Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal slutte å snuse. Jeg tar i mot alle tips jeg kan få. Jeg har prøvd før, jeg har aldri følt meg så dårlig som da:P heeeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal slutte å snuse før kjæresten kommer hjem igjen fra ferie - som en liten overraskelse. Har klart meg en liten uke tidligere, men da var jeg så lei av hodepine, kvalme og dårlig humør at jeg ikke orket mer. Men det jeg har innsett er bare at man må være skikkelig motivert til å slutte og bare ha nok selvdisiplin (og paracet). Ikke minst prøve å finne på ting som får deg til å tenke på noe annet enn snusen. Blir man sittende inne hele dagen er det mye lettere å sprekke enn om man for eksempel trener, går på fjellturer osv! :)

Lykke til!! :)

AnonymBruker
Skrevet

Onico som erstatning har funket de gangene jeg har sluttet før. Det er nikotinfri snus. Etter en stund blir jeg bare lei av den og da går det fint å kutte den ut. Så kan kanskje Slutta-appen funke som motivasjon?

Anonymous poster hash: 45af0...b43
Skrevet

Boka : Endelig ikkerøyker. Av Allan Carr.

Det går helt fint å bruke den til slutte å snuse også. Det gjorde jeg. Men jeg tror en må bestemme seg for å stole på mannen og hans ideer og tanker. Personlig syns jeg tankene er enkle og geniale på en gang.

En annen ting er å legge en lakrispastill under leppa i overgangsperiode.( Ikke heeeeelt i tråd med godeste Carr, men men. )Fant ut at jeg ble roligere av det. Tror det var fordi hjernen min stadig sjekka om det lå noe under leppa og fikk litt panikk når det ikke gjorde det. Men når det lå noe der roet den seg ned. Rare greier. Men prøv det.

Sett av pengene du skulle brukt på snus på egen konto. Det blir fort mye penger og deilig å se det slik isolert på egen konto. Bestem deg kanskje for noe du vil bruke pengene til. :)

Lykke til. :)

Skrevet

Jeg sluttet for snart 5mnd siden, bare bestemte meg en kveld jeg var tom for snus (og gadd ikke gå ned på butikken...). Hadde lenge tenkt på det.

Første dagene var verst, absolutt! Men det er den psykiske biten som lurer deg, selve nikotinen er ute av kroppen på ganske kjapp tid.

Når suget var som verst så gikk jeg tur, jogget, strikket (kan egentlig ikke strikke noe særlig, men fant oppskrift på noen luer som jeg brynte meg på. Tror jeg strikket 4 luer den første uka :fnise: ), drakk et glass iskaldt vann....og sukkerfrie pastiller. Var tur, jogging og strikking som funket best.

En annen ting var at mannen min var kjempeskjønn og ga meg belønninger for hver uke jeg var snusfri i starten:) Det kunne være en god krem, såpe, en film jeg hadde lyst på, times massasje.....så jeg gikk og gledet meg til hver lørdag (var en lørdag jeg sluttet)!

Lykke til iallefall, og hold ut:) Det blir bedre!!

Skrevet

hehe bra tips!! jeg har prøvd mye! snusapp og alt. jeg kommer sikkert til å begynne å trøstespise, så ender jeg opp som en tjukkebolle. det er bare en uvane og alltid ha noe under leppa. jeg tror jeg skal sette meg sm mål å slutte 1 august. da kan jeg manne meg opp til den dagen. gud jeg gruer meg.

Gjest LonelyAngel
Skrevet (endret)

Jeg trenger også tips. Jeg sluttet i fjord og holdt meg i flere måneder, men begynte dessverre igjen når jeg var på ferie. Jeg trodde jeg skulle klare å bare snuse på ferie og på fest men det gikk absolutt ikke. Det som gjorde at jeg klarte å slutte den gang var at jeg rett og slett bare var drittlei, samt ikke hadde så mange snus igjen. Jeg begynte å gå ut av huset uten snus, og tenkte at jeg kunne ta en når jeg kom hjem igjen. Jeg begynte å drøye den, og så var det plutselig tomt. Må også legge til at jeg den gang var veldig sår under leppen, så hadde nesten ikke valg om å slutte.

Nå i dag derimot snuser jeg nesten mer enn før..

Endret av LonelyAngel
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Det som hjelper for meg er å tenke på alle andre kvinner i andre land som ikke har snus og aldri har brukt det. De vet ikke hva det er en gang. De klarer seg jo fint uten? Det er bare oss i Skandinavia som bruker dette her. Det er noe tull, og jeg skulle ønsket at jeg aldri prøvde snus fra venninna mi for 3 år siden.

Men nå som jeg vet hvor godt det er, er det så vanskelig å holde seg unna!

Skrevet

Da jeg sluttet var dag 3 den verste, var skikkelig sinna den dagen :fnise:

Men etter det gikk det veldig greit.

Hjelper å ha sukkerfrie pastiller eller tyggi på lur. Jeg fikk mer den følelsen av å "mangle" noe i munnen. Kjente litt nikotinsug i stressede perioder, som når det var stress på jobb osv.

Gjest abcdefgh
Skrevet (endret)

Er på 7. mnd'en uten snus , men er like snussugen enda. :)

Endret av abcdefgh
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glaaaaad for at jeg har holdt meg unna svineriet... Beklager altså, men har sett nok av ekkel brun veske som renner nedover fortenna... Ganske usjarmerende.

Anonymous poster hash: 76b8c...85a
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvordan går det med snusslutt LMJ?

Skrevet (endret)

Er på 7. mnd'en uten snus , men er like snussugen enda. :)

Å fyf...... En jeg kjenner har ikke snusa på ti år, og noen ganger spør han om å få lukte på snusboksen, og sier at det gir han skikkelig snus-sug... Vanedannende ja......

Snuser en halv boks løs snus om dagen jeg.., gjort det i mange år.. Skal langt av gårde på ferie nå hvor de ikke har snus, og lurte på å reise uten..?? Blir man helt rabiat? Ødelegger det ferien, noen som har prøvd det samme?

Endret av Sommee
Gjest abcdefgh
Skrevet

Å fyf...... En jeg kjenner har ikke snusa på ti år, og noen ganger spør han om å få lukte på snusboksen, og sier at det gir han skikkelig snus-sug... Vanedannende ja......

Snuser en halv boks løs snus om dagen jeg.., gjort det i mange år.. Skal langt av gårde på ferie nå hvor de ikke har snus, og lurte på å reise uten..?? Blir man helt rabiat? Ødelegger det ferien, noen som har prøvd det samme?

Ahh , godt å lukte på snusboksen når man har vært lenge uten ja. Kjenner skikkelig snuslukten igjen. Snuste ca det samme jeg også... Ta med kvoten om du kan. For min del ble jeg mest rastløs , og kanskje litt kort lunte. Kjører du på med trening på ferien din så tar det sikkert knekken på en del.... Er jo godt med en god pris i syden da ! Svett og jævlig og man tar ut en iskald boks fersk general fra kjølen og jekker seg en øl...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...