AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Først må jeg si at jeg innser at dette for mange nok vil virke som et dumt spørsmål, men shit la gå. Jeg er veldig engstelig og trenger å få saken ut av verden: Jeg er 26 år og har den siste tiden fått litt "angst" for om jeg kan være gravid (til orientering har jeg aldri vært gravid tidligere). Jeg har hatt et par sånne perioder tidligere der jeg får helt noia og er utrolig engstelig for om jeg kan ha blitt gravid (uten at det egentlig skal være noen god grunn for dette). Jeg bruker minipiller og har brukt p-piller i over 10 år sammenhengende. Jeg er veldig flink å ta dem til rett tid, så de tdligere gangene har det aldri egentlig vært særlig sannsynlig at det skulle skje. Jeg har pleid å ta to tester for å sjekke, og én gang satt "angsten" så hardt i at jeg tok en tur til legen og fikk tatt en urinprøve der sånn for sikkerhetsskyld ETTER to negative prøver. Da la jeg det bak meg uten problemer. Nå er jeg altså i gang med "graviditetsnoia" nummer 3. Denne gangen begynte det egentlig bare med en plutselig engstelse for om minipillen plutselig hadde sviktet meg. Etter en tid med uro (ca. 2 uker) tok jeg en hjemmetest, men den ble tatt på ettermiddagen, og jeg hadde drukket en del i forkant. Den var helt negativ. Men...som dere skjønner har jeg litt problemer med å legge ting fra meg, så etter en tid med ytterligere engstelse (kanskje 2 uker etterpå) tok jeg en ny test. Denne er jeg usikker på om var gyldig (Rfsu), for etter omlag ett minutt viste den en veldig skjev og svak strek der den positive streken vil komme, men så etter noen minutter var den helt borte, og testen viste klart negativt. Da jeg ikke visste om jeg kunne stole på denne testen tenkte jeg at nok fikk være nok, og jeg tok en tur til legen og fikk tatt en urinprøve (samme dag - orket ikke vente). Denne var i følge damen i skranken "helt negativ". Hurra! tenkte jeg og bestemte meg for å legge det hele bak meg én gang for alle, men så...jeg vet ikke helt fra hvor, men plutselig dukket uroen opp igjen. Kjæresten min har sagt at no MÅ jeg gi meg (og jeg er jo egentlig helt enig!), men jeg syns det er vanskelig. Grunnen er at jeg opplever det jeg (som jo aldri egentlig har vært gravid og ikke vet hvordan det føles...) syns "minner om" symptomer. Jeg kjenner en slags murring i underlivet (heelt nederst på magen) omtrent der jeg forestiller meg at livmoren sitter, jeg er veldig trøtt og energiløs for tiden, og i går (og fortsatt i dag) syns jeg liksom magen har blitt biiiittelitt større (jeg er veldig slank fra før, så jeg tenker at en graviditet ville synes ganske tidlig (HVIS jeg er gravid kan jeg ikke tenke meg at det er snakk om mer enn 6 uker siden "unnfangelsen")). Grunnen til at jeg henvender meg til oraklene hos Kvinneguiden er todelt: 1) Jeg vil undersøke om noen noensinne har opplevd å ta flere tester som alle viser negativt (t.o.m. hos lege), men som likevel var gravide. Og 2) (Dersom det er grunn for det) trenger jeg en upartisk kilde (som ikke er kjæresten min som er lei av denne graviditetsnoia) som kan fortelle meg at det er helt umulig at jeg kan være gravid nå. Tusen takk for at du tok deg tid til å lese alt dette gnålet. Jeg liker å tro at jeg innerst inne vet at dette bare er tull, men med alle disse "symptomene" blir jeg likevel urolig. Som det sikkert også kommer klart frem er en graviditet svært uønskelig da jeg ikke ønsker meg barn, og det kan jo tenkes at det er angsten for å komme i dette "uføret" som setter fantasien i gang... Anonymous poster hash: d6d73...980
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Jeg må også legge til at jeg har vært plaget med halsbrann den siste tiden, noe jeg vansligvis aldri sliter med. Anonymous poster hash: d6d73...980
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Du høres helt ut som meg! Du er nok ikke gravid, det er som du sier "bare" angsten. Ikke at det ikke kan være slitsomt nok. Anonymous poster hash: 652f3...e05
Tomaten Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Når er det du skal ha mensen da? Ettersom du har fått masse negative tester, inklusiv den hos legen, så er du nok ganske ikke-gravid.
bebisss Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Hehehe jeg var litt slik før med ett "liite"håp at jeg egentlig var gravid, og da mener jeg at jeg tok graviditetstester selv om det hadde gått 6 mnd siden jeg sist hadde sex med noen.. Jeg har tatt tester i hytt og pine og følt meg like dum hver gang den viser negativ. Men jeg er ikke redd for å bli gravid, det ville vært koselig om jeg var det og jeg har alltid ønsker å være gravid, men jeg er mer den personen som bare vil være gravid og slippe å ha ett masete barn etterpå hehe.. Jeg har en veninne som er helt hysterisk på graviditet nå for tiden, hun er på besøk hos meg hele tiden og sutrer litt om "hodepine" "halsbrann" "trøtt og sliten" og mange andre merkelige graviditetssymptomer selv om hun allerede har tatt 2 negative tester. Hvorfor tar du det ikke bare med ro, hvis du ikke vil bli gravid og er flink med pillen så er det svært lite sjangs du er gravid, og du venter jo og ser om du får mensen til riktig tid? hvis du ikke hopper over da. Men hvis du innterst inne vil være gravid (noe som jeg kanskje tror du er? mange som tar tusen graviditetstester og egentlig vil være gravide uten å si det høyt) Så kan du fortelle typen din dette og slutte på pillen da? så har du det hvertfall bekreftet om en liten stund da forhåpentligvis hehe Jeg vet jeg er slik selv i perioder, men da håper jeg at jeg er gravid, men desverre vet jeg at det er klin umulig for meg og mannen å bli gravide for han funker ikke der nede.. eller.. ikke de små juniorene hvertfall, Så mine graviditetstester er bare bortkastet tid og penger og håp...
FantasDick Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 (endret) Ikke meninga å le TS, men.. Haha, høres akkurat ut som meg! Jeg tar p-pillen punktlig, tester hver måned og er alltid overbevist om at jeg er gravid 3 dager før mensen. Nå har jeg ikke hatt mensen på 3 måneder, men tester negativt på alle testene. Er sikker på at jeg er gravid, men det er sikkert bare angsten, igjen. Om du tester negativt er du nok ikke gravid. Har du testet med morgen-urin? Edit; Bebisss; synes nesten du er litt frekk over her. TS sier hun IKKE vil bli gravid, men du insinuerer at hun innerst inne VIL bli gravid og råder henne til å fortelle kjæresten og slutte på pillen? Er ikke alle som VIL ha barn. JEG tester hysterisk fordi jeg er LIVREDD for å bli gravid, og særlig at det skal ha gått over 12(16) uker slik at jeg ikke har muligheten for en ev. abort engang. Endret 3. juli 2013 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Når er det du skal ha mensen da? Ettersom du har fått masse negative tester, inklusiv den hos legen, så er du nok ganske ikke-gravid. Jeg bruker minipille og har ikke hatt mensen siden jeg begynte på den. Anonymous poster hash: d6d73...980
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Test deg hver 14 dag. Da får du tatt det tidlig nok om du skulle være gravid. Men personlig stolte jeg aldri på pillene, og endte opp med FAM og kondomer i stedet for. Der kan jeg se når kroppen har eggløsning, når mensen nærmer seg, osv. Jeg har blitt mye mer rolig etter jeg skiftet over til dette, for nå vet jeg hva "symptomene" er, og hva de betyr.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Hehehe jeg var litt slik før med ett "liite"håp at jeg egentlig var gravid, og da mener jeg at jeg tok graviditetstester selv om det hadde gått 6 mnd siden jeg sist hadde sex med noen.. Jeg har tatt tester i hytt og pine og følt meg like dum hver gang den viser negativ. Men jeg er ikke redd for å bli gravid, det ville vært koselig om jeg var det og jeg har alltid ønsker å være gravid, men jeg er mer den personen som bare vil være gravid og slippe å ha ett masete barn etterpå hehe.. Jeg har en veninne som er helt hysterisk på graviditet nå for tiden, hun er på besøk hos meg hele tiden og sutrer litt om "hodepine" "halsbrann" "trøtt og sliten" og mange andre merkelige graviditetssymptomer selv om hun allerede har tatt 2 negative tester. Hvorfor tar du det ikke bare med ro, hvis du ikke vil bli gravid og er flink med pillen så er det svært lite sjangs du er gravid, og du venter jo og ser om du får mensen til riktig tid? hvis du ikke hopper over da. Men hvis du innterst inne vil være gravid (noe som jeg kanskje tror du er? mange som tar tusen graviditetstester og egentlig vil være gravide uten å si det høyt) Så kan du fortelle typen din dette og slutte på pillen da? så har du det hvertfall bekreftet om en liten stund da forhåpentligvis hehe Jeg vet jeg er slik selv i perioder, men da håper jeg at jeg er gravid, men desverre vet jeg at det er klin umulig for meg og mannen å bli gravide for han funker ikke der nede.. eller.. ikke de små juniorene hvertfall, Så mine graviditetstester er bare bortkastet tid og penger og håp... Tro meg, jeg ønsker IKKE å bli gravid! Jeg ønsker egentlig ikke å få barn noensinne, så jeg er veldig klar akkurat der. Grunnen til at jeg tester meg er jo nettopp fordi her er livredd for å faktisk være gravid. Anonymous poster hash: d6d73...980
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Ikke meninga å le TS, men.. Haha, høres akkurat ut som meg! Jeg tar p-pillen punktlig, tester hver måned og er alltid overbevist om at jeg er gravid 3 dager før mensen. Nå har jeg ikke hatt mensen på 3 måneder, men tester negativt på alle testene. Er sikker på at jeg er gravid, men det er sikkert bare angsten, igjen. Om du tester negativt er du nok ikke gravid. Har du testet med morgen-urin? Edit; Bebisss; synes nesten du er litt frekk over her. TS sier hun IKKE vil bli gravid, men du insinuerer at hun innerst inne VIL bli gravid og råder henne til å fortelle kjæresten og slutte på pillen? Er ikke alle som VIL ha barn. JEG tester hysterisk fordi jeg er LIVREDD for å bli gravid, og særlig at det skal ha gått over 12(16) uker slik at jeg ikke har muligheten for en ev. abort engang. Jeg kjenner meg SÅ igjen i det du skriver. Jeg er livredd for å være for sent ute og ikke kunne ta abort, for det er for meg den eneste løsningen. Jeg testet med morgen-urin på den andre testen, den jeg var redd kanskje ikke var gyldig fordi den viste en rar, svak skrå strek helt til å begynne med. Et annet problem med gjennomføringen her var at jeg var så dum å ta testpinnen ut av metallfolien den lå innpakket i kvelden i forveien, men da jeg leste i pakningsvedlegget at man skulle ta testen "så snart man hadde tatt den ut av folien" puttet jeg den inn igjen, lukket så godt jeg kunne og håpet på det beste. Anonymous poster hash: d6d73...980
Fim Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har sympati! Det er ikke lett når man får sånne fikse ideer og ikke greier å legge dem fra seg. Husk at sånne vage symptomer som du nevner er det veldig lett å tenke på seg. Halsbrann og vag magevondt kan komme av hundre andre ting. Og selv om du er tynn er det ikke sjangs i havet for at du ser gravidkul på magen i uke 6 når du ikke har fått barn før På den tiden er livmora omtrent på størrelse med en plomme eller kanskje et hønseegg. Når man er førstegangs kan det ta lang tid (fortsatt ikke synlig her, er i uke 13 og tynn som en strek) fordi vevet ikke har vært strukket før, og derfor "holder igjen" ganske godt. Og hadde du vært så langt på vei at magen kunne tenkes å begynne å vokse litt ville HCG-nivåene dine vært så høye at testene ikke ville levnet den minste tvil. (Har blitt litt desillusjonert selv på dette med gravidmage og å være lita og tynn. Dette kommer til å bli synlig ganske fort, tenkte jeg. Pøh. Tror ikke jeg er noe senere enn normalt, men jeg hadde ihvertfall ikke forventet hvor SAKTE de første ukene skulle gå. Regner med at det blir greit synlig over sommeren, men dit er det jaggu mye lenger enn jeg hadde trodd, gitt. KJEDELIG!)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 Haha, bra det ikke bare er meg som er hysterisk! Jeg går på p-piller, og kan kanskje aldri bli gravid uansett, pga PCO. Så hysteri, det er meg! Tar stadig graviditetTester og merker symptomer, og jeg vil ikke ha barn noensinne jeg heller! Men, etter to negative tester er jeg likevel ikke beroliget (selv om jeg har gått ned 6 kg) og tenker "enn om det er graviditet utenfor livmoren!" :O Det ser man jo bare på blodprøve. Ikke meningen å skremme deg, bare for å nevne at flere hysteriske jenter fins Anonymous poster hash: a01dc...60c
Gjest Allergikeren Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Trøtthet og halsbrann kan ha mange årsaker, selv om du ikke har vært plaget av dette tidligere. Etter så mange negative tester hadde jeg begynt å se på andre mulige årsaker til symptomene. Trøtthet kan være alt fra for mye søvn til for lite næring pga sykdom. Murring i mageregionen, eller smerter i nedre del av bukhulen om du vil, kan være mild bivirkning av minipillen. Bivirkninger kan komme selv etter flere års bruk. Jeg vet om ei som ikke hadde mensen i flere år(pga minipillen), så plutselig fikk hun regelmessige blødninger(fortsatt på minipillen). Ganske irriterende for den som er vant til å gå uten! At magen er bittebittebittelitt større er sannsynligvis bare i ditt eget hode. Da jeg gikk helse og sosial, var det flere sykdommer vi kjente igjen noen symptomer fra på oss selv. Det er utrolig hvor dårlig man kan bli når man leter og kjenner etter! Men ja, jeg kjenner til at det kan være vanskelig å legge det fra seg, selv om jeg heldigvis ikke har hatt like sterk noia som deg.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Haha, bra det ikke bare er meg som er hysterisk! Jeg går på p-piller, og kan kanskje aldri bli gravid uansett, pga PCO. Så hysteri, det er meg! Tar stadig graviditetTester og merker symptomer, og jeg vil ikke ha barn noensinne jeg heller! Men, etter to negative tester er jeg likevel ikke beroliget (selv om jeg har gått ned 6 kg) og tenker "enn om det er graviditet utenfor livmoren!" :O Det ser man jo bare på blodprøve. Ikke meningen å skremme deg, bare for å nevne at flere hysteriske jenter fins Anonymous poster hash: a01dc...60c Omg, NÅ ble jeg redd, nå! Dette visste jeg ikke om. I dag var jeg i ferd med å legge det hele fra meg, men nå er det verre enn noensinne :/ Og denne murringen (innbilt eller ikke) har tatt helt av etter at jeg leste dette... Anonymous poster hash: d6d73...980
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå