Gå til innhold

spy av ppille? plis hjelp fort!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg går på p piller, microgynon. Skulle utsette mens denne uka og det gorde jeg 2 dager. Den 2 dagen spøy jeg og var veldig kvalm.

Kan det ha en sammenheng ved at jeg spyr av ppilene?

Andre som har opplevd å spy når de hat utsatt mens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ta p-pillen sammen med mat for å forhindre kvalme, enkelte medikamenter kan ha den effekten.

Ellers så er vel dette et utslag av "loven om alle tings iboende jævlighet", at man blir kvalm av p-piller, som man ikke må kaste opp én av, for da er en hel måneds prevensjon spolert, og til tross for at det er en grei måte å utsette mensen på, blir det uutholdelig etter to dager, og man kan få gjennomblødning etter en stund uansett. Dessuten er det flere kvinner som opplever å miste sexlysten på p-piller. Kva er kvitsen...

Hvis du er åpen for alternativer, så kan jeg anbefale menskopp. Mer praktisk og sikrere enn tampong.

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Nei, jeg har ikke opplevd det, og jeg har gått på microgynon i flere år før jeg sluttet nå :)

-Og det er ikke sånn som brukeren over her sier at en hel måned er spolert om man kaster opp en pille. Er 7 dager og ikke 1 måned :P

Og når man har gått på pillen i over 14 dager så vil det heller ikke gjøre noe i det hele tatt å glemme/kaste opp en pille. Det eneste er jo at du kan få gjennombruddsblødning da, men du er fortsatt sikker (du er jo det alle de 7 dagene du egentlig skulle ha mensen, så selvsagt er du det en dag da)

Endret av avocadoen
Skrevet

Jeg opplever svært ofte å bli kvalm når jeg tar p-pillen, men da har det som oftest med at jeg tar den grytidlig på morgenen uten mat i magen, eller at jeg rett og slett har spist for lite. Så det hjelper som Pringle sier, å ta p-pillen sammen med mat :)

Skrevet

Aldri blitt kvalm eller kastet opp av microgynon.

Yasmin derimot.... var konstant kvalm og brakk meg, trodde faktisk jeg var gravid den gang.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt kvalm eller kastet opp av microgynon.

Yasmin derimot.... var konstant kvalm og brakk meg, trodde faktisk jeg var gravid den gang.

:sjokkert: (Jeg er ikke TS)

Interessant..legen prøver finne ut hvorfor jeg er så kvalm og kaster opp nå, og jeg går på Yasmin pga PCO. Men har gått på den i 5 år, hatt kvalmen i 1,5 år...men uansett, takk for at du delte erfaringen!

Anonymous poster hash: 3caff...84b

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jupp, kjenner en som spydde nesten hver dag om morningen som følge av at hun byttet til p-piller hun ikke tålte.

Skrevet

:sjokkert: (Jeg er ikke TS)

Interessant..legen prøver finne ut hvorfor jeg er så kvalm og kaster opp nå, og jeg går på Yasmin pga PCO. Men har gått på den i 5 år, hatt kvalmen i 1,5 år...men uansett, takk for at du delte erfaringen!

Anonymous poster hash: 3caff...84b

Senbivirkinger kan jo også forekomme, godt legen er på saken!

AnonymBruker
Skrevet

Taaakk for svar!

Tok to p-piller på meste brett for å utsette. Men var så kvalm. Så tok den ikke de neste 7 dagene.
Gikk 2 dager over, og begynte 2 dager senere da.
Lørdag: tok ppille (skulle egentlig ikke ta pga mensen)
Søndag: tok ppille (skulle egentlig ikke ta pga mensen)
Mandag: Spøy, tok IKKE piller
Tirsdag: tok IKKE piller
Onsdag tok IKKE piller
Torsdag tok IKKE piller
Fredag tok IKKE piller
Lørdag tok IKKE piller (skulle egentlig ha begynt, men siden jeg utsatte to dager, så gjorde jeg ikke)
Søndag: tok IKKE piller (skulle egentlig ha begynt, men siden jeg utsatte to dager, så gjorde jeg ikke)
Mandag: Tok Ppille!

Vil jeg da være beskyttet innen 7 dager?

Anonymous poster hash: 82229...1c1
Skrevet

Med det opplegget du beskriver her så tror jeg du kan ha fucka systemet litt så ikke bli overrasket om du får mellomblødninger på tidspunkt du egentlig ikke forventer det. Men hvis du fortsetter med pillene som du skal nå så er du beskyttet om 7 dager ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror også jeg fucka til systemet litt ... :(

Ble så kvalm av å utsette mensen, at jeg måtte stoppe opp.

Få bruke annen beskyttelse de neste dagene. :)

Anonymous poster hash: 82229...1c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...