Gå til innhold

Bo i Oslo med hund


LaToya

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lekt litt med tanken om å flytte til Oslo, men jeg er avhengig av turområder i nærheten. Jeg har bil så det er ikke noe problem å flytte på seg, men det aller letteste og beste er selvsagt å ha turområder i gangavstand. Har en jakthund, så å ha tilgang på skog/marka betyr ganske mye for oss begge.

Har hørt at Bøler kan være noe ?

Jeg er lite kjent i Oslo, men kanskje noen her inne vet om steder i Oslo/utkanten av Oslo hvor det er fint med hund ?

( snakker om leiligheter )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har jakthund og bor i oslo - majorstua område!

Ingen problem med jakthund i oslo og ivhertfall når du har bil.

Du har mange parker i bydelene og kort vei til nordmarka, sognsvann etc. enten med bil/sykkel eller offentilig transport.

Gjenstår bare for deg å finne ut hvor du har lyst til å bo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor rett ved St. Hanshaugen, som en er fin park ganske midt i Oslo. Jeg passer en hund av og til, og det er greit å gå til parken for lufting, men ordentlige turer må man ut i marka for å få til. Hvis du har bil er det jo greit, men det er uansett mer praktisk å bo nær skog og mark hvis du vil gå mye og lange turer. Bøler, Skullerud eller Lambertseter høres greit ut, Haugerud er ikke så verst, eller på vestkanten f.eks. Røa, Kjelsås eller Nordberg.

Ta en titt på et kart, hele Oslo er jo omgitt av marka, så hvor som helst i utkanten er jo egentlig ypperlig. Billigere å kjøpe seg leilighet på østkanten riktignok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...