Gå til innhold

Reise utenlands under sykemelding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Brunhilde har jo et godt poeng her. Jeg er absolutt for at folk skal tørre å dra på butikken selv om de er sykmeldte, og at man ikke skal blande seg i kollegers sykmeldinger da man ikke vet hva som ligger bak. Om det nå er psykisk sykdom osv.

Men her har legen gitt 100% sykmelding. Han/hun anser TS som så dårlig at hun ikke kan være på jobb i det hele tatt. Hun kan ikke engang ha noe tilpasset arbeid. I tillegg forteller TS at det er en arbeidsplass som blander seg opp i folks sykmelding. Da tror jeg ikke jeg ville dratt, men heller utsatt denne turen til senere.

Innlegget er redigert som et ledd i rydding.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brunhilde har jo et godt poeng her. Jeg er absolutt for at folk skal tørre å dra på butikken selv om de er sykmeldte, og at man ikke skal blande seg i kollegers sykmeldinger da man ikke vet hva som ligger bak. Om det nå er psykisk sykdom osv.

Men her har legen gitt 100% sykmelding. Han/hun anser TS som så dårlig at hun ikke kan være på jobb i det hele tatt. Hun kan ikke engang ha noe tilpasset arbeid. I tillegg forteller TS at det er en arbeidsplass som blander seg opp i folks sykmelding. Da tror jeg ikke jeg ville dratt, men heller utsatt denne turen til senere.

Ts er sykmeldt fra jobben sin ja. Hva vet vi om den? For alt vi vet kan hun være fjøsavløser, murer, maler, tømrer. Som hun kanskje ikke klarer å gjøre med vond hofte. Men hun kan fint klare hverdagslige ting. Og en tur bort er vel ikke så galt er det vel? Vil tro det hjelper både på kropp og sjel å komne seg litt bort selv om hun er sykemeldt, fra JOBBEN sin, ikke livet.

Anonymous poster hash: ad242...860

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ts er sykmeldt fra jobben sin ja. Hva vet vi om den? For alt vi vet kan hun være fjøsavløser, murer, maler, tømrer. Som hun kanskje ikke klarer å gjøre med vond hofte. Men hun kan fint klare hverdagslige ting. Og en tur bort er vel ikke så galt er det vel? Vil tro det hjelper både på kropp og sjel å komne seg litt bort selv om hun er sykemeldt, fra JOBBEN sin, ikke livet.Anonymous poster hash: ad242...860

Godt mulig, jeg sier bare at jeg personlig ikke ville reist utenlands i en 100% sykmelding pga en fysisk skade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det strengt tatt ikke lov å reise utenlands med mindre man har søkt og fått tillatelse, men i all sin opphøyde hyklerskhet, er det en ting ab xxxx860 velger å overse. Fordi det passer henne best slik. Ikke fordi det er riktig.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det strengt tatt ikke lov å reise utenlands med mindre man har søkt og fått tillatelse, men i all sin opphøyde hyklerskhet, er det en ting ab xxxx860 velger å overse. Fordi det passer henne best slik. Ikke fordi det er riktig.

:heks:

Hvordan kan du påstå at "det passer henne best slik" ? Hva slags grunnlag har du for å antyde det? Og fremfor alt, jeg skriver med anonym-funksjonen på, hvordan kan du vite om jeg er en kvinne? Antar du det også?

Anonymous poster hash: ad242...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Og fremfor alt, jeg skriver med anonym-funksjonen på, hvordan kan du vite om jeg er en kvinne? Anonymous poster hash: ad242...860

Er for øvrig enig i at ts burde trå litt varsomt, spesielt med tanke på at hun jobber på et sted der dette fort kan bli et tema. En storbyferie høres i utgangspunktet ikke ut som heldig når man har en skadet hofte..

Innlegget er ryddet for AB-hets.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Å dra på helgetur til København, hvor du har tenkt til å traske rundt på tivoli, med en hofte som er så vond at du måtte sykemeldes 100%... Nei, da hadde jeg blitt hjemme.

Noe annet hadde vært en uke på en solseng i Spania.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, AB-hets og avsporinger.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du vil få tillatelse til dette. Man kan dra utenlands hvis det ikke vil ha noen negativ innvirkning på årsaken til sykmeldingen, eller du kan ha en gunstig effekt av utenlandsoppholdet. Det sier seg selv at å dra på storbyferie med en hofteskade ikke vil være gunstig, men derimot kan forlenge plagene (så fremt du ikke sitter i rullestol o.l., men siden du ikke skriver noe om dette går jeg ut fra at det ikke er tilfelle). Arbeidsgiver har nok ingen interesse i at du skal bli sykmeldt lenger enn nødvendig.



Anonymous poster hash: d03f4...09b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...