AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #1 Skrevet 3. juli 2013 Hei, har vært dårlig i over et halvt år nå og fått beskjed om at jeg har jern- og D-vitamin mangel. Har gått på medisiner i 2-3 måneder, men føler ikke det hjelper så mye... Har fått noen kommentarer av folk som sier det kan være ME ! Sover MYE og føler aldri at det hjelper å sove, er nesten like trøtt igjen når jeg våkner... Dette er det jeg har merket av symptomer: Symptomer: - dårlig/ mye søvn - muskel- og leddsmerter - reagerer veldig på lyder - MYE svimmel og vondt i hodet - stadig vekk følelsen av at jeg snart skal besvime - dårlig konsentrasjon på skolen/jobb - noen ganger kvalme. - fryser endel (spesielt på hender og føtter) - vondt i hodet og svimmel når reiser meg opp fort Kan dette stemme overens med symptomer på ME? O.oAnonymous poster hash: 6503a...bf7
@Maja Skrevet 3. juli 2013 #2 Skrevet 3. juli 2013 Den beskrivelsen passer 100% til slik eg hadde det som student for nokre år tilbake. Men dessverre fekk eg aldri noko svar på kva som var galt. Teste det som finnes av mangelsjukdommar, blei utreda for hjerteproblem etc. Blei slik etter ein langvarig halsinfeksjon. Var stort sett sjuk i over to år. Veit ikkje i dag kva som gjorde at eg blei bedre. Om du har hatt veldig lave nivå av jern eller d-vitamin kan det ta lang tid før du blit bra igjen. Eg har fått påvist mangel på d-vitamin i seinare tid, og blei eit heilt anna menneske når eg fekk opp nivåene igjen. Men det var aldri snakk om det når eg var sjuk i studietida. Det du beskriver KAN vere symptom på ME, men det kan vere symptom på mange andre ting og. Er det som er så fortvilende med slike symptom. Men det som er heilt sikkert er at å bekymre seg for me ikkje gjer det noko bedre. Ta ein prat med legen din og forklar at du er bekymra. Be gjerne om nye målinger av jern og d-vit, så du får svar på om dei er blitt bedre.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #3 Skrevet 3. juli 2013 Den beskrivelsen passer 100% til slik eg hadde det som student for nokre år tilbake. Men dessverre fekk eg aldri noko svar på kva som var galt. Teste det som finnes av mangelsjukdommar, blei utreda for hjerteproblem etc. Blei slik etter ein langvarig halsinfeksjon. Var stort sett sjuk i over to år. Veit ikkje i dag kva som gjorde at eg blei bedre. Om du har hatt veldig lave nivå av jern eller d-vitamin kan det ta lang tid før du blit bra igjen. Eg har fått påvist mangel på d-vitamin i seinare tid, og blei eit heilt anna menneske når eg fekk opp nivåene igjen. Men det var aldri snakk om det når eg var sjuk i studietida. Det du beskriver KAN vere symptom på ME, men det kan vere symptom på mange andre ting og. Er det som er så fortvilende med slike symptom. Men det som er heilt sikkert er at å bekymre seg for me ikkje gjer det noko bedre. Ta ein prat med legen din og forklar at du er bekymra. Be gjerne om nye målinger av jern og d-vit, så du får svar på om dei er blitt bedre. Ok, takk for svar Håper jo selvfølgelig ikke at det er ME! Men tror heller ikke helt på at alt dette kommer av jern og D-vit mangel i og med at jeg har tatt medisinene mine for dette ganske lenge nå ! :o Skal snart få meg en ny legetime, for det er ikke noe kult å sove bort hele ferien Anonymous poster hash: 6503a...bf7
@Maja Skrevet 3. juli 2013 #4 Skrevet 3. juli 2013 Ok, takk for svar Håper jo selvfølgelig ikke at det er ME! Men tror heller ikke helt på at alt dette kommer av jern og D-vit mangel i og med at jeg har tatt medisinene mine for dette ganske lenge nå ! :o Skal snart få meg en ny legetime, for det er ikke noe kult å sove bort hele ferien Anonymous poster hash: 6503a...bf7 Krysser fingrane for at det er noko heilt ufarlig som kan fikses kjapt!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #5 Skrevet 3. juli 2013 Krysser fingrane for at det er noko heilt ufarlig som kan fikses kjapt! Takk Anonymous poster hash: 6503a...bf7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå