurdering! Ingen grunn til å gå og engste seg.

Jeg var til legen av andre grunner, og fikk sjekket blodtrykket. Tok blodprøver før for de skulle sjekke om jeg hadde jernmangel, men jeg hadde D vitamin mangel, og tar tabletter. Mamma sa at jeg hadde 1 eller 2 muskelknuter bak på ryggen/skuldrene en plass tror jeg. Altså jeg er 17 forresten.

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ser det jo hele tiden gjennom brystet. Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Er du tynn? Og urolig? T gode grunner i så fall.

Anonymous poster hash: d69b1...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Er du tynn? Og urolig? T gode grunner i så fall.

Anonymous poster hash: d69b1...9d8

Er ikke akkurat kjempe tynn... er ganske urolig noen ganger ja..

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner jeg at pulsen dunker hardt i leggen min, og i ryggen min osv.

Kjenner sånt forskjellige plasser hele tiden.



Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det delvis sånn når jeg har spist mat med mye sukker/fett, altså usunn mat. Tror ikke kroppen liker det så godt. Da dunker hjertet veldig hardt.



Anonymous poster hash: 60ed2...c19
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt. Du må dra til legen så fort som mulig.

Medisinstudent

Anonymous poster hash: 012f7...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke normalt. Du må dra til legen så fort som mulig.

Medisinstudent

Anonymous poster hash: 012f7...5b9

Hva er ikke normalt?

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ikke normalt?

Anonymous poster hash: 1a4b4...1eb

Ikke hør på hun, det er normalt.

Anonymous poster hash: 1a9c2...631

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...