AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #1 Skrevet 1. juli 2013 Hei! Legen min har skrevet ut 600 mg Ibux som jeg skal ta 3 ganger daglig med en paracet - i 10 dager. Dette skal hjelpe mot senebetennelsen jeg har i begge armene. Men dette er jo smertestillende og ikke betennelsesdempende? Hva tenker dere om at jeg f.eks. ikke har fått Vimovo eller lignende? Synes det høres ut som veldig mye ibux og paracet på 10 dager. Eller?!! Anonymous poster hash: 38589...9e4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #2 Skrevet 1. juli 2013 Ibux er betennelsesdempende. Det viktigste nå er jo at armene dine får ro og andrebevegelser enn de som har gitt deg betennelsen. Hjelper ikke kuren så bør du få behandling hos en fysioterapeut el. Anonymous poster hash: 91ef1...9a6
Yesterday Skrevet 1. juli 2013 #4 Skrevet 1. juli 2013 Har tatt den dosen selv mot noe annet i et par uker, gikk helt fint, men ikke ta ekstra ibux eller noe annet preparat som ligner på ibux (andre NSAID-preparater, som voltaren/voltarol) samtidig, fordi det kan gi magesår om det blir for mye. Legen hadde ikke skrevet det ut om det ikke kunne fungert. Ibux er betennelsesdempende og må taes i store doser over tid for å fungere på det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Har tatt den dosen selv mot noe annet i et par uker, gikk helt fint, men ikke ta ekstra ibux eller noe annet preparat som ligner på ibux (andre NSAID-preparater, som voltaren/voltarol) samtidig, fordi det kan gi magesår om det blir for mye. Legen hadde ikke skrevet det ut om det ikke kunne fungert. Ibux er betennelsesdempende og må taes i store doser over tid for å fungere på det. Takk! Jo, jeg skjønner at hun ikke hadde skrevet det ut om det ikke kunne fungert, jeg bare ble usikker på henne. Hun er turnuslege. Og jeg fikk en del reaksjoner fra andre folk på medisinen. Lurer dessuten på om Ibux kan gi forstoppelse? Fikk det på lørdag etter noen dager med enda mindre doser ibux mot noe annet. Derfor tør jeg ikke å begynne igjen... men er det noe spesielt jeg kan spise sammen med ibuxen for å unngå dette? Vet jo at det skal tas med mat, men hva. TS Anonymous poster hash: 38589...9e4
Yesterday Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Bare hørt at folk har fått løs mage av Ibux. Men du kan jo sjekke bivirkninger vedlegget Vet ikke hva du bør spise sammen med den. Husk at folk har store operasjoner og går på sterke smertestillende i flere uker etterpå, så det du skal ta er egentlig ikke kjempe mye i forhold til det.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Det er ikke farlig å ta dette i ti dager, stopp om du får magesmerter. Ibux virker betennelsesdempende og smertestillende, Paracet er ytterligere smertestillende.Anonymous poster hash: a6a0b...b10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Ibux pleier ikke gi forstoppelse. Det er heller morfin, kodein (som i parlagin forte) som gir dette. Paracet har også lite bivirkninger. Folk som er disponert for magesår (om man er smittet av bakterien som gir det) og annen tarmsykdom, kan få plagene forverret av Ibux. Derfor man skal stoppe ved magesmerter. Men for folk flest er det helt ufarlig.Anonymous poster hash: a6a0b...b10
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Du kan kjøpe Laktulose på apoteket om du likevel får hard mage. Forebygger forstoppelse Anonymous poster hash: a6a0b...b10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå