Gå til innhold

Hvorfor skal alle absolutt ta på magen...???


lovinda

Anbefalte innlegg

Det forundrer meg at "alle" absolutt skal ta og røre på magen til gravide...og da uten engang å spørre !! Det virker nesten som om det er en ren refleks for noen..."....åååå guuud, hvor langt er du på vei...så stor du er...bla...bla...bla...." Noen tar seg til og med frihet til å lette litt på genseren din bare for å få en en enda nærmere kikk.

JOVISST er jeg stolt over min voksende mage, men hallo....

Litt morsomt er det vel kanskje også...eller hva synes dere ???? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Nå har jeg aldri vært gravid, men jeg tar ALDRI på magen uten å spørre. Blir skikkelig paff når jeg ser fjerne kolleger ta på magen til folk jeg kjenner/jobber med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Eg syns det er fryyyykteleg spennande med gravide magar, og kjenner gjerne - men sjølvsagt ALDRI utan å spørre! Ein går da ikkje rundt å kjenner på kroppsdelar til andre personar sånn heilt utan vidare elles... :roll:

Du får begynne å kjenne litt tilbake då, veit du... Seie "åh, så god og rund du er akkurat der på sida" f. eks.... Kanskje dei tar eit hint? Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, folk er helt gærne!!! Man er liksom fritt vilt når man går gradvis. Opplevde også at flere tillot seg å kommenterte hvor mye jeg hadde lagt på meg :evil:

Det er vel ikke noe de har noe med, gravid eller ikke.

Deilig å da komme tilbake på jobben slank og fin for så og kommentere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, folk er helt gærne!!! Man er liksom fritt vilt når man går gradvis.

Hvordan gjør du det når du går gradvis, egentlig? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør du det når du går gradvis, egentlig? :ler:

Hehe, litt fort i svingene kanskje. :ler:

Gravid

Gravid

Gravid

Gravid

Gravid

Tror jeg har den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer nok i andre kredse for ingen har løbet rundt og taget mig på maven i alle mine svangerskab og de er mange, de fleste har komme med kommentare og sagt øj så stor mm men aldrig overfaldt mig og langt hænder på min mave, selv nærmeste familie som mor/far og søs har da ventet til jeg har sagt ifra at prøv at mærk nu sparker han/hun

Jeg personligt synes det er alm folkeskik at opføres sig ordentligt og ikke gå og rør ander uden lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke opplevd det mer enn en gang foreløpig, så det virker som jeg har sendt tydelige signaler om at det ikke er greit. Det jeg derimot opplever ofte, er at folk vil jeg skal vise frem magen - altså dra opp genseren og blotte den. Det har jeg aldri hatt for vane å gjøre før jeg ble gravid, og jeg kommer aldeles ikke til å gjøre det nå heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg bare opplevd en gang så langt - og da bare av sjefen min. Synes det var litt merkelig ja... Andre ser, men rører ikke.

Ellers har to venninner spurt om de får lov å kjenne (for å kjenne spark), og det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...