Bjørn88 Skrevet 30. juni 2013 #21 Skrevet 30. juni 2013 Da var det et dårlig strømgjerde, for når de er som de skal være tar man ikke på for moro skyld mer enn èn gang. Om man ikke er immun da, de finnes. Enig, et moderne strømgjerde er ikke akkurat morro å komme borti såfremt det ikke er 40 mil langt eller er gress som ligger oppunder hele veien. Til dere som tar i strømgjerder for morro skyld, send meg en PM så skal dere få være med å ta på strømgjerde til min far
absinthia Skrevet 30. juni 2013 #22 Skrevet 30. juni 2013 Til dere som tar i strømgjerder for morro skyld, send meg en PM så skal dere få være med å ta på strømgjerde til min far et av de bedre sjekketriksene jeg har sett her inne! 5
MockingJay Skrevet 30. juni 2013 #23 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har da bestandig tatt på strømgjerder... Det er da ikke så ille? Husker guttene brukte å tisse på den også for moro skyld Kanskje det er forskjellige typer da? Det vi hadde var til kyr, men har tatt på gjerder til hester også. Nå høres jeg jo helt gal ut, jeg går ikke å tar på et gjerde bare for å ta på det, men man blir jo borti fra tid til annen når man jobber med dyrene. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #24 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har da bestandig tatt på strømgjerder... Det er da ikke så ille? Det er moro helt til du ser ut som han i Gjøkeredet. Anonymous poster hash: 75958...b75
Gjest Keikolina Skrevet 30. juni 2013 #25 Skrevet 30. juni 2013 Ja, har klådd på flere strømgjerder enn mannfolk, og støtet har bare gitt meg et lite kick.
#Sunrise Skrevet 30. juni 2013 #26 Skrevet 30. juni 2013 hva forventer egentlig denne moren? at dere sitter og holder vakt og passer på gjerde 24/7 , siden dere måtte passe på det? skjønner virkelig ikke hvordan man kan passe på et gjerde:P 1
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #27 Skrevet 1. juli 2013 Folk er helt lost når det kommer til strømgjerder, vi har både kjøtt og melkedyr type ku og endel hester hjemme på gården og derfor noen km strømgjerder for å si det sånn. Og her hender det ar naboungene er ufrivillig borti det, har spesielt et nabobarn som er svaksynt og vimsete og h#n har krasja sykkel osv i gjerde 2 ganger til nå i år. Da kommer faren og ber om unnskyldning for tenk om kuene kom seg ut. Synes mest synd på barnet jeg, løse dyr fikser vi alltids... Men har stilt med dyr på åpen gård og dyras dag og opplevd at fedre tar på tråden for det gule skiltet med strøm er nemlig "bare juks" og blitt sure etterpå, og da ler vi godt og spør om de ikke kan lese. Opplevde det 3 ganger på en dag i fjor.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #28 Skrevet 1. juli 2013 Men har stilt med dyr på åpen gård og dyras dag og opplevd at fedre tar på tråden for det gule skiltet med strøm er nemlig "bare juks" og blitt sure etterpå, og da ler vi godt og spør om de ikke kan lese. Opplevde det 3 ganger på en dag i fjor. Kanskje skru av gjerdet på slike dager dere har barn løpende rundt på gården hadde vært en idé? Anonymous poster hash: 75958...b75
MockingJay Skrevet 1. juli 2013 #29 Skrevet 1. juli 2013 Kanskje skru av gjerdet på slike dager dere har barn løpende rundt på gården hadde vært en idé?Anonymous poster hash: 75958...b75 Ja for akkurat den dagen er jo en perfekt dag for løse kviger og okser Tror du strømmen er der for morro skyld ? 6
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2013 #30 Skrevet 1. juli 2013 Kanskje skru av gjerdet på slike dager dere har barn løpende rundt på gården hadde vært en idé? Anonymous poster hash: 75958...b75 LOOOOOL!! http://g.api.no/obscura/API/image/r1/escenic/978x1200r/1368610440/archive/04881/OKSESTOR_4881546a.jpg "Stømgjerdet er jo så plagsomt for de søte små at vi lot Ferdinand gå løs i dag"
Gjest Sitronmelisse Skrevet 1. juli 2013 #31 Skrevet 1. juli 2013 Kanskje skru av gjerdet på slike dager dere har barn løpende rundt på gården hadde vært en idé? Anonymous poster hash: 75958...b75 Ja, og på åpen gård om 20 år står ALLE fedrene og tar på strømgjerdet for det vet de jo er "bare juks"...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #32 Skrevet 1. juli 2013 Kanskje skru av gjerdet på slike dager dere har barn løpende rundt på gården hadde vært en idé? Anonymous poster hash: 75958...b75 Hvorfor det? Det er tydeligvis de voksne som er problemet, og de burde da vite bedre... De smarteste dyra har også fått med seg tikkelyden som indikerer strøm, og vil ikke la seg lure av et strømløst gjerde spesielt lenge. Hvor sterkt strømmen er kommer an på hva man skal sperre inne, hester trenger vanligvis bare symbolsk strøm, fordi de er så forsiktige, driver man med okser må man ha noe som smeller skikkelig, feks. Anonymous poster hash: 9a9dc...13b
Namine Skrevet 1. juli 2013 #33 Skrevet 1. juli 2013 Haha, dagens! Var det deres strømgjerde som hoppa på å angrep ungen da liksom? Er da for pokker ikke din skyld at hu lar ungen gå bort til strømgjerde å ta på det. De står der av en grunn liksom. Og nei, det er ikke farlig, jeg har drevet med hest siden tidlig barndom, og fått strøm maaange ganger, man får et zapp og et lite sjokk der og da, men overhodet ikke farlig.
Gjest nn Skrevet 1. juli 2013 #34 Skrevet 1. juli 2013 Hvis elektriske gjerder er satt opp langs offentlig vei eller gangvei skal det henges opp skilt som informerer om dette. Strømgjerder kan faktisk være farlige for mennesker med en eller annen svekkelse (hjertefeil f.eks) og det er ikke alle som vet hva et strømgjerde er/ hvordan det ser ut.
Avalon Skrevet 1. juli 2013 #35 Skrevet 1. juli 2013 Hehe! Jeg har også vært borti strømgjerder da jeg var liten. Ingen som gikk å skjelte ut gjerdeeierne for det om! Joda, litt vondt gjør det, men er vel mer det at en kvepper til.
Gjest Skrevet 1. juli 2013 #36 Skrevet 1. juli 2013 Hvis elektriske gjerder er satt opp langs offentlig vei eller gangvei skal det henges opp skilt som informerer om dette. Strømgjerder kan faktisk være farlige for mennesker med en eller annen svekkelse (hjertefeil f.eks) og det er ikke alle som vet hva et strømgjerde er/ hvordan det ser ut. Vet ikke om det var skiltet i TS sitt tilfelle, men de fleste forstår hva plaststolper og "nylongjerder" betyr. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #37 Skrevet 1. juli 2013 Hvis elektriske gjerder er satt opp langs offentlig vei eller gangvei skal det henges opp skilt som informerer om dette. Strømgjerder kan faktisk være farlige for mennesker med en eller annen svekkelse (hjertefeil f.eks) og det er ikke alle som vet hva et strømgjerde er/ hvordan det ser ut. I byen da eller? På bygda, hvor de fleste strømgjerder befinner seg, er dette allmennkunnskap selv små barn kjenner til, på lik linje med at de vet hvordan et trafikklys virker. (Og de som er for små til å kunne dette, er også for små til å vandre rundt uten tilsyn.) Anonymous poster hash: 9a9dc...13b 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #38 Skrevet 1. juli 2013 Hvis elektriske gjerder er satt opp langs offentlig vei eller gangvei skal det henges opp skilt som informerer om dette. Strømgjerder kan faktisk være farlige for mennesker med en eller annen svekkelse (hjertefeil f.eks) og det er ikke alle som vet hva et strømgjerde er/ hvordan det ser ut. Vel, nå er de fleste gjerder jeg kjenner til ikke i nærheten av offentlig vei og gangvei, det er nemlig mangelvare på slike på bygda Og selv da, jeg tror ikke det finnes et barn der jeg kommer med som ikke vet hva et strømgjerde er. Ofte har de til og med konkurranse om hvem som tør å ta på det Anonymous poster hash: 4ef5e...5d5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #39 Skrevet 1. juli 2013 Jeg tror ærlig talt ikke at jeg hadde klart å holde meg alvorlig hvis noen kom bort for å kjefte på meg fordi barnet deres hadde tatt på strømgjerdet Anonymous poster hash: 4ef5e...5d5 1
Gjest nn Skrevet 1. juli 2013 #40 Skrevet 1. juli 2013 Nå vet ikke jeg om den sinte damen i HI var en nabo. Men det er faktisk ikke alle som vet hva et strømgjerde er, ikke sier TS noe om hvorvidt det er snakk om et plastikkgjerde heller(?). Mange storfebønder bruker ståltråd som strømtråd. Og om de fleste i nabolaget kjenner til strømgjerder kan det fort være folk fra byen nå i disse ferietider. Har selv opplevd å se et barn bli slått bevisstløs av et simpelt batteriapparat og skal love at det ikke var mye å le av! Ungen hadde vært på badetur og hadde våt badedrakt. På vei tilbake til hytta kom hun borti strømtråden til noen hester som hun forsøkte å hilse på. Dårlig kombinasjon; barbeint i duggete gress med vått badetøy og pacemaker. Selv om hvermansen fint tåler en karamell fra gjerdeapparater er det fryktelig arrogant å innta holdningen om at såpass bør alle tåle uten å pipe og klage.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå