Gjest Pysa. Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Har akkurat flyttet utenlands og har mistet en fylling. Skal til tannlegen imorgen og lurer på hva tannlegeskrekk er på engelsk? Jeg klarer å forklare det, men lurer på om det fins et eget engelsk uttrykk for tannlegeskrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 ..hva med "fear for dentists" ?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 isåfall "fear of, ikke fear for Ellers tror jeg det ikke finnes et spesifikt dekkende begrep, "tannlegeskrekk" på norsk er jo også et sammensatt ord, og orddanning av denne typen er temmelig fri i norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg kommer ikke på et godt engelsk uttrykk, tror jeg ville ha omskrevet det litt. Sagt noe sånn som at "I'm really scared of going to the dentist/being here, so please be gentle..." (eller hva det nå er som gjør det litt mer levelig for deg, "drug me with everything you've got? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. april 2004 #5 Del Skrevet 15. april 2004 isåfall "fear of' date= ikke fear for Ellers tror jeg det ikke finnes et spesifikt dekkende begrep, "tannlegeskrekk" på norsk er jo også et sammensatt ord, og orddanning av denne typen er temmelig fri i norsk. Fear Of, ja, hvis ikke kan du jo kjøre på å si DentiFobia Virkelig skrekk for tannleger kan jo grense mot Fobi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. april 2004 #6 Del Skrevet 15. april 2004 ..... "drug me with everything you've got? ) *ler* ja...."smack me over the head before you go ahead" Og til hun andre som kommenterte - KLART det skal være "fear OF ...ikke FOR" *innrømmer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. april 2004 #7 Del Skrevet 15. april 2004 Og til hun andre som kommenterte - KLART det skal være "fear OF ...ikke FOR" *innrømmer* Alltid en glede å finne feil hos andre , selv om Ethereal så det først, og selv om jeg føler meeg kjempeslem etterpå :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. april 2004 #8 Del Skrevet 15. april 2004 .... selv om jeg føler meeg kjempeslem etterpå :oops: Ja hvis jeg tenker godt etter her så kommer jeg antageligvis til å ikke få sove i natt og gråter nok en skvett eller fjorten Som mitt motto helt nederst påpeker >>>errare humane est >>det er menneskelig å feile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 Som mitt motto helt nederst påpeker >>>errare humane est >>det er menneskelig å feile Pøh! Du bytta motto etter den vanvittige språklige brøler'n, så det nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. april 2004 #10 Del Skrevet 15. april 2004 Pøh! Du bytta motto etter den vanvittige språklige brøler'n, så det nok NÆHÆ!! Gjorde jeg IKKE så!!!! *tramper i gulvet og river seg i håret* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 15. april 2004 #11 Del Skrevet 15. april 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysa Skrevet 15. april 2004 #12 Del Skrevet 15. april 2004 Pysa takker hjerteligst! Vi får satse på at jeg overlever! :-) Og ALDRI mer karameller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 15. april 2004 #13 Del Skrevet 15. april 2004 ..bare skrik hysterisk fra kose-stolen: "Give me something you..eh!..you tooth doctor you...eh!...horrow...?!!! the horrow man!!!!" *Steg 1: Se opptak fra da Ozzie Osburne var hos tannlegen --- Steg 2: Rist febrilsk mye og hurtig med hodet * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 15. april 2004 #14 Del Skrevet 15. april 2004 Her var det sannelig mye bra. :-) Skeier inn på temaet igjen. -det heter dentophobia, ikke dentifobia -dental phobia -fear of dentists -fear of the dentist -anxiety of the dentist osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2004 #15 Del Skrevet 16. april 2004 Hva med dentalfear? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 16. april 2004 #16 Del Skrevet 16. april 2004 Ja, dental fear er også riktig. Og dental anxiety. Tenkte jeg skulle sette strek etter den listen i stad. Men, neida Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. april 2004 #17 Del Skrevet 16. april 2004 -det heter dentophobia, ikke dentifobia -dental phobia :oops: Jeg bare laget et ord for moro skyld... Men ja, på ordentlig heter det med "o"... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 16. april 2004 #18 Del Skrevet 16. april 2004 Det er da ingenting å være flau for. Jeg har mye grammatiske feil i alt jeg skriver uansett, derfor et lite morsomt ord er knappest noe å være flau for. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest glamourgirl Skrevet 16. april 2004 #19 Del Skrevet 16. april 2004 Spesielt flott er det jo at jeg dissa Scorpina i samme tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Balenciaga Skrevet 16. april 2004 #20 Del Skrevet 16. april 2004 Spesielt flott er det jo at jeg dissa Scorpina i samme tråden Hehe. Du var god der. Flink pike er du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå