AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Pga en ekstremt vanskelig periode så har tar jeg sobril og innsovingstabletter og det hjelper kortvarig på angst og søvn. Men kan man være uheldig å ta for mye (tar flere sobril) og dø av dette ved et uhell? Det virker vel ikke resporasjonshemmende, slik som opiater? Jeg vet man ikke skal ta det over tid og bli avhengig osv.Anonymous poster hash: 0b897...38b
waco Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Du kommer nok til å sovne før du dør. Nitrazapam er det som er virkestoffet i sobril? Hvorfor skal du spise så mange, vil du bli dårlig, kaste opp og være kvalm?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Takk for svar. Oxazepam er virkestoffet i Sobril. Har ikke merket kvalme. Tar noen flere pga sterk angst (pga en veldig vond livshendelse). Anonymous poster hash: 0b897...38b
Ugla i mosen Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Hvordan skal vi vite om det er farlig? Er det allmennkunnskap å vite alt om sobriler og andre tabletter, og hvilken dose som er farlig? Men nei, sobril stopper ikke pusten ved vanlig bruk.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Hvordan skal vi vite om det er farlig? Er det allmennkunnskap å vite alt om sobriler og andre tabletter, og hvilken dose som er farlig? Men nei, sobril stopper ikke pusten ved vanlig bruk. Oppfør deg. TS stiller bare et spørsmål. Hun sier ikke at dette er allmennkunnskap, men det kan godt hende at enkelte brukere her inne har spesiell kunnskap, selv om kanskje hverken du eller jeg har det. Det finnes helt sikkert både leger og farmasøyter blant KGs 50 000+ brukere. Man skal ikke ta alt som sies for god fisk, men å stille dette spørsmålet og la de med peiling svare er da helt i orden.Anonymous poster hash: 97ca3...c15 6
Ugla i mosen Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Ah unnskyld, jeg trodde du var skap-suicidal frem til svaret ditt. Håper du snart får det bedre. Men hva bruker du de for? Er de for angst og å holde hodet over vannet en stund? Da må du passe på, bruk ikke for mye, effekten går kjempefort ut, dvs de slutter å virke mot det du tar dem for! Om du har mulighet, ruller på hva du tar med få dagers mellomrom. En dag sobril, 1 dag et annet preparat etc. Og ikke bruk for mye og for lenge. Håper det ordner seg for deg. Dette var råd jeg fikk av min dyktige lege som hjalp meg gjennom en tøff tid.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Oppfør deg. TS stiller bare et spørsmål. Hun sier ikke at dette er allmennkunnskap, men det kan godt hende at enkelte brukere her inne har spesiell kunnskap, selv om kanskje hverken du eller jeg har det. Det finnes helt sikkert både leger og farmasøyter blant KGs 50 000+ brukere. Man skal ikke ta alt som sies for god fisk, men å stille dette spørsmålet og la de med peiling svare er da helt i orden.Anonymous poster hash: 97ca3...c15 Takk Ja, virker som det er en del med kompetanse her inne også (har jeg sett fra tidligere).Anonymous poster hash: 0b897...38b
Ugla i mosen Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Oppfør deg. TS stiller bare et spørsmål. Hun sier ikke at dette er allmennkunnskap, men det kan godt hende at enkelte brukere her inne har spesiell kunnskap, selv om kanskje hverken du eller jeg har det. Det finnes helt sikkert både leger og farmasøyter blant KGs 50 000+ brukere. Man skal ikke ta alt som sies for god fisk, men å stille dette spørsmålet og la de med peiling svare er da helt i orden.Anonymous poster hash: 97ca3...c15 Jeg beklager virkelig, jeg tolket det som fisking på hvilken dose h*n kunne dø av ved et "uhell". Andre posten var mer tydelig på hva h*n ønsket svar på egentlig. Beklager beklager
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Ah unnskyld, jeg trodde du var skap-suicidal frem til svaret ditt. Håper du snart får det bedre. Men hva bruker du de for? Er de for angst og å holde hodet over vannet en stund? Da må du passe på, bruk ikke for mye, effekten går kjempefort ut, dvs de slutter å virke mot det du tar dem for! Om du har mulighet, ruller på hva du tar med få dagers mellomrom. En dag sobril, 1 dag et annet preparat etc. Og ikke bruk for mye og for lenge. Håper det ordner seg for deg. Dette var råd jeg fikk av min dyktige lege som hjalp meg gjennom en tøff tid. Ja, det er for å holde hodet over vannet pga angst og søvnmangel. Men vet veldig godt at man kan tilvennes og bli avhengig, og vil ikke det (det ville sikkert ikke de som har blitt avhengige heller). Vet det er en kortsiktig løsning, frem til jeg kan få hjelp (som er i sikte). Takk for svar.Anonymous poster hash: 0b897...38b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Jeg beklager virkelig, jeg tolket det som fisking på hvilken dose h*n kunne dø av ved et "uhell". Andre posten var mer tydelig på hva h*n ønsket svar på egentlig. Beklager beklager Helt i orden, var nok litt skarp. Jeg er egentlig snill gutt Anonymous poster hash: 97ca3...c15
Ugla i mosen Skrevet 30. juni 2013 #12 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Men for å bidra mer i detaljer hva som hjalp meg (det trenger ikke hjelpe deg, snakk med legen din) Tok en 6 ukers tid før jeg begynte å nærme meg meg selv igjen. Så begynner etterarbeidet. Ingen problemer med avhengighet i ettertid. Hadde bittelitt abstinenser når jeg sluttet. Men jeg bråsluttet. Legen min skrev IKKE ut Imovane/Zopiklone i denne behandlingen. For risikoen for avhengighet er stor på dette preparatet, han sa det var bedre å styre unna. Jeg fikk Flunipam og Mogadon for søvn. Og sobriler og Valium til dagtid. Innlegget er redigert for direkte doseringstips. Rainbow81, mod Endret 1. juli 2013 av Rainbow81
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Men for å bidra mer i detaljer hva som hjalp meg (det trenger ikke hjelpe deg, snakk med legen din) Tok en 6 ukers tid før jeg begynte å nærme meg meg selv igjen. Så begynner etterarbeidet. Ingen problemer med avhengighet i ettertid. Hadde bittelitt abstinenser når jeg sluttet. Men jeg bråsluttet. Legen min skrev IKKE ut Imovane/Zopiklone i denne behandlingen. For risikoen for avhengighet er stor på dette preparatet, han sa det var bedre å styre unna. Jeg fikk Flunipam og Mogadon for søvn. Og sobriler og Valium til dagtid. Takk for råd! Jeg skal spørre legen om dette kan være noe. Jeg vil ikke bli avhengig heller...Skal få profesjonell hjelp, men det er ventetid.Anonymous poster hash: 0b897...38b Endret 1. juli 2013 av Rainbow81
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Ta en pille mot alt som er ille. Den kunne du spart deg for.
Ugla i mosen Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Du blir ikke avhengig av en sånn kur. Men merk deg å styre unna Imovane/Zopiklone. Og jeg hadde aldri fått den kuren om det ikke var virkelig ille. Jeg ønsker deg alt godt, og god bedring
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #16 Skrevet 30. juni 2013 Du blir ikke avhengig av en sånn kur. Men merk deg å styre unna Imovane/Zopiklone. Og jeg hadde aldri fått den kuren om det ikke var virkelig ille. Jeg ønsker deg alt godt, og god bedring Skal merke meg det. Takk for omtanke!Anonymous poster hash: 0b897...38b
miramis Skrevet 30. juni 2013 #17 Skrevet 30. juni 2013 Ta en pille mot alt som er ille. Svært så saklig og hyggelig du har vært i det siste da. 1
Gjest anonym* Skrevet 30. juni 2013 #18 Skrevet 30. juni 2013 Den kunne du spart deg for. Hun mente vel én pille, ikke flere...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #19 Skrevet 1. juli 2013 Du har vel fått dosering av legen? Om samme legen har gitt deg Sobril og innsovningstbl så har du nok ikke fått for mye. Anonymous poster hash: 0a273...f70
Rainbow Skrevet 1. juli 2013 #20 Skrevet 1. juli 2013 Tråden er ryddet for doseringsråd. Rainbow81, mod
Fremhevede innlegg