Gå til innhold

Sovner ikke av Vallergan

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått Vallergan av fastlege fordi jeg lider av insomni. På resepten skrev han "prøv deg frem" mht dosering. Nå har jeg brukt de fast en måned, men jeg blir bare super trett. Jeg sovner ikke. Jeg tar en tablett 3-4 timer før leggetid. I natt sovnet jeg ikke før 8..... Harbprøvd å ringe fastlegen men han har jo ferie så jeg fikk ikke time før i starten av september. Men hva skal jeg gjøre i mellomtiden jeg må jo sove.

Anonymous poster hash: 4d34f...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vallergan funker ikke for alle.

Kontakt daglegevakten og spør om du kan komme.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tabletter tar du?

Anonymous poster hash: 934a2...566

Gjest badeand1
Skrevet

Hvor mange tabletter tar du?

Les hovedinnlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Les hovedinnlegget.

Om det er tilfelle at TS bare tar en tablett er det ikke så rart. TS, øk dosen til to eller tre tabletter og se om det hjelper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den har jeg også prøvd, men jeg sover heller ikke. Til gjengjeld er jeg helt slått ut til langt på ettermiddagen dagen etter.

Det er jo egentlig en allergimedisin, men brukes også til søvnproblemer. Funker ikke for meg iallefall...

Anonymous poster hash: 07922...677
  • Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker Vallergan, og jeg trur du tar de for tidlig. Ta de maks 2 timer før sengetid. Vallergan er heller ingen insovningstabelett, men gjør deg trett og døsig slik at du sover når du først har sovnet. Hadde jeg vært deg hadde jeg ville sett mer på hva som gjør at du ikke får sove. Insomnia er et symptom på noe underliggende.

Skrevet

Det er lett å få økt toleranse av Vallergan, det vil si at det kreves større og større doser for å få den tilsiktede effekten. Måten å motvirke dette på er å ta pauser sånn at du går noen dager uten å ta tablettene, for så å ta de igjen. Leste imidlertid at man selv med pauser, har lett for å bygge toleranse for akkurat Vallergan . Hold deg under enhver omstendighet innenfor maksdosen legen har sagt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er daglegevakten? Jeg kunne dra på legekontoret om morgenen og håpe at ingen akutte kommer. Men probelemet med Vallerganen er at hvis jeg sovnet så er det såpass sent at jeg ikke klarer å våkne før etter tolv. Jeg sover igjennom fire vekkeklokker.... Og jeg klarer ikke fungere, jeg er så trett at jeg føler meg super full. Synes den har ødelagt døgnrytmen enda mer. Om jeg tar tabletten senere sovner jeg ihvertfall ikke.hvis jeg tar to så blir jeg vel helt borte?

Jeg har ikke noe i mot å ikke sove når jeg har ferie, men neste uke skjer det mye på jobb og jeg er nødt til å være "edru" og tilstede.

Jeg venter på videre utredning av insomnien, men siden jeg har hatt det i mange år havnet jeg nok bakerst i køen for jeg har ikke time før like før jul.

Anonymous poster hash: 4d34f...a79

Skrevet

Jeg har gått på Vallergan i ca et år. Har variert masse i dose, og har tatt maks opp mot 9 stk. Jeg har alltid tatt de ca kl 20.00 på kvleden. Dette for å hindre at de henger i dagen etter, og får at jeg blir trøtt i "rett tid" på kvelden. De er ikke noen mirakelpiller, men de gjør søvnen bedre når den først kommer ;-)

AnonymBruker
Skrevet

Man kan prøve Circadin (søvnhormon), eller Atarax. Truxal hjelper meg, Eller så er det avhengighetsdannende Imovane eller Stilnoct, som funker som bare det, inntil man utvikler toleranse (men om an bruker kun halv dose, av og til, så er de kjempeeffektive).

Vet hvor vondt det er å være søvnløs.

Anonymous poster hash: 4bd03...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...