AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Er inne i det tredje året nå i leie av samme leilighet.For en del mnd siden kastet jeg en flat pastperm i søpla,den lå nederst i sopøledunken og jeg fikk en melding om at de hadde tatt den opp og skulle legge den utenfor døra mi.De mente det ikke var riktig å kaste den oppi der så jeg sendte mail til søpledynga og spurte om jeg hadde gjort noe feil ved å kaste den oppi der,da fikk jeg til svar at nei,jeg kunne kaste den i restavfall.Deretter ringte jeg huseier og fortalte dette og fikk et surt svar tilbake om at det var sånn de ville ha det,og at jeg da måtte opp på søpledynga for å kaste permen,og de ikke visste hva jeg prøvde på. For et par uker siden fornyet vi kontrakten og jeg fikk da spørsmål om besøk.Jeg hadde kjæreste for 6 mnd siden som overnattet en uke.Huseierne var nysgjerrige på dette og viste med signal at de ikke ville ha noen andre inn her,og det skjønner jeg.De mente de ikke var interessert i å betale for mer enn en person.Under ekstra leieboer hadde de skrevet: Ikke mye overnatting av ikke leieboere. Jeg hadde skjønte det hvis en person hadde sovet her i en mnd eller mer,men det har aldri skjedd. Er dette lov? Anonymous poster hash: 20352...8ca
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 De kan ikke nekte deg å ha overnattingsbesøk eller å ta inn en samboer (de kan ikke sette opp leia mer pga dette, kun etter konsumprisindeksen etter lang nok tid). Anonymous poster hash: a395a...5d4 8
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 De kan heller ikke nekte deg å kaste søppel i søplespannet på den måten renovasjonselskapet sier det skal gjøres da det ikke er deres spann men renovasjonseslakpets spann, Husleieloven sier også at en har lov å ta opp i sin husstand familiemedlemmer og andre nærtstående. Jeg begriper ikke hvorfor du ønsker å fortsette å bo der, med mindre husleien er eksepsjonelt lav.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Grunnen til at jeg or her ennå er fordi det er for dyrt å leie andre steder. Men jeg ser etter ny leilighet regelmessig. Jeg skal ikke ha noen som skal flytte inn her men det at jeg ikke får lov til å ha mye overnatting av ikke leieboere er spesielt. Jeg fikk ikke lov til å kaste en plastperm fordi det tok plass men de kaster da selv sko.. Anonymous poster hash: 20352...8ca
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Haha... Du graver i søpla etter sko, og de graver i søpla etter plastpermer Anonymous poster hash: 1e9ad...914 1
Tomaten Skrevet 3. juli 2013 #6 Skrevet 3. juli 2013 Er inne i det tredje året nå i leie av samme leilighet.For en del mnd siden kastet jeg en flat pastperm i søpla,den lå nederst i sopøledunken og jeg fikk en melding om at de hadde tatt den opp og skulle legge den utenfor døra mi.De mente det ikke var riktig å kaste den oppi der så jeg sendte mail til søpledynga og spurte om jeg hadde gjort noe feil ved å kaste den oppi der,da fikk jeg til svar at nei,jeg kunne kaste den i restavfall.Deretter ringte jeg huseier og fortalte dette og fikk et surt svar tilbake om at det var sånn de ville ha det,og at jeg da måtte opp på søpledynga for å kaste permen,og de ikke visste hva jeg prøvde på. For et par uker siden fornyet vi kontrakten og jeg fikk da spørsmål om besøk.Jeg hadde kjæreste for 6 mnd siden som overnattet en uke.Huseierne var nysgjerrige på dette og viste med signal at de ikke ville ha noen andre inn her,og det skjønner jeg.De mente de ikke var interessert i å betale for mer enn en person.Under ekstra leieboer hadde de skrevet: Ikke mye overnatting av ikke leieboere. Jeg hadde skjønte det hvis en person hadde sovet her i en mnd eller mer,men det har aldri skjedd. Er dette lov? Anonymous poster hash: 20352...8ca Haha hadde likt å hørt hva huseier sa hvis du skulle blitt gravid og fått et avkom... for en tosk 1
Adhara Skrevet 3. juli 2013 #7 Skrevet 3. juli 2013 Høres ut som et noget spesielt leieforhold. Vet ikke hvor lenge jeg hadde giddet noe sånt ihvertfall Er det verdt det? 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #8 Skrevet 3. juli 2013 Haha... Du graver i søpla etter sko, og de graver i søpla etter plastpermer Anonymous poster hash: 1e9ad...914 Har ikke gravd i søpla dems,har sett det fordi dunken har vært full,og det ha liggi øverst. Den plastpermen lå nederst i dunken så de må ha snudd den på hodet og tatt den ut.Jeg bryr meg ikke om hva dem kaster:p Anonymous poster hash: 20352...8ca
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #9 Skrevet 3. juli 2013 Jeg syns det er veldig rart.Det virker sm hu hadde en periode hvor hu har latt ting gått ut over meg. Hadde besøk for tre uker sia som stod utenfor her og prata med meg,og da hadde de visst sett ned fra kjøkkenet. Jeg vil finne noe nytt men det er det å finne et sted når man er alene,og det er ikke så billig å leie,får ikke gått opp i pris:/ Jeg har blitt veldig nøye på hva jeg kaster,og når det med søpla skjedde kom hu også med den at vi kunne gå gjennom hva som skulle hvor.Det syns jeg er frekt. Anonymous poster hash: 20352...8ca
Gjest J.Bourne Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Altså, eier du ingen bein i nesa? Du sitter godt beskyttet rundt husleieloven - jeg foreslår at du setter deg godt inn i denne. Så kan du sitere fra denne neste gang de finner på noe sprell, du betaler tross alt leie og har lov til et normalt privatliv. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juli 2013 #11 Skrevet 3. juli 2013 Når du siterer fra husleieloven kan du jo også nevne at de som betaler den renovasjonsavgiften de skal når de leier ut får større søppelspann, og at det faktisk ikke er videre lovlig å unndra seg dette ved å unnlate å oppgi at det er flere husstander i boligen
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #12 Skrevet 3. juli 2013 de har ikke en dritt med besøket ditt med mindre. dere hyler og roper hele natta. herrefred de høres slitsomme ut. jeg hadde buttet permen i en søppelpose og kastet den . vis huseieren hadde gravd i søpla mi hadde jeg helt ekkel mat over all søpla(inni posene) bare så de ikke orka å grave gjennom det. Anonymous poster hash: 2ae64...cc1 1
Idamor Skrevet 4. juli 2013 #13 Skrevet 4. juli 2013 Altså, eier du ingen bein i nesa? Du sitter godt beskyttet rundt husleieloven - jeg foreslår at du setter deg godt inn i denne. Så kan du sitere fra denne neste gang de finner på noe sprell, du betaler tross alt leie og har lov til et normalt privatliv. Det handler mer om at jeg har dårlig erfaring med å ta opp ting med de.De skal ha det på sin måte,og gir vel f i hva som står i loven.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #14 Skrevet 4. juli 2013 Husleieloven sier også at en har lov å ta opp i sin husstand familiemedlemmer og andre nærtstående. Om boligen er stor nok ja, og det vet vi ingenting om =) Anonymous poster hash: da144...29b
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #15 Skrevet 4. juli 2013 Ingen skal flytte inn,men det er snakk om overnatting Anonymous poster hash: 20352...8ca
Gjest J.Bourne Skrevet 4. juli 2013 #16 Skrevet 4. juli 2013 Så lenge du følger loven/kontrakten, så skal du gi faen om de mener noe annet, det hadde jeg gjort. Sett hardt mot hardt, ellers gir det aldri seg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #17 Skrevet 4. juli 2013 Jeg blir litt skeptisk til at huseier graver i søpla de. Du har lov å ha besøk som også inkl. overnatting. Bytt ut kjæresten med mamma så skjønner du. Sett deg inn i loven og henvis til den og også paragraf hver gang de prøver seg. Du har faktisk rett til å bo så lenge du ikke er til en pest og plage. Du betaler for retten til å bo. Anonymous poster hash: a7d7a...dff
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #18 Skrevet 5. juli 2013 Jeg har kikka gjennom lovene men finner ikke noe om overnatting og søppel.Noen som veit hvor jeg finner det?Leste at de ikke har lov til å sette regler som er dårligere enn det som står i lovene,men hva om de har skrevet det i kontrakten? Kan også spørre om noen her har erfaring med å ha dyr selv om de ikke har fått lov av huseiere+ Anonymous poster hash: 20352...8ca
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2013 #19 Skrevet 5. juli 2013 Det er ikke lov å avtale, skriftlig eller muntlig dårligere vilkår enn det som står i husleieloven. Google husleieloven så finner du den.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2013 #20 Skrevet 5. juli 2013 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=681746 Anonymous poster hash: 3ce1b...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå