Gå til innhold

har jeg spist nok idag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei!

jeg er en 15år gammal jente som sliter veldig med å få i seg mat for tiden, og har veldig dårlig matlyst...

er konstant svimmel og har hodepine. kvalm er jeg ofte også. lurer på om dette er pågrunn av at jeg spiser for lite og drikker for lite. ja, jeg har store problemer med å få i meg nok væske om dagene. blir så kvalm/enda mer kvalm :/

så ja..

idag har jeg spist og evt. drukket:

Frokost: en skive med et glass vann

Lunsj: en skolebolle

''Middag'': to hveteboller

Kvelds: to pølser i brød

lurer på om dette er nok?

har trent idag også. (jogging, situps og forkjellige øvelser) er veldig opptatt av å ha fin kropp! haha...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å få i deg noen proteiner?

Anonymous poster hash: d5f32...d83
Skrevet

Har du vurdert å få i deg noen proteiner? Anonymous poster hash: d5f32...d83

nei.. burde jeg? :o

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser jo bare usunn mat. Få i deg kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, grove kornprodukter osv.

Anonymous poster hash: ba449...b81
Skrevet

Du spiser jo bare usunn mat. Få i deg kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, grove kornprodukter osv. Anonymous poster hash: ba449...b81

liker ikke kjøtt annet en pølser, og er lei av fisk osv...

Skrevet (endret)

hei!

jeg er en 15år gammal jente som sliter veldig med å få i seg mat for tiden, og har veldig dårlig matlyst...

er konstant svimmel og har hodepine. kvalm er jeg ofte også. lurer på om dette er pågrunn av at jeg spiser for lite og drikker for lite. ja, jeg har store problemer med å få i meg nok væske om dagene. blir så kvalm/enda mer kvalm :/

så ja..

idag har jeg spist og evt. drukket:

Frokost: en skive med et glass vann

Lunsj: en skolebolle

''Middag'': to hveteboller

Kvelds: to pølser i brød

lurer på om dette er nok?

har trent idag også. (jogging, situps og forkjellige øvelser) er veldig opptatt av å ha fin kropp! haha...

Nei, og du spiser bare junk men det vet du vel. Du har vel lært det på skolen?? Og ingen får fin kropp av å spise sukker og fett.

Endret av *Cat*
  • Liker 1
Skrevet

Nei, og du spiser bare junk men det vet du vel. Du har vel lært det på skolen?? Og ingen får fin kropp av å spise sukker og fett.

jamen hva skal jeg spise da?? er drittlei av alt som heter mat nesten! spyr snart av hele greia..

Gjest navnelapp
Skrevet

Kan du holde deg til ein tråd, i staden for å lage fleire om det same?

• Liker 1
Skrevet

jamen hva skal jeg spise da?? er drittlei av alt som heter mat nesten! spyr snart av hele greia..

Normal mat, brødskive med kjøttpålegg elle frokostblanding til frokost. spagetti med kjøttdeig og salat til til middag, frukt og ostesmørbrød til kvelds. Tran. Bor du ikke hjemme? Har dere ikke normal mat hjemme?

Gjest Wei Wei
Skrevet

Ca beregnet:

Frokost: en skive med et glass vann -- 140 kcal

Lunsj: en skolebolle -- 281 kcal

''Middag'': to hveteboller -- 360 kcal

Kvelds: to pølser i brød -- 822 kcal

Til sammen 1603 kcal.

Må si at det er lite hvis du spiser sånt hver dag. Hvor er frukt og grønnsaker?

Skrevet

Beklager, men her blinker varsellampene for meg asså.

For det første, du er 15 år og i en vokseprosess, kroppen din trenger NÆRING!!

Du sier at du er opptatt av trening og det og få deg en fin kropp, desto større grunn til og spise...

Har du vurdert dette

http://iks.no/iks/tilbud/informasjo/

AnonymBruker
Skrevet

Om det er nok? For meg virker det lite. Men sånn er vi mennesker noen ganger spiser vi lite og ikke så bra mat, andre ganger er Matlysten bedre. Så fremt du ikke er videre sulten eller blir sliten og slapp så er det vell greit. Men til vanelig ville jeg prøvd å spise litt mere næringsvettig mat. Nystekte grove rundstykker med eggerøre, ost, røkelaks osv er veldig godt med et glass appelsin eller eple juice til. Kornprodukter som inntas med c vitamin fremmer jernopptak og vitamin opptak å kan forhindre slapphet. Ellers ville jeg lagd meg kjøttdeig/karbonade deig med tomatsaus og pasta (bruk gjerne fullkorn) til middag. Kylling wok med en god woksaus er jo også godt! Det gir mere nytte en skoleboller og pølse i brø. Spiser man mye av dette kan man bli sliten og energiløs.

Anonymous poster hash: fe28f...fe8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...