AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #21 Skrevet 8. juli 2013 Har det komt noen nye leker de siste 5 årene? Fy grøss...........alle har de samme lekene,og dritkjedelig og pinlig. Vet ikke om noen leker som ikke setter folk i fokus. Noe av det verste med bryllup er disse lekene en skal tvinge folk på Anonymous poster hash: f5e0c...d16 5
Gjest halebein Skrevet 5. august 2013 #22 Skrevet 5. august 2013 Rart at så mange her hater leker i bryllup?'' jeg elsker det! Og i bryllup der jeg har vært, har dette alltid ført til mye latter! Det har nå virket som at flertallet har likt det. Har sett en der man har konrurrert å å lage høyest tårn av spagetti og marsmellows, med kun 5-6 marsmellows til rådighet (kan rives i mindre biter) og ikke lov til å snakke, bare le og bruke "tegnspråk". Ellers så stemmer jeg for plakatleken du nevner, finn på noen interne også, så det blir litt morsomt, type; alle som badet i brudens utdrikningslag, alle som har kysset/sett brudgommen naken... Alltid overraskende mange kompiser av han som reiser seg:-)
Arkivskap Skrevet 5. august 2013 #23 Skrevet 5. august 2013 Jeg syns det er artig med selskapsleker! Men det må være frivillig å delta. En god lek er en som går på sjokolade. Husker ikke helt hvordan det var, men det skal gis hint, så skal den som gjetter hvilken sjokolade det hintes om få sjokoladen. Går sikkert ann å finne historien hvis man googler litt. Jeg må også få si at jeg syns det er så utrolig dumt at folk svarer i tråden her som ikke syns noe om selskapsleker i det hele tatt. Ts sa i hovedinnlegget at de ikke trengte å svare. Hun vet sikkert godt at mange ikke liker leker. Jeg syns det også er betenkelig at til og med en moderator svarer slik! 2
Petalouda Skrevet 5. august 2013 #24 Skrevet 5. august 2013 (endret) Jeg syns det er artig med selskapsleker! Men det må være frivillig å delta. En god lek er en som går på sjokolade. Husker ikke helt hvordan det var, men det skal gis hint, så skal den som gjetter hvilken sjokolade det hintes om få sjokoladen. Går sikkert ann å finne historien hvis man googler litt. Jeg må også få si at jeg syns det er så utrolig dumt at folk svarer i tråden her som ikke syns noe om selskapsleker i det hele tatt. Ts sa i hovedinnlegget at de ikke trengte å svare. Hun vet sikkert godt at mange ikke liker leker. Jeg syns det også er betenkelig at til og med en moderator svarer slik! det er den absolutt eneste selskapsleken jeg vet som som ikke er til å drepe seg selv av, fordi man kan velge å ikke delta uten at det er skrekkelig synlig, man kan rett og slett bare ti still. Historien kan skrives slik man vil selv, og tilpasses både selskapet og anledningen. Fex kan man snakke om en campingtur man har hatt der man ikke ble oppspist av mygg men av -knott- og den som gjetter det får en pose knott i premie, videre kan man si at man lå og tittet på stjernene og så både månen og -Mars- noe som gir en marssjokolade i premie dersom man gjetter det. Godteriet skal deles ut underveis. Endret 5. august 2013 av Petalouda 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #25 Skrevet 5. august 2013 Jeg var i et bryllup hvor brudeparet skulle fordele "arbeidsoppgaver" i ekteskapet mellom seg. Det var ting som "skal dra på shopping og kjøpe nye sko", "skifte absolutt alle bæsjebleier", "drepe alle edderkopper som kommer inn i huset" osv osv (det går an å være mye morsommere og evt vågal enn dette, selvfølgelig) "Arbeidsoppgavene" kan feks skrives på lapper som trekkes etter tur, først trekker feks bruden en så trekker brudgommen en helt til det er tomt. Hvis dere går venner og familie til å bidra med oppgaver kan det bli ganske morsomt.Anonymous poster hash: b0b16...6c6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #26 Skrevet 5. august 2013 Du skrev at omtrent alle i din familie elsker selskapsleker. Det betyr at det er noen i din familie som kommer til å føle seg utenfor når dere leker. I mitt bryllup vil jeg gjøre mitt beste for at ALLE trives, og ikke bare flertallet. Anonymous poster hash: c0ddd...115 7
agg Skrevet 5. august 2013 #27 Skrevet 5. august 2013 Du skrev at omtrent alle i din familie elsker selskapsleker. Det betyr at det er noen i din familie som kommer til å føle seg utenfor når dere leker. I mitt bryllup vil jeg gjøre mitt beste for at ALLE trives, og ikke bare flertallet. Anonymous poster hash: c0ddd...115 Men det går som regel ikke å please alle. Noen må sitte ved siden av dørgende kjedelige grandtante Hilda, noen liker ikke all maten, noen synes det blir for mange taler, noen synes det er urimelig å kun få tale i fem minutter, noen må sitte lengst unna brudeparet osv. Sånn er det bare. Om brudeparet og flertaller synes det er gøy med sånne leker, så bør de få som synes det er teit/kjedelig/ubehagelig unne de andre å ha det morsomt. Om man misliker selskapsleker, er det vel ikke verre enn å trekke seg litt unna? 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2013 #28 Skrevet 5. august 2013 Noen liker ikke plasseringen og bordkameratene og talene. Men det er lett å skjule. Man klarer å klistre på seg et smil og telle minutter til det er over innie seg. Men når det gjelder leker blir det så ufattelig tydelig når man ikke er med. Og det er flaut og kleint. Hvis man f.eks ikke er med pga angst/sjenerthet så blir jo alle øyne rettet mot deg uansett fordi du ikke vil være med. Anonymous poster hash: c0ddd...115 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #29 Skrevet 7. august 2013 Vi skal ha et rebus- drikkeløp. Vi deler folk inn i lag, og så får de et kart og skal gå en runde der de er innom noen poster. På postene er det noe å drikke samt noen spørsmål som skal besvares. Vi skal lage spørsmålene sånn at de handler litt om brudeparet og litt om gjestene, en måte for gjestene å bli kjent på, tenkte vi. Så skal vi ordne noen premier når det hele er slutt. Flest riktige spørsmål, beste innsats, beste lagmoral, beste orienteringssans, osv. Dette forutsetter jo at bryllupet ligger på et landlig friområde, slik vårt gjør. Runden er en drøy kilometer lang, så den er jo ikke noe for folk med stilletter. Men hele feiringen vår (ute på plen osv) er lagt opp slik at gjestene vet at stilletter ikke gjør seg. Og ja, det er selvsagt lov å droppe å bli med på runden. Anonymous poster hash: cba9e...296
skravlus Skrevet 7. august 2013 #30 Skrevet 7. august 2013 Vi skal ha et rebus- drikkeløp. Vi deler folk inn i lag, og så får de et kart og skal gå en runde der de er innom noen poster. På postene er det noe å drikke samt noen spørsmål som skal besvares. Vi skal lage spørsmålene sånn at de handler litt om brudeparet og litt om gjestene, en måte for gjestene å bli kjent på, tenkte vi. Så skal vi ordne noen premier når det hele er slutt. Flest riktige spørsmål, bepste innsats, beste lagmoral, beste orienteringssans, osv. Dette forutsetter jo at bryllupet ligger på et landlig friområde, slik vårt gjør. Runden er en drøy kilometer lang, så den er jo ikke noe for folk med stilletter. Men hele feiringen vår (ute på plen osv) er lagt opp slik at gjestene vet at stilletter ikke gjør seg. Og ja, det er selvsagt lov å droppe å bli med på runden.Anonymous poster hash: cba9e...296 Men hvis man dropper å bli med på runden, blir man vel fort sett på som en litt sær gledesdreper, gjør man ikke? (ikke nødvendigvis av brudeparet, men av andre gjester). 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #31 Skrevet 7. august 2013 Vi skal ha et rebus- drikkeløp. Vi deler folk inn i lag, og så får de et kart og skal gå en runde der de er innom noen poster. På postene er det noe å drikke samt noen spørsmål som skal besvares. Vi skal lage spørsmålene sånn at de handler litt om brudeparet og litt om gjestene, en måte for gjestene å bli kjent på, tenkte vi. Så skal vi ordne noen premier når det hele er slutt. Flest riktige spørsmål, beste innsats, beste lagmoral, beste orienteringssans, osv. Dette forutsetter jo at bryllupet ligger på et landlig friområde, slik vårt gjør. Runden er en drøy kilometer lang, så den er jo ikke noe for folk med stilletter. Men hele feiringen vår (ute på plen osv) er lagt opp slik at gjestene vet at stilletter ikke gjør seg. Og ja, det er selvsagt lov å droppe å bli med på runden. Anonymous poster hash: cba9e...296 I finstasen?Anonymous poster hash: b3fd5...9e8 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå