Gå til innhold

Hoppe over mensen? Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Skal til syden nå straks, og da viser også p-pillebrettet at mensen skal komme. Jeg vil helst unngå mensen i syden, så jeg tenkte å hoppe over den pillefrie uka. Problemet mitt er at sist gang jeg gjorde det, så blødde jeg allikavel, om ikke mer og lenger enn vanlig!

Hva skyldes dette?

Noen som vet hvordan jeg kan hoppe HELT over mensen den uka? Er så forferdelig trasig at det skulle komme midt i ferien...

Hjelp ønskes snarest!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppskriften er som du sier, men mange får gjennombruddsblødning på den tiden de skulle hatt bortfallsblødning, så da... funker det rett og slett ikke.

Mensen har det med å komme når man minst liker det.

Skrevet

Hei! har hørt at å hoppe over mensen desverre ikke fungerer like bra hos alle, og du kan jo være en av dem. men synes det er rart å høre at du blødde mer enn normalt. Jeg har prøvd å hoppe over to ganger, den første gangen gikk det sånn halvegs.. fikk litt sånn småblødninger her og der- den andre gangen fungerte det bedre enn første men var ikke heeelt uten noe som helst uten å gå for mye i detaljer.. kanskje det er slik for deg og? uansett skader det jo ikke å prøve:) Ellers så vet jeg at det er en mensenutsettende pille som heter Primolut-N eller noe.

AnonymBruker
Skrevet

Når man hopper over mensen med ppiller kan man fortsatt blø, og få mensensmerter - mange slipper mensen helt da, men ikke alle. Kanskje du er uheldig med den biten. Hvis du hadde tenkt på dette før, kunne du ha byttet merket på ppillen, for det kan også ha innvirkning. Et merke som jeg ikke husker, fjerner som oftest mensen så lenge du går det - og er brukt for de som har sterke mensensmerter.

Men alt du kan gjøre egentlig er å bare hoppe over, men ta med tamponger og bind i tilfelle.

Anonymous poster hash: c01d4...e01
AnonymBruker
Skrevet

Men alt du kan gjøre egentlig er å bare hoppe over, men ta med tamponger og bind i tilfelle.

Eller menskopp, spesielt hvis det er utsikter til bading.

Anonymous poster hash: 20843...d81

Gjest sweetsugar
Skrevet

Har de ikke slike tabletter på apoteket som skal utsette mensen?

Skrevet

Har de ikke slike tabletter på apoteket som skal utsette mensen?

Blir det ikke bare kluss hvis en allerede går på p-piller? Og det funker ikke for TS å bruke p-piller til dette, vil det da ha noen hensikt med Primolut? Og de skal tas tre dager før forventet menstruasjon... bortfallsblødning er ikke menstruasjon.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!

Uff, håper da ikke jeg er så uheldig da..

Får vel bare prøve å se om det funker den andre gangen! :)

Gjest sweetsugar
Skrevet

Blir det ikke bare kluss hvis en allerede går på p-piller? Og det funker ikke for TS å bruke p-piller til dette, vil det da ha noen hensikt med Primolut? Og de skal tas tre dager før forventet menstruasjon... bortfallsblødning er ikke menstruasjon.

Ja, nei jeg vet ikke.. Kom bare med ett forslag, men det går jo ant å høre om på apoteket å se hva de sier kansje :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde jeg skulle få noen små blødninger og andre greier ved å hoppe over mensen, men for min del gikk det fint.

Har vanligvis brett med 21 piller og 1 pillefri uke. Jeg begynte bare på neste brett, og det var intet tegn til mensen i det hele tatt:)

Anonymous poster hash: 12ede...77b
Skrevet

Hadde samme problemet når jeg gikk på Yaz (eller noe sånn). Byttet til mercilon, og nå kan jeg hoppe over uten problemer! Du får evt. se om det er mulig å bytte etter at du kommer hjem om dette er en mulighet du ønsker å ha, og det ikke funker. Håper det ordner seg sånn at du kan nyte ferien din!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...