Gjest sweetsugar Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Synes det burde bli granskning, strengere regler, synes ikke de burde ha lov til å komme med alvorlige anklager uten bevis, synes også de burde bli flinkere til å prøve ut hjelpetiltak, og ikke gi opp før de har prøvd. Ellers.. flott for de som tar jobben seriøst og gjør en god jobb, de som bare er ute etter å ta foreldre og finne negative sider og drit for å få tatt ungen ifra dem, idioter. Alt i alt, de burde bli mye flinkere, ta en opprydning i ansatte og høre mer på barna. 2
Gjest Keikolina Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Er glad de er til, ble ufrivillig blandet inn i en barnevernsak for mange år siden. Og det fikk da en lykkelig slutt for det lille barnet som ikke var rukket å bli året engang.
Gjest anonym Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har en bv sak på meg nå. Jeg er bare 23 år og har en sønn på 3.jeg vet at jeg er en god mor. Jeg har alldri gjort han noe vondt.barnehagen,helsestasjon og lege skriver så mye positivt om oss. Men bv vrir om på det dem skriv å sir at barne mitt aøker ikke kontakt med andre/han går bevist vekk fra andre når di tar kontakt. Det er helt av det motsatte av hva barnehagen skriver om han. Dem skriver at han søker kontakt med barn på has sin alder,lærevillig positiv,gla og en aktiv gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bv sier at jeg er for ung til å ha barn og at jeg trenger oppfølging? Er det flere her inne som er like gamlr som meg og har barn eventuwlt bv sak?
Gjest sweetsugar Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Jeg har en bv sak på meg nå. Jeg er bare 23 år og har en sønn på 3.jeg vet at jeg er en god mor. Jeg har alldri gjort han noe vondt.barnehagen,helsestasjon og lege skriver så mye positivt om oss. Men bv vrir om på det dem skriv å sir at barne mitt aøker ikke kontakt med andre/han går bevist vekk fra andre når di tar kontakt. Det er helt av det motsatte av hva barnehagen skriver om han. Dem skriver at han søker kontakt med barn på has sin alder,lærevillig positiv,gla og en aktiv gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bv sier at jeg er for ung til å ha barn og at jeg trenger oppfølging? Er det flere her inne som er like gamlr som meg og har barn eventuwlt bv sak? Får du hjelpetiltak?
Gjest Violetta Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Jeg tror de som jobber for barnevernet gjør så godt som de kan, ut fra sine forutsetninger. At mange har sterke, negative meninger om noe som griper så til de grader inn i deres privatliv er helt naturlig. Jeg tror dessuten at det ideelle hadde vært at man ikke jobbet innenfor barnevern i for mange år. Jeg tror at man fort kan se spøkelser på høylys dag dersom man ser mye elendighet over lang tid. 1
kalinka85 Skrevet 4. juli 2013 #9 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har en bv sak på meg nå. Jeg er bare 23 år og har en sønn på 3.jeg vet at jeg er en god mor. Jeg har alldri gjort han noe vondt.barnehagen,helsestasjon og lege skriver så mye positivt om oss. Men bv vrir om på det dem skriv å sir at barne mitt aøker ikke kontakt med andre/han går bevist vekk fra andre når di tar kontakt. Det er helt av det motsatte av hva barnehagen skriver om han. Dem skriver at han søker kontakt med barn på has sin alder,lærevillig positiv,gla og en aktiv gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bv sier at jeg er for ung til å ha barn og at jeg trenger oppfølging? Er det flere her inne som er like gamlr som meg og har barn eventuwlt bv sak? Du virker ikke som en god mor i mine øyne når du nekter å se deg selv fra utsiden. Du vet du er en god mor. Javel. Hva er en god mor? Er du sikker på at du gjør alt så riktig som du selv vil ha det til? Hele deg oser "jeg kan alt, bv tar feil! " vel, ikke alle er ment å ha barn lille venn. Hvordan han er i barnehagen med kompetent personale kan være ganske annerledes enn han er sammen ned sin mor. Dette er grunben til at jeg skjønner hvorfor bv flytter barn fra hjemmet. Foreldre som er verdensmestere og nekter å se forbedringspotensial er ikke til det beste for barnet! 3
Missy1 Skrevet 4. juli 2013 #10 Skrevet 4. juli 2013 Får du hjelpetiltak? Jeg har en bv sak på meg nå. Jeg er bare 23 år og har en sønn på 3.jeg vet at jeg er en god mor. Jeg har alldri gjort han noe vondt.barnehagen,helsestasjon og lege skriver så mye positivt om oss. Men bv vrir om på det dem skriv å sir at barne mitt aøker ikke kontakt med andre/han går bevist vekk fra andre når di tar kontakt. Det er helt av det motsatte av hva barnehagen skriver om han. Dem skriver at han søker kontakt med barn på has sin alder,lærevillig positiv,gla og en aktiv gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bv sier at jeg er for ung til å ha barn og at jeg trenger oppfølging? Er det flere her inne som er like gamlr som meg og har barn eventuwlt bv sak? Hvem meldte deg da? Du sier at helsesøster og barnehage bare sier godt om deg så regner med at det ikke var noen av de. Du må ta imot tilbudene barnevernet gir deg. Ved oppfølging mener de kanskje noe veiledning?
wahaj Skrevet 4. juli 2013 #11 Skrevet 4. juli 2013 Jeg har en bv sak på meg nå. Jeg er bare 23 år og har en sønn på 3.jeg vet at jeg er en god mor. Jeg har alldri gjort han noe vondt.barnehagen,helsestasjon og lege skriver så mye positivt om oss. Men bv vrir om på det dem skriv å sir at barne mitt aøker ikke kontakt med andre/han går bevist vekk fra andre når di tar kontakt. Det er helt av det motsatte av hva barnehagen skriver om han. Dem skriver at han søker kontakt med barn på has sin alder,lærevillig positiv,gla og en aktiv gutt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Bv sier at jeg er for ung til å ha barn og at jeg trenger oppfølging? Er det flere her inne som er like gamlr som meg og har barn eventuwlt bv sak? Jeg er 24 nå, men var i bv av fri vilje, pga avlastning, men endte opp med oppfølging i nesten ett år pga psyken min, nylig avsluttet. Kun fått skryt av alle, inkl bv, så det gjelder jo ikke meg, at jeg er en dårlig mor. Tror nok de fleste som er innblandet i bv og trenger hjelp ikke klarer å se sine egne feil. 2
Alice123 Skrevet 4. juli 2013 #12 Skrevet 4. juli 2013 Jeg tror de som jobber for barnevernet gjør så godt som de kan, ut fra sine forutsetninger. At mange har sterke, negative meninger om noe som griper så til de grader inn i deres privatliv er helt naturlig. Jeg tror dessuten at det ideelle hadde vært at man ikke jobbet innenfor barnevern i for mange år. Jeg tror at man fort kan se spøkelser på høylys dag dersom man ser mye elendighet over lang tid. Jeg tror også at man mister en del medmennesklighet. Klienter blir liksom bare "en til i rekka". Jeg har en venninne som jobber på sykehus, og hun sier de ansatte der ofte opplever at det skjer. 1
Anciol Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Tåler ikke barnevernet, de har gjort for mye gale mot bekjente og venner av meg!! NUFF said 1
xXAmorXx Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Barnevernet hjalp meg da jeg var i 16års alderen. Jeg for min del kunne ikke gledet meg mer om at barnevernet finnes i dag. Hvis du blir meldt til barnevernet, er det nok for en grunn. Jeg vil også si at 23år er ganske ungt, men så er det også hvor moden du er psykisk som spiller stor rolle. Når barnevernet ser at du gjør jobben din riktig, at barnet ikke kommer til skade fysisk eller psykisk trekker de seg unna, men de vil nok alltid ha deg i filene i tilfelle noe mer skulle skje, og til litt oppfølging etter. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Du virker ikke som en god mor i mine øyne når du nekter å se deg selv fra utsiden. Du vet du er en god mor. Javel. Hva er en god mor? Er du sikker på at du gjør alt så riktig som du selv vil ha det til? Hele deg oser "jeg kan alt, bv tar feil! " vel, ikke alle er ment å ha barn lille venn. Hvordan han er i barnehagen med kompetent personale kan være ganske annerledes enn han er sammen ned sin mor. Dette er grunben til at jeg skjønner hvorfor bv flytter barn fra hjemmet. Foreldre som er verdensmestere og nekter å se forbedringspotensial er ikke til det beste for barnet! Catch -22 Du er en idiot. Barnevernet er en institusjon, som medfører at ingen foreldre kan føle seg trygge, om de ikke er supergjennomsnittlige. Anonymous poster hash: 1cb09...aa5
Alice123 Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Jeg vet om et par tilfelle hvor hvor ungene BURDE blitt tatt fra hjemmet, men BV mente det ikke var nødvendig. Det var en stor tabbe.
Gjest sweetsugar Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 (endret) http://norm-norge.no/index.php/barnevernet/hva-ma-vi-gjore-med-barnevernet - Står masse informasjon om hvordan ting foregår. Om dette er en sikker kilde eller ikke, vet jeg ikke, men mye av det som står der stemmer, og det er veldig logisk også. Endret 8. juli 2013 av sweetsugar
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 Vet ikke helt, når man vet konkret at den ene sosionomen bort på kontoret der har en sønn som er pusher, så mister man litt troen på BV.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Vet ikke helt, når man vet konkret at den ene sosionomen bort på kontoret der har en sønn som er pusher, så mister man litt troen på BV. Kan du utdype det? Så alle som jobber i barnevern bør være supermennesker? De kan ikke oppleve at egne barn har/ får forskjellige utfordringer? Anonymous poster hash: 5b68c...67f
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Kan du utdype det? Så alle som jobber i barnevern bør være supermennesker? De kan ikke oppleve at egne barn har/ får forskjellige utfordringer?Anonymous poster hash: 5b68c...67f Hvordan tolker du meg slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå