Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor var deres babyer ved fødsel? Jeg fødte selv to svært gutter med svært ulike mål:

1. Gutt. 2675g, 49 cm og 31 i hodet. ( født 1 mnd før tiden)

2. Gutt, 3760, 51 cm og 38 i hodet. ( født 16 dager over termin)

:) :) :)

Anonymous poster hash: 55a4a...75e
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Minste var 3240, 50 cm og 32 i hodeomkrets. Største var 4760, 54 og 39 i omkrets.

Begge født omtrentlig 2 uker over termin.

Endret av Silfen
Skrevet

Når de er født såpass ulikt i forhold til termin er det jo ikke rart de var så ulike :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nr 1, gutt,, født en uke over termin: 3560 gr, 51 cm lang og 36 cm rundt hodet

Nr 2, jente, født 3 dager før termin, 3920 gr, 51 cm lang og 35 cm rundt hodet.

Endret av Merlion
AnonymBruker
Skrevet

Når de er født såpass ulikt i forhold til termin er det jo ikke rart de var så ulike :)

Nei det er sant :) Hehe... Har lest her at 38 i hodet er så stort, Men i følge percentilskjema er det helt på grensen, og i følge jordmor så er det ikke noe "fare" ved å ha stor hodeomkrets ved fødsel så lenge det ikke fortsetter å vokse i samme tempo! Men sånn fysisk sett for meg - ja det var ingen behagelig opplevelse, men kroppen vår er fantastisk og fikser seg selv den :)

Skrevet

Født på termindagen, 3110gr, 49cm lang og 33cm rundt hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Gutt, litt i underkant av 3400 g, 50 cm og 37 cm rundt hodet. Født 1 mnd før termin (dog noe usikkert, da vi fikk litt forskjellige termindatoer +/- 2 uker...)

Anonymous poster hash: cd731...70a
Gjest Keikolina
Skrevet

Eldste er gutt og veide 3860 gr. og var 49 cm. Ble født i uke 38. Yngste er jente og veide 3040 gr. og var 47 cm. Ble født i uke 37. Hodeomkrets husker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

1. Gutt, 3600 g, 50 cm, 38 cm - fire dager over termin
2. Jente, 3200 g, 48 cm, 35 cm - seks dager før termin

Anonymous poster hash: 3513d...e86
Skrevet

Min lille gullgutt kom akuratt på termin og var 2950 gr, 49 cm lang og 36ncm rundt hodet.

Skrevet

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke aner...

Min letteste baby var 3,4 kilo, den tyngste var 4,3 kilo, og den lengste var 55 cm, men annet enn det aner jeg ikke. Den siste babyen ble bare omtrentlig målt, de trodde hun var ca 50 cm men ville ikke rette henne ut med makt- og det var helt greit for meg. Så lenge det er innenfor normalen (og hadde det ikke vært det, ville de garantert ha sjekket), så er det greit for meg. Jeg husker jo ikke halvparten av informasjonen en gang.

AnonymBruker
Skrevet

4110 gram, 53 cm lang, 38 cm rundt hodet.

Anonymous poster hash: d93b2...5ec

Skrevet

Nei det er sant :) Hehe... Har lest her at 38 i hodet er så stort, Men i følge percentilskjema er det helt på grensen, og i følge jordmor så er det ikke noe "fare" ved å ha stor hodeomkrets ved fødsel så lenge det ikke fortsetter å vokse i samme tempo! Men sånn fysisk sett for meg - ja det var ingen behagelig opplevelse, men kroppen vår er fantastisk og fikser seg selv den :)

Kjente du forskjell på det? En av mine hadde også litt stor hodeomkrets, men det kjentes ikke noe værre ut i forhold til de andre fødselene.

Skrevet (endret)

1. 4005 gr, 53 sm lang og 38 sm rundt hodet. Gutt. 4 dager før termin

2.4185 gr, 54 sm lang og 38 sm rundt hodet. Gutt. 2 dager før termin

3.4500 gr, 52 sm lang og 39 sm rundt hodet. Jente. 12 dager på overtid

:)

Endret av Trollmor89
Skrevet

Jente født fire dager før termin: 3490 g, 49 cm, 34 cm HO.

Skrevet

Gutt født 5 dager over termin: 3720g, 50cm lang og 35cm i hodeomkrets. En ganske gjennomsnittlig kar :)

Skrevet

Wow...og eg som trodde at jenta mi på 4500 gr var veldig stor :)

Minste var 3240, 50 cm og 32 i hodeomkrets. Største var 4760, 54 og 39 i omkrets.

Begge født omtrentlig 2 uker over termin.

AnonymBruker
Skrevet

Kjente du forskjell på det? En av mine hadde også litt stor hodeomkrets, men det kjentes ikke noe værre ut i forhold til de andre fødselene.

Jeg var ekstremt trang ( om man kan kalle det det..) før føste fødsel, så trang at jeg sprakk ved hvert samleie. Ble klippet ved nr 1. og det var vondt allikevel. med nr to som var 38 i hodet ble jeg også klippet ( var fortsatt "trang") men da hodet sto fast i åpningen før siste push var det veeldig vondt og jeg trodde aldri jeg kom til å se normal ut igjen! Ble sydd sammen, og legen sa at det ikke syntes at jeg hadde født to barn. Så konklusjonen er vel at selv om gutten var stor så gikk det bra med både lille mor og store gutt :)

Skrevet

Gutt, født en dag over termindato:

4350g, 54cm og 37,5 hodeomkrets :)

Skrevet

Nr 1: Gutt, 16 dager over termin: 3200g, 50 cm, 38 hodeomkrets. (Ikke helt enkel å få ut. Stoppet halvveis i bekkenet og måtte dras ut med mange drag)

Nr 2: Tror det er jente, og resten gjenstår å se.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...