AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #1 Skrevet 4. juli 2013 Jeg skal snart foreta en brazilian wax, skal please sexpartneren min med null hår. Vil det da hjelpe med Emla-krem som er påsmurt nedentil på forhånd for å dempe smerte? Tenkte å ta meg en øl eller en drink på forhånd for å dempe de verste nervene. Plz, ikke kom med formaninger og slike kjedelige ting, vær snill! Anonymous poster hash: ab9c7...e71
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #2 Skrevet 4. juli 2013 Det er altså meg, Houdini. Trykket på AB-knabben.
Gjest Naria Skrevet 4. juli 2013 #3 Skrevet 4. juli 2013 Det funker sikkert, men er slett ikke nødvendig. Det er ikke spesielt vondt. Vil si det ikke var over 3 på smerteskalaen.
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #4 Skrevet 4. juli 2013 Ok. Siden du sier det ikke gjør særlig vondt så har jeg bestemt meg for at det ikke skal gjøre vondt.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. juli 2013 #5 Skrevet 4. juli 2013 Hvordan slipper man inngrodde hår etter dette? Og hvor lenge er man 100% bar egentlig? Synes det å barbere meg nedentil er tidskrevende og kjeeedelig, hadde vært mye bedre med noe mer permanent nå i bikinisesongen.
Gjest Naria Skrevet 4. juli 2013 #6 Skrevet 4. juli 2013 100% bar er jeg i ca halvannen uke. Men alt kommer ikke tilbake med en gang og det som kommer er mykt, ikke stikkete slik som ved barbering. 2
Petra75 Skrevet 4. juli 2013 #7 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hvordan dette fungerer, jeg. For dere som gjør dette på salong - hvordan foregår det egentlig å ta det bak? Står man på alle fire med rompa i været, eller.....? Endret 4. juli 2013 av Petra75
Noteknekk Skrevet 4. juli 2013 #8 Skrevet 4. juli 2013 Jeg er egentlig ganske nysgjerrig på hvordan dette fungerer, jeg. For dere som gjør dette på salong - hvordan foregår det egentlig å ta det bak? Står man på alle fire med rompa i været, eller.....? Ligger på magen og skiller selv rumpeballene fra hverandre 2
Petra75 Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Ligger på magen og skiller selv rumpeballene fra hverandre Hm.. Gynekolog blir jo bare barnemat i forhold 4
Gjest Bond Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Forskjellige salonger og terapeuter har litt forskjellige praksis hvordan du skal ligge.. Noen steder skal du være på magen, andre vil at du skal bare løfte beina, og jeg har også bare vært på side på en måte.. Så forskjellige måter - men er ikke problematisk stort sett uansett, jeg har aldri følt meg ubekvem grunnet dette Jeg synes også smertene er helt tålelige, men kan si at selv om jeg har vokset en god stund nå, er jeg sjeldent helt 100% mer enn en uke. Men det kommer jo veldig mye mindre hår etter hvert, siden håret vokser med forskjellig hastighet, så man har aldri alle hår i samme stadiet. Inngrodde hår - har ikke mer enn ved barbering, og man slipper alle nupper og lignende. Finnes også spray som forminsker dette betraktelig
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Vil jo tro at skrubbing forhindrer inngrodde hår? Tenkte jeg skulle skrubbe litt med kroppsskrubben etter behandlingen, for å være på den sikre siden.
Gjest BabyBlue Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Men kan dette gjøres trygt hjemme? Ser for meg at man kan begynne å blø og at alt bare blir helt jævlig
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har tatt bikinilinja profesjonelt før, og det gikk helt fint. Det verste var egentlig hårene på leggene! AU! Smerten er intens i et par sekunder, og etter det går det over. Jeg bør vel gjøre det et par dager før eventuelle hyrdestunder? Man kan visst være sår og øm i en dag eller to. Det viktigste for meg er at hårene som kommer ut er myke, og ikke harde som ved barbering. Tenkte å ta en skikkelig Hollywood egentlig. Fjerne alt håret ved venusberget, slik at det blir mindre røffe hår - på sikt blir hårveksten mindre? Så får jeg heller se ut som et barn der nede. Må jeg kjøpe antibakterielt selv for å forhindre røde nupper, eller smører de på slikt etter vel utført voksing? OG, stusser de på forhånd? Jeg har en ganske kraftig skog der nede nå.
Gjest Bond Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Men kan dette gjøres trygt hjemme? Ser for meg at man kan begynne å blø og at alt bare blir helt jævlig Jeg ville IKKE anbefale å gjøre det hjemme.. Helt helt helt utelukket i begynnelsen og også senere - du får ikke riktig vinkel å påføre voks og trekke det av, og man får ikke trukket huden stramt nok selv. Hårene i underlivet er ganske godt plantet, for å si det sånn
Gjest BabyBlue Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Jeg ville IKKE anbefale å gjøre det hjemme.. Helt helt helt utelukket i begynnelsen og også senere - du får ikke riktig vinkel å påføre voks og trekke det av, og man får ikke trukket huden stramt nok selv. Hårene i underlivet er ganske godt plantet, for å si det sånn Ah, takk for advarselen, tenkte det kunne bli litt vanskelig med tanke på å komme til skikkelig
Gjest Bond Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har tatt bikinilinja profesjonelt før, og det gikk helt fint. Det verste var egentlig hårene på leggene! AU! Smerten er intens i et par sekunder, og etter det går det over. Jeg bør vel gjøre det et par dager før eventuelle hyrdestunder? Man kan visst være sår og øm i en dag eller to. Det viktigste for meg er at hårene som kommer ut er myke, og ikke harde som ved barbering. Tenkte å ta en skikkelig Hollywood egentlig. Fjerne alt håret ved venusberget, slik at det blir mindre røffe hår - på sikt blir hårveksten mindre? Så får jeg heller se ut som et barn der nede. Må jeg kjøpe antibakterielt selv for å forhindre røde nupper, eller smører de på slikt etter vel utført voksing? OG, stusser de på forhånd? Jeg har en ganske kraftig skog der nede nå. Det er mest vondt i begynnelsen, altså de første trekkene, da blir man vant og det går bra. Det er lurt å vente i alle fall en dag med hyrdestunder og soling og bading for å unngå infeksjoner. Jeg har aldri vært særlig sår eller øm i etterkant, men det er vedlig avhengig av huden din og håret ditt, og type voks du bruker. Stripvoks er stort sett røffere på huden siden den også tar med siste lag av huden din. Stripfritt voks som kun klistrer på håret ditt er enklere siden den ikke irriterer huden like mye. Dermed er sistenevnte også mindre vondt. Jeg bruker ikke antibak etterpå - du smører vanligvis der etter voksing, og slike nupper som ved barbering får man ikke Og hårene bude ikke være for lange - mer vondt når de er lange siden alle hårene er litt i busk så vanskelig å få påført voks på begrensede områder, så optimalt er vel et sted mellom 0,5-1cm maks. nå høres jeg vel ut som Den Vokseksperten men men..
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Da de vokset bikinilinja brukte de varm, rosa voks som stivna på huden, og drog med seg håret. På beina brukte de vanlig, varm voks og sånne "plater" som de dro av med. På øyenbryna brukte de avdragbar voks som luktet sjokolade! Mye forskjellig typer voks på forskjellige områder! Greia er at jeg aldri har vokset "over hele fjøla" der nede! Jeg vil tro venusberget gjør vondest!!! Der er hårstråene tjukkest.
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #18 Skrevet 4. juli 2013 nå høres jeg vel ut som Den Vokseksperten men men.. Men stusser de på salongen eller må jeg stusse sjøl? Da kan jeg finne frem en barbermaskin innstilt på 1 cm eller noe? De stusset ikke bikinilinja, men jeg har strengt tatt ikke så mange hår der at det gjorde noe fra eller til.
Gjest Houdini Skrevet 4. juli 2013 #19 Skrevet 4. juli 2013 Ah, takk for advarselen, tenkte det kunne bli litt vanskelig med tanke på å komme til skikkelig Er du gal!!! Du må aldri finne på å gjøre sånt hjemme! Jeg klarer ikke engang å vokse leggene mine selv! Au-au. En ting er smerten, en annen ting er at du faktisk må manne deg opp til å påføre deg selv smerte.
Gjest Bond Skrevet 4. juli 2013 #20 Skrevet 4. juli 2013 Men stusser de på salongen eller må jeg stusse sjøl? Da kan jeg finne frem en barbermaskin innstilt på 1 cm eller noe? De stusset ikke bikinilinja, men jeg har strengt tatt ikke så mange hår der at det gjorde noe fra eller til. Jeg ville gjøre det selv først, greit å ha alt klart før man kommer fram Men forskjellige steder har sikkert litt forskjellige regler angående dette. Det er forresten noen steder som ikke bruker strip-fri voks på underlivet, så lurt å sjekke først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå