Gjest oki Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 Hei! Noen som vet hvor lenge betalingsanmerkninger blir stående og når det blir registrert slike anmerkninger? Er det når en sak har gått til inkasso eller ved tvangsinndrivelse ved dom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Tre år blir det stående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Du får ikke anmerking bare fordi kravet har blitt sendt til et inkassobyrå, hvis det er det du mener. Det må nok en domsavsigelse til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Om det går til forlik blir det stående som annmerkining. Altså om du ikke betaler innkassovarslene og det går videre derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 14. april 2004 #5 Del Skrevet 14. april 2004 Jo, men inkassobyråene kaller det inkassovarsler selv om kravet enda ikke er inkasso. Utidig mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oki Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 Takk for svar! Blir anmerkningen stående i tre år etter at kravet er betalt, eller 3 år fra man blir dømt til å betale? Forvirrende dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 14. april 2004 #7 Del Skrevet 14. april 2004 InnkassoVARSEL.. Det vil jo si at om de ikke blir betalt så blir det innkasso. Det er jo ett varsel om at du må betale.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bønna Skrevet 15. april 2004 #8 Del Skrevet 15. april 2004 InnkassoVARSEL.. Det vil jo si at om de ikke blir betalt så blir det innkasso. Det er jo ett varsel om at du må betale.. Jeg prøver bare å få frem at inkassobyråene prøver å skremme folk ved bevisst å skape forvirring rundt dette med inkasso. Inkasso er en offentlig greie som kun skjer gjennom en rettskraftig dom. Men inkassobyråene kaller det bevisst inkassovarsler lenge før saken i det hele tatt er aktuell for rettsvesenet. Inkasovarsler er i virkeligheten en rettskraftig dom som varsler om at neste steg er tvangsinndragelse. Men for å skremme folk kaller inkassobyråene kravene inkasovarsler, når det i virkeligheten fortsatt bare er betalingvarsler. Jeg hadde en gang en sak med en sleip videoforhandler som prøvde å svindle meg for penger ved å sende et pengekrav på meg til et inkassobyrå. Da sendte inkasobyrået meg flere "inkassovarseler" i posten. De ringte til og med hjem til meg på kveldstid. Men jeg visste at kravet var ugyldig, og forlangte dokumentasjon på kravet. "Inkassovarslene" fortsatte og dumpe ned i postkassa, gebyrene økte med svimlende fart og telefonterroren fortsatte. Men til slutt måtte de gi seg, da de ikke hadde noe å gå til retten med. Og jeg fikk selvfølgelig heller ikke betalingsanmerking på grunn av "inkassovarslene". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 Takk for svar! Blir anmerkningen stående i tre år etter at kravet er betalt, eller 3 år fra man blir dømt til å betale? Forvirrende dette... Vil tro det er tre år etter dommen er satt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 15. april 2004 #10 Del Skrevet 15. april 2004 Vil tro det er tre år etter dommen er satt. Anmerkningen blir stående i ett år etter at gjelden er nedbetalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2004 #11 Del Skrevet 15. april 2004 Man blir svartelistet i tre år.. Mamma er nettop blitt kvitt annmerkningen som har stått i tre år.. Var i alle fall tre år for tre år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #12 Del Skrevet 15. april 2004 Vel, dette har vel ingenting med det opprinnelige spørsmålet, men inkassovarsel er ikke en rettskraftig dom, så har vi ryddet den misforståelsen av veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 15. april 2004 #13 Del Skrevet 15. april 2004 Vel, dette har vel ingenting med det opprinnelige spørsmålet, men inkassovarsel er ikke en rettskraftig dom, så har vi ryddet den misforståelsen av veien. Det har vi allerede sagt da At varselet kommer som en påminning om at om det går videre osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #14 Del Skrevet 15. april 2004 Annmerkningen vil bli stående ett år etter at den er betalt. Tidligere var dette tre år men denne er nå endret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2004 #15 Del Skrevet 15. april 2004 Men selv om den blir slettet etter ett år kan banker ha sine egne svartelister som de bruker leeenge etter det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 16. april 2004 #16 Del Skrevet 16. april 2004 ...og blir det dom i forliksrådet, blir treårsfristen til ti år.... Dersom man innrømmer gjelden, begynner man å telle fra begynnelsen igjen.. Lønner seg å betale, med andre ord.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest oki Skrevet 16. april 2004 #17 Del Skrevet 16. april 2004 Ti år?!?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #18 Del Skrevet 19. april 2004 Ti år?!?!? Jepp, TI år... ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 19. april 2004 #19 Del Skrevet 19. april 2004 Mannen min hadde en dom i forliksrådet. Han fikk da to betalingsanmerkninger. En for ikke ha betalt og en for ikke møtt opp i forliksrådet. Den ene anmerkningen forsvant så fort han betalte gjelden. Men den anmerkningen han fikk for ikke møtt opp den står der enda til det har gått ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #20 Del Skrevet 19. april 2004 Tre år blir det stående og da skal det slettes. Mange er ikke flinke har det vist seg. Lønner seg å sjekke selv når tiden er ute. I de tre åra kan du glemme å få lån noen plass. Før var det ti år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå