Gå til innhold

Å bo i Oslo - miljø, som student, osv.


ElleVille

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg lurer litt på å flytte tilbake til Østlandet, denne gangen til Oslo.

Saken er at jeg har hørt mange fortelle om dårlig miljø for de som ikke kjenner "nok" folk der fra før.

Jeg har ikke noe voldsomt "miljø" i Oslo, og lurer litt på om det er mindre lurt å ta sjansen likevel?

Jeg skjønner jo at dette er individuelt, men siden jeg har hørt så mange fortelle om dette, så tviler jeg litt - har ingen trang til å sitte på hybel og være asosial.

Jeg forstår om det er slik, så ingen trenger forsvare deres oppførsel. icon_smile.gif

Jeg lurer bare på om dette faktisk er et problem.

Håper litt på svar fra Oslo-folk, både innflyttere og innfødte. icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke student og har vel aldri vært de3t heller i Oslo, men jeg mener at de som er litt kresne på hvem de oppsøker vil kunne finne et godt miljø.

Det er mye dritt i denne byen. Men det er også en god del fornuftige mennesker. Tror at det er litt lettere å "se" de dårlige miljøene.

Ta sjansen og velg dine venner med omhu!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda, bare flytt du! Jeg er jo her icon_wink.gif

Vi kan bli venner.

Jeg er i arbeid og kjenner ikke mange enda, flyttet hit fra Sunnmøre i fjor sommer.

Liker meg godt her mht butikker, fritidstilbud og priser.

Nå har jo jeg samboer så jeg er aldri ensom, men jeg hadde nok trives her likevel!

Jeg kommer ofte i snakk med folk på gata, på trikken og t-banen. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hei!

Jeg flyttet til Oslo uten å kjenne noen. Ikke noe problem! Det første halvåret var kanskje litt stusselig, men så var jeg lur nok til å flytte i kollektiv. Siden den gang har vennekretsen økt jevnt. Nå har jeg bodd her i noen år, og kunne aldri tenke meg å flytte herfra.

Jeg forstår det slik at du skal studere. Da møter du jo automatisk mange nye mennesker i samme situasjon. Ingenting å være redd for!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...