AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #1 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har mest sannsynlig kyssesyken, men ingen ting er sikkert, ettersom jeg nekter å ta blodprøve. Kall meg gjerne en barnslig pyse, men sånn er det altså. Finnes det noen andre måter å sjekke meg for kyssesyken på? Anonymous poster hash: 5908f...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #3 Skrevet 2. juli 2013 Du er ikke en pyse, du er dum.Anonymous poster hash: cf610...845 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #4 Skrevet 2. juli 2013 Du er ikke en pyse, du er dum.Anonymous poster hash: cf610...845 Jeg skjønner jo at jeg burde teste meg, men dersom prøven kun bekrefter at det er kyssesyken, får jeg ikke noe ut av det. Det behandles jo bare med hvile. Jeg har ikke energi til å trene, så det er ingen fare for at milten sprekker. Anonymous poster hash: 5908f...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #5 Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor tar du ikke blodprøve? Det er da bare ett stikk? Du kan jo legge deg ned på bakken om du synes det er bedre. Har du sprøyteskrekk så er eneste måten å få det vekk på å ta sprøyte. Om du blir innlagt på sykehus f.eks så er det ikke engang spørsmål om du vil eller ikke når de tar blodprøve. Du er ihvertfall rett og slett en dum pingle om du ikke takler så lite som en sprøyte. Anonymous poster hash: ee899...fc3
Gjest Keikolina Skrevet 2. juli 2013 #6 Skrevet 2. juli 2013 Synd jeg ikke kan ta blodprøven for deg, digger blodprøver.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #7 Skrevet 2. juli 2013 Du er ikke en pyse, du er dum.Anonymous poster hash: cf610...845 Anonymous poster hash: d7aec...805
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #8 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har mest sannsynlig kyssesyken, men ingen ting er sikkert, ettersom jeg nekter å ta blodprøve. Kall meg gjerne en barnslig pyse, men sånn er det altså. Finnes det noen andre måter å sjekke meg for kyssesyken på? Anonymous poster hash: 5908f...2ad finnes en huritigtest.. monospot heter den. men den er ikke fryktelig pålitelig, men du kan jo si til legen at du ønsker å ta en slik i første omgang fordi du er redd for blodprøver. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #9 Skrevet 2. juli 2013 Jeg har fått med meg at jeg er en dum pingle nå, men det er dårlig med innlegg som faktisk svarer på det jeg spør om. Anonymous poster hash: 5908f...2ad
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #10 Skrevet 2. juli 2013 finnes en huritigtest.. monospot heter den. men den er ikke fryktelig pålitelig, men du kan jo si til legen at du ønsker å ta en slik i første omgang fordi du er redd for blodprøver. Tusen takk for et hjelpsomt svar Skal be henne om få ta den. Anonymous poster hash: 5908f...2ad
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #11 Skrevet 2. juli 2013 (endret) Tusen takk for et hjelpsomt svar Skal be henne om få ta den. Anonymous poster hash: 5908f...2ad og dessuten er det ikke alle leger som vil teste for kyssesyke. Dersom du har mange symptomer for det og mono passer inn i sykdomsbildet ellers vil legen ofte anta at du er positiv. Du får da beskjed om å hvilke, ikke drive med fysisk aktivitet osv. Det finnes ingen medisiner mot kyssesyken - kroppen må reparere seg selv. MEN - stort sett alle (95 % antar jeg) som har kyssesyken har også hepatitt (leverbetennelse) .. og dette er ofte noe legen vil sjekke (blodprøver). Dette gjør legen for å følge med på leververdiene dine. Du kan jo foreslå at du i første omgang vil hvile og bli bedre, og at du heller kommer innom igjen for leverprøver når du føler deg litt piggere. Også får du nesten bare manne deg opp til det.. og føler du deg 100% frisk iløpet av et par-tre mnd er det vel strengt tatt ikke nødvendig med leverprøver heller. Lykke til :-) Endret 2. juli 2013 av poindexter
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #12 Skrevet 2. juli 2013 og dessuten er det ikke alle leger som vil teste for kyssesyke. Dersom du har mange symptomer for det og mono passer inn i sykdomsbildet ellers vil legen ofte anta at du er positiv. Du får da beskjed om å hvilke, ikke drive med fysisk aktivitet osv. Det finnes ingen medisiner mot kyssesyken - kroppen må reparere seg selv. MEN - stort sett alle (95 % antar jeg) som har kyssesyken har også hepatitt (levebetennelse) .. og dette er ofte noe legen vil sjekke (blodprøver). Dette gjør legen for å følge med på leververdiene dine. Du kan jo foreslå at du i første omgang vil hvile og bli bedre, og at du heller kommer innom igjen for leverprøver når du føler deg litt piggere. Også får du nesten bare manne deg opp til det.. og føler du deg 100% frisk iløpet av et par-tre mnd er det vel strengt tatt ikke nødvendig med leverprøver heller. Lykke til :-) Tusen takk!! Vil det være skadelig å jobbe i matbutikk, tror du? Jeg må jo nesten tjene litt penger i sommer... Anonymous poster hash: 5908f...2ad
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #13 Skrevet 2. juli 2013 Tusen takk!! Vil det være skadelig å jobbe i matbutikk, tror du? Jeg må jo nesten tjene litt penger i sommer... Anonymous poster hash: 5908f...2ad for å si det sånn - føler du deg i stand til å jobbe flere timer i strekk om dagen har du mest sannsynlig ikke kyssesyken :-) 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #14 Skrevet 2. juli 2013 for å si det sånn - føler du deg i stand til å jobbe flere timer i strekk om dagen har du mest sannsynlig ikke kyssesyken :-) Jeg håper du har rett, men legen sa jeg nesten garantert hadde det. Grunnen til at jeg ønsker å teste meg, er at jeg trenger dokumentasjon på hvorfor karakterene mine sank drastisk i vår, for å redde studieplassen. Sov døgnet rundt, orket ingen ting.. Har vært syk i litt over tre mnd nå. Blir tilnærmet frisk når jeg hviler, men så fort arbeidsuken begynner igjen, blir jeg akutt dårlig. Anonymous poster hash: 5908f...2ad
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #15 Skrevet 2. juli 2013 Jeg håper du har rett, men legen sa jeg nesten garantert hadde det. Grunnen til at jeg ønsker å teste meg, er at jeg trenger dokumentasjon på hvorfor karakterene mine sank drastisk i vår, for å redde studieplassen. Sov døgnet rundt, orket ingen ting.. Har vært syk i litt over tre mnd nå. Blir tilnærmet frisk når jeg hviler, men så fort arbeidsuken begynner igjen, blir jeg akutt dårlig. Anonymous poster hash: 5908f...2ad Så egentlig tenker du på om du har HATT kyssesyken, og om du nå muligens har fått ME (som er følgesykdom) ?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #16 Skrevet 2. juli 2013 Så egentlig tenker du på om du har HATT kyssesyken, og om du nå muligens har fått ME (som er følgesykdom) ? Neei, jeg håper jo egentlig at det fortsatt er kyssesyken som kommer mer frem når jeg blir stresset og immunforsvaret blir svakere. Anonymous poster hash: 5908f...2ad
venus_ Skrevet 2. juli 2013 #17 Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor vil ikke du ta blodprøve? Hva er det du er redd for?
Gjest iGirl Skrevet 2. juli 2013 #18 Skrevet 2. juli 2013 Neei, jeg håper jo egentlig at det fortsatt er kyssesyken som kommer mer frem når jeg blir stresset og immunforsvaret blir svakere. Anonymous poster hash: 5908f...2ad Det er ikke akkurat slik kyssesyken arter seg - men ta deg en tur til legen å få pratet litt iallefall. Hvis du ikke vil ta blodprøver er det bare å si det. Ingen som kommer til å tvinge deg. Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2013 #19 Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor vil ikke du ta blodprøve? Hva er det du er redd for? Jeg er livredd for å få noe nær det rommet som er der man bøyer armen.. Jeg tar sånne CRP-prøver, narkose og til nød vanlige sprøyter (tross veldig, veldig dårlig erfaring), men akkurat i det området går det ikke. Det er ikke akkurat slik kyssesyken arter seg - men ta deg en tur til legen å få pratet litt iallefall. Hvis du ikke vil ta blodprøver er det bare å si det. Ingen som kommer til å tvinge deg. Lykke til :-) Takk! Anonymous poster hash: 5908f...2ad
venus_ Skrevet 2. juli 2013 #20 Skrevet 2. juli 2013 Hvorfor det? Fordi det gjør vondt? Har du gjort det tidligere?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå