Gå til innhold

Utredning av ME

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk igjennom det for et år siden, var et rent helvete. Jeg måtte ta MANGE tester som ultralyd av magen, MR, sånn mattetest greie der jeg måtte gjøre mange oppgave innenfor matte, nevrolog, pskolog, fysoterapeut, ryggmargsprøve og mange blodprøver. Lykke til

Hvordan gikk du fram for å ta alle testene? Selv ikke legen som selv mente jeg hadde ME ville ta noen tester. Bortsett fra en da.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk igjennom det for et år siden, var et rent helvete. Jeg måtte ta MANGE tester som ultralyd av magen, MR, sånn mattetest greie der jeg måtte gjøre mange oppgave innenfor matte, nevrolog, pskolog, fysoterapeut, ryggmargsprøve og mange blodprøver. Lykke til

Uff, du får meg bare til å grue meg enda mer jooo :P

Hvorfor måtte du ta mattetest? På grunn av konsentrasjon eller?

Hvordan gikk det med ryggmargsprøven? Har lest at mange blir ekstremt dårlige..

Jeg har bare vært igjennom utallige blodprøver, så jeg skjønner jeg har lang vei å gå før jeg får vite noe :(

Anonymous poster hash: 33bd8...aa3

Skrevet

Hvordan gikk du fram for å ta alle testene? Selv ikke legen som selv mente jeg hadde ME ville ta noen tester. Bortsett fra en da.

Jeg var 11 år når jeg var på utredning for ME, nå er jeg snart 13. Ihvertfall, foreldrene mine tok kontakt med barnelegen som da trodde alt lå psysisk og jeg ble altså ikke trodd. Etterhvert tok jeg mange tester og de fikk misstanke om ME og ville ha meg på utredning for ME. Jeg tok tester som CE, ECG, MR, ryggmargsprøve, nevrolog, konsetrasjonstest, måtte til psykolog, fysoterapeut osv! Enda vet de ikke hva som feiler meg, og jeg er fortsatt sengeliggende.

Skrevet

Uff, du får meg bare til å grue meg enda mer jooo :P

Hvorfor måtte du ta mattetest? På grunn av konsentrasjon eller?

Hvordan gikk det med ryggmargsprøven? Har lest at mange blir ekstremt dårlige..

Jeg har bare vært igjennom utallige blodprøver, så jeg skjønner jeg har lang vei å gå før jeg får vite noe :(

Anonymous poster hash: 33bd8...aa3

Jepp, det var sånn konsetrasjonstest med nevrolog :)

Jeg trodde det skulle være kjempevont og ta ryggmargsprøve, men det var faktisk ikke så ille, eller kjente det jo litt liksom men ja, hehe. Det verste var jo etter, da måtte jeg ligge i ro i 2 timer og hadde ekstremt vondt i ryggen og hodepinne i mange dager etterpå..

Det har gått 1 og et halvt år nå nesten, og har enda ikke fått vite så mye.. Tar litt tid ja :(

Skrevet

Jeg var 11 år når jeg var på utredning for ME, nå er jeg snart 13. Ihvertfall, foreldrene mine tok kontakt med barnelegen som da trodde alt lå psysisk og jeg ble altså ikke trodd. Etterhvert tok jeg mange tester og de fikk misstanke om ME og ville ha meg på utredning for ME. Jeg tok tester som CE, ECG, MR, ryggmargsprøve, nevrolog, konsetrasjonstest, måtte til psykolog, fysoterapeut osv! Enda vet de ikke hva som feiler meg, og jeg er fortsatt sengeliggende.

Huff, det skal ikke være lett. Har bare vært til nevrolog og skal pushe på for psykolog. Også får jeg ta det derfra. Men ifølge mange spesialister så er det mulig å bli frisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...