Gå til innhold

.


DelvisPresley

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er lurt å begynne med en gang slik at du når alle, men kun levere til folk som har ansvar for søknader i den aktuelle butikken. Som du sier, så har sjefer også ferie, og den kan være når som helst, men da kommer du heller tilbake enn å levere den til en eller annen i kassen/rundt i butikken som ikke har noe med det å gjøre. Dagligvarebutikker får haugevis av åpne søknader, og å gi den til feil person kan føre til at den ikke blir sett på en gang, men havner i en haug med 100 andre som kanskje blir bladd igjennom en gang det er helt krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Jeg skal også levere søknader i sommer - og jeg også MÅ ha jobb til høsten.

Jeg er dog usikker på det med å levere til leder. Jeg tenkte også først at man burde gjøre det for å vise at man er seriøs og har integritet, men så luftet jeg det for min far, som påpekte at hos dem så kom det inn førti stykker dagen de verste dagene, og om alle de skulle krevd å snakke med sjefen, ville det bare blitt irriterende og masete.

Men selvsagt, man kan ikke bare snike seg inn, hive den fra seg til hvem som helst og snike seg ut igjen.

Jeg tenker å dra på dagtid, når det er størst sjanse for at sjefen er der, og levere søknaden med et godt håndtrykk om det faller seg naturlig å håndhilse, og et godt humør. Så får jeg bare krysse fingrene og håpe på det beste.

Jeg tenkte å dra nå i disse dager, og heller påpeke i søknaden at jeg søker i hovedsak jobb fra høsten av (men kan jobbe om sommeren om de har noe ledig). Har også litt angst, så må kvinne meg opp litt først...

Lykke til, TS :hug:



Anonymous poster hash: ded93...653
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lure er vel egentlig å begynne i så god tid at man har levert en god del søknader før tidspunktet man trenger jobb, men samtidig så sent at du ikke har gått i glemmeboka før de har behov for folk. Så om du er sikker på å rekke mye på kortere tid, kan det være fornuftig å vente. Mange butikker er typiske steder der ting skjer fort fordi folk flytter for å studere osv. Søker du jobb på et sted folk flytter fra, så har de sjeldent oversikt før i august, om du bor på et sted studenter flytter til, så ville jeg forsøkt å komme dem i forkjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverer du til en annen enn den som har ansvaret kan du i verste fall levere til en som bare knørver søknaden å kaster den i søppla!.derfor lever til den som er ansvarlig.



Anonymous poster hash: d61f1...77a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber et sted hvor mange er innom med søknader daglig. Sjefen gidder ikke komme å hilse på alle (knapt noen). Vi som jobber der har fått beskjed om å ta imot søknadene, evt oppfordre til å sende mail. Samme om noen ringer oss, stamdardsvaret er" send mail". Forstår det godt da, halve arbeidsdagen til sjefen kan jo ikke gå med til å småprate med ørten søkere på stillinger som ikke engang er lyst ut.

Men det kommer sikkert an på stedet du vil søke da, mindre sted med færre drop-in søkere tar seg kanskje tid til deg. Ikke la deg psyke ut om du ikke får prate med sjefen, vær blid og gjør et godt inntrykk uansett, kan jo være den du snakker med anbefaler deg til sjefen om h*n liker deg, du vet aldri hvilken innflytelse den du snakker med har :) lykke til!

Anonymous poster hash: ef7ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn nå, del ut i hytt og pine, med bilde, få visittkortet dems om de har.

Eller noter deg de du har snakket med. Helst dagelig leder, så kom på dagtid.

Søpr alltid om du kan få snakke med dagelig leder.

Du må notere deg navn og nummer så du kan ringe igjen om ei uke å høre om de har fått tid til å se på cv'n din. Om du kan komme på intervju. Evt når de kan få tid til å se på cv'n din...

Du kan forberede deg på et lite miniintervju der og da, så vær konsentrert, fokusert og imøtekommende.

Om leder er på ferie, skriv ned dato på når de kommer tilbake, og be den ansatte gi en melding om at du vil ta kontakt igjen...

Ikke legg fra deg cv hos en ansatt som ikke har lederansvar. En cv skal ikke falle i feile hender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei folkens! Jeg har et spørsmål til dere.

Jeg frykter at jeg har driti meg ut når jeg har levert åpne søknader. Jeg har nemlig ikke lagt ved attester og slikt sammen med søknaden.. Eller skal dette heller vises frem ved intervjuet..? Jeg vet at man som regel legger attester ved når man søker konkrete stillinger på f.eks nettet. Men hvordan er det med åpne søknader? Har jeg driti meg ut nå, og vil arbeidsgiver i det hele tatt se på søknaden min?

Det er vanligst å ta med attester på intervju (hvis du i det hele tatt blir spurt om det). Så bare ta det helt med ro, du har ikke gjort noe galt :)

Anonymous poster hash: 2239a...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare si hvordan vi gjør det hos oss. Her har ikke sjefen anledning til å ta imot alle søknader, men vi som får den inn skriver en beskjed til h*n om hvilket førsteinntrykk vi får... Føler at våre meninger blir vektlagt, så husk at uansett hvem du snakker med så vil førsteinntrykket kunne videreformidles. Men dette er en mindre butikk enn en dagligvarebutikk da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2013 den 13.49, AnonymBruker skrev:

.

Endret av mann_86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...