Gå til innhold

Misbruke hundebur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi først har bur, så ser jeg ingen grunn for at hunden ikke skal kunne ligge der hvis den vil det. Det er ingen av oss som tvinger den til å sove der, den har også en hundeseng til, i tillegg til at den sover overalt ellers. Den legger seg gjerne i buret for å trekke seg unna, og for å få ro.

Synes også at det var relevant, ja faktisk, at han fikk vent seg til buret før han skulle sitte inni der på bilturer, selvom det bare er en hundeseng med vegger.

Anonymous poster hash: 5a2f3...f1d

Jo, men lukker du døren? Da mener de fleste at det ikke teler som bur. Altså irrelevant

Anonymous poster hash: 9883d...8b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, men lukker du døren? Da mener de fleste at det ikke teler som bur. Altså irrelevant

Nei, vi lukker aldri døra. Kun når den sitter i bilen, selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi lukker aldri døra. Kun når den sitter i bilen, selvfølgelig.

Og da er det jo ingen som klafer på at dere bruker buret heller =)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og da er det jo ingen som klafer på at dere bruker buret heller =)

Nei, det har du jaggu rett i... Herregud! Ble litt overengasjert i ''kampens hete''.... Beklager så mye! Nå føler jeg meg skikkelig dum her :rodme:

Skrevet

Er det mulig.

Hunder reagerer veldig forskjellig på burbruk. Jeg bruker kun bur i bil men det er fordi hunden hater å være i buret. Hun tisser å ødelegger alt å tar helt av. Jeg hadde elsket å hatt hunden i bur når jeg var på jobb.

Men jeg passet engang en hund i 1.5 mnd som kun ville være i buret. Kom ut når vi skulle på tur ellers ville hun kun ligge der inne, snodige skapningen :)

Bur trenger ikke være dyremishandling, det kan være det beste hunden vet om.

Skrevet

Ja, en hund kan trives i buret - og så lenge burdøren er åpen, så er det jo opp til hunden hvor den ønsker å være. Ingen her som reagerer på den type burbruk.

Men man trenger ikke være hundeekspert for å forstå at det blir galt å la hunden tilbringe omtrent halve livet i et bur.

• Liker 3
Skrevet

Eehh, hun er i buret fra 23.30 til mannen drar på jobb kl 6, da sår jeg opp. Min datter går til skolen 8.30 og mannen er hjemne fra sin jobb kl 14.. I tilkegg jobber jeg turnus så iløpet av en uke har jeg 3 dagvakter... Så regn ut selv hvor mye den hunden er i buret. Langt fra 3/4 av døgnet. Mot naboen som skryter av at hunden er i buret 24/7.. Og i tillegg er buret for store hunder, og hun har tilgang på vann hele tiden de få timene hun er der. Etter anbefaling fra oppdretter om at er de alene i ett stort rom blir de fort smp, utrygg og usikker og kan begynne å tygge istykker ting. Hjelpe meg, få fakta på bordet før dere moraliserer. Jeg spurte om råd ang naboen som nermest misjonerer om at vi skal ha vår i bur 24/7..

Lurer på om dere selv misbruker buret? Eller gir f... Å lar hunden bite å tygge som den vil ? Siden dere går så til de grader i strupen på meg for å spørre om råd? Huttemegtu! Her var detvisst noen som følte seg truffet ja...

Ts

Anonymous poster hash: 16910...75c

Jeg har hatt et x antall hunder og kun 1 har ødelagt noe. INGEN av mine hunder har noen gang vært i bur hverken om natten eller dagen inne i et hus. Bur er veldig, veldig unødvendig. Kun et menneskeskapt enkel løsning for at eiere har et "enklere" hundehold. Det er forferdelig tragisk at hunder er på god vei til å bli burdyr på lik linje som gnagere og fugler.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Har hatt mange hunder opp gjennom årene, og ingen av dem har ødelagt dyre, store ting.

Et par sko har det gått, litt undertøy, søpleposer som er glemt igjen på kjøkkengulvet osv, men det har vært min egen feil.

Man begynner ikke med bur i frykt for at hunden skal ødelegge, bli usikker osv når man ikke engang vet om hunden kommer til å blir slik.

Og om hunden blir slik så må man jobbe med det og gjøre hunden tryggere.

Bur er en uting å bruke... å stenge en hund inn i et bur er KUN for å gjøre det lettere for eier, ikke hunden.

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig.

Hunder reagerer veldig forskjellig på burbruk. Jeg bruker kun bur i bil men det er fordi hunden hater å være i buret. Hun tisser å ødelegger alt å tar helt av. Jeg hadde elsket å hatt hunden i bur når jeg var på jobb.

Men jeg passet engang en hund i 1.5 mnd som kun ville være i buret. Kom ut når vi skulle på tur ellers ville hun kun ligge der inne, snodige skapningen :)

Bur trenger ikke være dyremishandling, det kan være det beste hunden vet om.

Hvis det beste hunden vet er å være innestengt i et bur - så tør jeg påstå at noe er veldig, veldig galt.

Skrevet

Hvis det beste hunden vet er å være innestengt i et bur - så tør jeg påstå at noe er veldig, veldig galt.

Du må ikke forvirre dine følelser med hundens. Du menneskeliggjør hunden å tillegger den egenskaper den ikke har.

Noen hunder har lært seg å elske buret som en plass de får være alene og trygg. Det blir som hiet til ulven, trygt!

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke forvirre dine følelser med hundens. Du menneskeliggjør hunden å tillegger den egenskaper den ikke har.

Noen hunder har lært seg å elske buret som en plass de får være alene og trygg. Det blir som hiet til ulven, trygt!

Men ulven kan gå ut av hiet når han selv vil.

Anonymous poster hash: ad473...0a2

• Liker 1
Skrevet

Og du bør lære deg litt mer om hvordan hunder (og kanskje også andre dyr) er laget. Det er nemlig sånn at et hi ikke har en dør som blir låst fra utsiden, og det er også ikke så sikkert at hunder faktisk er helt ulver. Ref. M. Fox og et par andre fremste forskere på området, på SPARCS seminaret sist helg.

Men seriøst - en behøver ikke tilegne noen som helst menneskelige trekk for å forstå ren logikk; nemlig at intet levende vesen ønsker å være sperret inne. Ingen foretrekker det. Til og med en snegle vil velge friheten.

Gjest Badabing
Skrevet

Eehh, hun er i buret fra 23.30 til mannen drar på jobb kl 6, da sår jeg opp. Min datter går til skolen 8.30 og mannen er hjemne fra sin jobb kl 14.. I tilkegg jobber jeg turnus så iløpet av en uke har jeg 3 dagvakter... Så regn ut selv hvor mye den hunden er i buret. Langt fra 3/4 av døgnet. Mot naboen som skryter av at hunden er i buret 24/7.. Og i tillegg er buret for store hunder, og hun har tilgang på vann hele tiden de få timene hun er der. Etter anbefaling fra oppdretter om at er de alene i ett stort rom blir de fort smp, utrygg og usikker og kan begynne å tygge istykker ting. Hjelpe meg, få fakta på bordet før dere moraliserer. Jeg spurte om råd ang naboen som nermest misjonerer om at vi skal ha vår i bur 24/7..

Lurer på om dere selv misbruker buret? Eller gir f... Å lar hunden bite å tygge som den vil ? Siden dere går så til de grader i strupen på meg for å spørre om råd? Huttemegtu! Her var detvisst noen som følte seg truffet ja...

TsAnonymous poster hash: 16910...75c

Ser ingen grunn til å bruke bur, annet enn i bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...