AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Jeg skal i bryllup til USA i bryllup til min bror i august. Reise, opphold og mat er dekket. Hvor mye lommepenger ville du tatt med? Har planer om å shoppe litt, men ikke så veldig mye. Anonymous poster hash: 1fd66...e64
Gjest Emmanuelle Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Rundt 5000 er mer enn nok dersom du ikke skal shoppe på dyre steder
Gjest Mariah Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Rundt 5000 er mer enn nok dersom du ikke skal shoppe på dyre steder Mener ikke å stjele tråden, men når du sier 5000 er nok, hvor mye shopping regner du inn da? Skal til NY sammen med venninnegjengen i høst, har ingen planer om stor-shopping, men vi skal nok innom litt av hvert av interiør- og klesbutikker. Hva koster mat, om man går utifra at man kjøper noenlunde rimelige retter de fleste dager, men dyrere ala carte etc. f.eks to-tre dager? Mulig du ikke vet - men utifra svaret fikk jeg inntrykk av at du kanskje vet litt.
*Pixie* Skrevet 1. juli 2013 #5 Skrevet 1. juli 2013 Mener ikke å stjele tråden, men når du sier 5000 er nok, hvor mye shopping regner du inn da? Skal til NY sammen med venninnegjengen i høst, har ingen planer om stor-shopping, men vi skal nok innom litt av hvert av interiør- og klesbutikker. Hva koster mat, om man går utifra at man kjøper noenlunde rimelige retter de fleste dager, men dyrere ala carte etc. f.eks to-tre dager? Mulig du ikke vet - men utifra svaret fikk jeg inntrykk av at du kanskje vet litt. Det er mye forskjellige priser på spising i NY. Man kan få middag på kjederestauranter som Chilis, Applebees, Cheesecake factory etc. ganske billig (rundt 100 kroner med en drink og tips), men det finnes jo mye dyrt også. Typisk fast food og take out er jo veldig billig da, hvis man spiser pizza etc. blir det ikke veldig dyrt. Det kommer helt ann på hvor man spiser! Bare husk på at 20% tips er forventet, og hvis du gir under 15% betyr det at du var misfornøyd.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Jeg var nylig i NY i ca. 5 dager, og jeg brukte 10 000. Det gikk til taxi, subway, klær for 4500 kr, middag på restaurant 3 dager, og all take away var salater og annen sunn mat. Drit er billig, sunn mat er som regel dyrt. Uteplasser er megadyrt, det er norske priser på drinker og inngang. Anonymous poster hash: 04cce...8ae
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. juli 2013 #7 Skrevet 1. juli 2013 Mener ikke å stjele tråden, men når du sier 5000 er nok, hvor mye shopping regner du inn da? Skal til NY sammen med venninnegjengen i høst, har ingen planer om stor-shopping, men vi skal nok innom litt av hvert av interiør- og klesbutikker. Hva koster mat, om man går utifra at man kjøper noenlunde rimelige retter de fleste dager, men dyrere ala carte etc. f.eks to-tre dager? Mulig du ikke vet - men utifra svaret fikk jeg inntrykk av at du kanskje vet litt. Du fikk et bra svar fra Pixie, og jeg er enig med henne, det trenger faktisk ikke være dyrt i New York dersom du vet hvor du skal gå. Jeg skal være der i 6 dager med en venninne før jeg flytter permanent til en annen stat og det som er så fint med New York er at det er MASSE billig dersom du dropper å spise inne Sjekk hvilke gateselgere som har endel kunder, de kan du trygt besøke for en snack du kan spise på en benk eller i en park. Det finnes også en god del Amish-steder (go figure!) som selger økologisk mat som du kan pakke sammen til en salat. Steakhouses er også relativt billige, rett og slett for at det er så mange av dem. Holder du deg unna sjømat (som er pisse dyrt i New York) så er det ikke all verden. Bruk Subwayen (både banen og restauranten forsåvidt ) så slipper du å bruke så mye penger. Gul taxi er helt greit, men om du skal ta taxi 2-3 ganger om dagen så blir det kjapt endel kroner. Jeg regner ikke med å bruke mer enn maks 2000 kr på mat i New York, og da regner jeg med at endel går i uteliv. Matpakke er også et alternativ, selv om folk smiler litt av deg når de går forbi
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #8 Skrevet 1. juli 2013 Skal til en liten by ikke langt fra New York. Mulig det blir en dag eller to i New York også, men det er ikke sikkert ennå. Anonymous poster hash: 1fd66...e64
elvital Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Jeg Mener ikke å stjele tråden, men når du sier 5000 er nok, hvor mye shopping regner du inn da? Skal til NY sammen med venninnegjengen i høst, har ingen planer om stor-shopping, men vi skal nok innom litt av hvert av interiør- og klesbutikker. Hva koster mat, om man går utifra at man kjøper noenlunde rimelige retter de fleste dager, men dyrere ala carte etc. f.eks to-tre dager? Mulig du ikke vet - men utifra svaret fikk jeg inntrykk av at du kanskje vet litt. Jeg var akkurat 4 netter i NYC. Brukte ca 1000 kr (pluss et objektiv til et par tusen). Det var særdeles lite shopping da, men mat/subway.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2013 #10 Skrevet 3. juli 2013 Om man tar subway i stedet for taxi, sparer man nok en del. Om man går på Forever21 i stedet for Prada, sparer man veeeeeheheheheldig mye. 5.000 er et reelt budsjett. Anonymous poster hash: 36ef5...bd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå