Gå til innhold

Vann i kneet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fallt for et par dager siden, ned et lite trinn og med et 12 kilos barn på armen (gikk helt fint med henne), så slo kneet ganske hardt på et steingulv. Var ikke så ille vondt til å begynne med, men hovnet opp og ble mer smertefullt utover dagen. Etter det verker det en del om jeg bruker det, men går fint om jeg ikke belaster det. Klarer allikevel ikke å bøye det helt og leddet føles svakt og "slarkete". Er det vann i kneet jeg kan ha? Bør jeg oppsøke lege?

Anonymous poster hash: b7eef...823
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er vann der skal det vel kjennes ut som kram sne like over kneet. Det er jo ikke så rart at kneet ditt reagerer på et slikt fall. Jeg ville sett an et par dager, med mindre du har såpass vondt at du må til lege.

Anonymous poster hash: afbe4...45b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen kram snø, kjennnes mer ut som vanlig ødem (som når man har vann i beina f.eks). Det er ikke så vondt lenger, men klarer fortsatt ikke bøye kneet helt og svikten er fortsatt der. Satser på at det går bra :)

Anonymous poster hash: b7eef...823
Skrevet

Vann i kneet kjennetegnes oftest ved at kneet oppfører seg som en vannballong når du bøyer det. Som om du klemmer på en vannballong altså. Særlig om det har blitt ganske hovent.

Det er ganske ubehagelig, ikke nødvendigvis kjempevondt, men vondt nok til at det er vondt å gå normalt og du holder heller kneet stivt enn å bøye det på grunn av ubehaget.

Da jeg hadde vann i kneet første gangen, hovnet kneet opp til samme størrelse som låret, omtrent ti cm i diameter større enn det andre kneet. Jeg begynte å le da legen på legevakta sa jeg hadde vann i kneet. Forbant liksom ikke det med en tjueåring. :fnise:

Hvis du ikke føler eller ser at kneet liksom tyter ut på sidene, så har du sannsynligvis bare forslått det. Det kan hende du har fått en liten betennelse inni leddet eller under kneskålen også, men det må du evt få sjekket hos lege.

Jeg ville uansett gått til legen eller legevakta om det ikke gir seg før helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...