Gå til innhold

Biomor og biofar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

det heter MOR ikke biologiskmor.

du har driti deg ut ! du burde ikke ha gjort det.

Anonymous poster hash: bf344...99d
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Gjest Provo
Skrevet

det heter MOR ikke biologiskmor. du har driti deg ut ! du burde ikke ha gjort det. Anonymous poster hash: bf344...99d

Jeg er SÅ enig!!

Med mindre man er et lesbisk par, og skal forklare fødemor,eller er adoptert og har samtale om det, ser jeg ALDRI noen grunn til å bruke det ordet om en mamma.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det heter mor og stemor, ja, ikke "biomor" og stemor. Ordet "biomor" finnes ikke (og jeg får røde streker under det i stavekontrollen ;) ).

Skrevet

Biomor er forkortelse for biologisk mor og jo, det er et begrep. Selv om det er brukt på en nedlatende måte her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva i huleste er "biomor"?

Anonymous poster hash: 55fad...d9a
AnonymBruker
Skrevet

Biomor er forkortelse for biologisk mor og jo, det er et begrep. Selv om det er brukt på en nedlatende måte her.

Nei, det er ikke noe eksisterende begrep. Barnet har en mor og en far, punktum.

• Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

Spør du meg har det kun noe for seg å snakke om "biologisk mor" hvis barnet er adoptert eller noe. Og da får man gidde å skrive ordet helt ut ;)

• Liker 4
Skrevet

Spør du meg har det kun noe for seg å snakke om "biologisk mor" hvis barnet er adoptert eller noe. Og da får man gidde å skrive ordet helt ut ;)

Hva og når man har for seg å snakke om noe er irrelevant og hvordan folk skriver det likeså. Biomor burde være et fullt forståelig begrep for folk som gidder å tenke seg om et halvt sekund.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Hva og når man har for seg å snakke om noe er irrelevant og hvordan folk skriver det likeså. Biomor burde være et fullt forståelig begrep for folk som gidder å tenke seg om et halvt sekund.

Man forstår det jo, men jeg synes det er et dårlig begrep.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter biomor. Det heter mor. Biomor er bare noe revisjonister som vil benekte at barnets mor er barnets mor, har funnet på.

• Liker 3
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter biomor. Det heter mor. Biomor er bare noe revisjonister som vil benekte at barnets mor er barnets mor, har funnet på.

Gå og grav deg ned og kom opp derfra når du er moden.

Skrevet

Man forstår det jo, men jeg synes det er et dårlig begrep.

Det er ikke noe begrep som er mer passende enn biologiske, sosiale og juridiske foreldre når det er snakk om temmelig mange familiekonstellasjoner nå til dags.

At du ikke gidder akseptere det er nå så ...

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er ikke noe begrep som er mer passende enn biologiske, sosiale og juridiske foreldre når det er snakk om temmelig mange familiekonstellasjoner nå til dags.

At du ikke gidder akseptere det er nå så ...

Poenget er at dette er en familie der slike begrep ikke er aktuelle!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke biomor, og eksen min er heller ikke biofar. Barnet vårt har en mor og en far, så enkelt er det. Vi er ikke sammen lengre, men likevel er vi mor og far.

Hadde barnet vårt vært adoptert, eller jeg hadde vært f.eks surrogatmor, så ville jeg vært biologisk mor. En sæddonor i Danmark vil være biologisk far for

Anonymous poster hash: dae26...e1b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke biomor, og eksen min er heller ikke biofar. Barnet vårt har en mor og en far, så enkelt er det. Vi er ikke sammen lengre, men likevel er vi mor og far.

Hadde barnet vårt vært adoptert, eller jeg hadde vært f.eks surrogatmor, så ville jeg vært biologisk mor. En sæddonor i Danmark vil være biologisk far for

Hersens nettbrett..

fortsettelse følger; biologisk far for et barn som to lesbiske som får barn, men han er likevel ikke far. De som får barnet er foreldre.

Biomor og Biofar er like teit begrep som Stefar og Stemor.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i huleste er "biomor"?

Biomor er en forkortelse av biologisk mor som gjerne brukes i sammenheng med barn f.eks som er

adoptert og når den som fødde barnet blir omtalt, så blir ho omtalt som biologiske mor, samme med biologiske far.

Men i denne sammenhengen blir det vel feil å kalle mor biologisk mor, er vel nok å kalle henne mor til barnet vel? Hun har jo bare ei

Anonymous poster hash: f5539...511

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det er et begrep som er oppfunnet av kvinner som skaffer seg en mann med barn fra før, for å gi seg selv en tettere rolle til barna hans, fordi det indikerer at de har rettigheter og at de er "SÅ følelsesmessig knyttet" til hans barn. Og det blir alltid brukt i tråder der fars nye dame har et eller annet problem med exn til mannen.

:) Tullete og gjennomsiktig. Og funker stort sett MOT sin hensikt..

AnonymBruker
Skrevet

Biomor er oppfunnet av far sin bitre kjæreste. De har problemer med å forstå at barnet har en mor og en far, noe som denne tråden er et godt eksempel på.

Anonymous poster hash: 30f36...f04

• Liker 3
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Biomor er et latterlig uttrykk.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er et begrep som er oppfunnet av kvinner som skaffer seg en mann med barn fra før, for å gi seg selv en tettere rolle til barna hans, fordi det indikerer at de har rettigheter og at de er "SÅ følelsesmessig knyttet" til hans barn. Og det blir alltid brukt i tråder der fars nye dame har et eller annet problem med exn til mannen.

:) Tullete og gjennomsiktig. Og funker stort sett MOT sin hensikt..

Word! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...