Gå til innhold

Barn og strømgjerde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme på ferie hos foreldrene mine som er melkebønder, og i dag mens de var borte kom det en dame innom. Hun spurte om strømgjerdet bortenfor var vårt og jeg forklarte at det var mine foreldre sitt. Da begynte hun og kjefte og fortelle meg at vi jammen måtte passe på gjerde bedre. Sønnen hennes hadde vist fått strøm og dette hevdet hun var vår feil, som ikke passet bedre på. Altså det hadde gått bra med han bortsett fra at det selvfølgelig var vondt.

Men altså skal bonden passe på at barn holder seg unna gjerdene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, foreldre er ansvarlige for å holde barn unna gjerdet. Det er heller ikke farlig å få litt vondt og antagelig lærte barnet noe.

Det der var omtrent like saklig som å kreve at offentlige bygg holder barn unna trapper, fordi barn kan falle i dem ( og det hadde faktisk vært mer forståelig, i og med at byggene er offentlige)

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 61904...717
Skrevet

Trodde da virkelig det var foreldres ansvar? Ikke eierne.

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette er foreldrenes ansvar. Jeg har vokst opp med strømgjerde og ble alltid fortalt at jeg skulle passe meg og ikke ta på det.. Hendte at noen kom borti strømgjerde, men det var da ikke verdens undergang..

Gjest *MaggieQ*
Skrevet (endret)

Hahahaha! Husker jeg tok i et et sånt gjerde en gang. Ble lurt av en venninne. Joda, det var et lite sjokk og føltes som om en hest sparket meg i ribbeina, men det gikk bra. Tok aldri i et strømgjerde igjen :)

Det er selvsagt foreldre sitt ansvar å sørge for at barnet er advart om å røre et slikt gjerde, og skulle barnet ta på det så gjør det ikke det igjen. Er ikke farlig å få et støt fra et sånt gjerde.

Endret av *MaggieQ*
Skrevet

Jeg er vokst opp hest og var ikke gammel første gang jeg tok i et strømgjerde. Det er ikke farlig og få strøm i seg, synes den moren overreagerte fryktelig. Uansett er det hennes ansvar og passe på gutten, bonden kan ikke gå rundt og advare alle som går forbi.

Vi har et gult skilt hengende på strømgjerdet vårt slik at det ikke skal være tvil, hadde noen klaget så vet jeg ikke om jeg hadde klart å la være og le :)

Skrevet

Typisk eksempel på dagens overbeskyttende bomullstyranni. Den moren skulle hatt en :scorpis:

• Liker 9
Skrevet

Hva er problemet? Den ungen kommer aldri til å gå bort til det gjerdet igjen.

Håper du i samme slengen advarte moren om at det kan være flått og huggorm på din eiendom og du ikke har kapasitet til å sitte barnevakt dersom avkommet hennes skulle finne på å stikke av.

Har opplevd noe lignende, på jobb har vi svære glassmonter å det var en unge som dreiv å slikla å slikka på glasset. Når jeg sier til mora at hun må passe på så får jeg kjeft for at ungen var uten tilsyn. What?

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Så ille er det da ikke å få strøm i fra strømgjerder. Husker når jeg var liten likte jeg å ta og kjenne ha ha.

AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha! Husker jeg tok i et et sånt gjerde en gang. Ble lurt av en venninne. Joda, det var et lite sjokk og føltes som om en hest sparket meg i ribbeina, men det gikk bra. Tok aldri i et strømgjerde igjen :)

Det er selvsagt foreldre sitt ansvar å sørge for at barnet er advart om å røre et slikt gjerde, og skulle barnet ta på det så gjør det ikke det igjen. Er ikke farlig å få et støt fra et sånt gjerde.

Hva skulle dette strømgjerdet holde inne/ute? Jeg tok på mindre strømgjerder for morroskyld da jeg var yngre. :icon_lol:

Anonymous poster hash: d2867...409

Skrevet

Herregud. Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar. Hva er i veien med slike folk, egentlig?

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Har fått meg noen kraftige karameller opp igjennom som hestejente og med hytte i skogen, lever da i beste velgående for det.

Ungen lærer vel å holde seg unna strømgjerder nå da.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Hva skulle dette strømgjerdet holde inne/ute? Jeg tok på mindre strømgjerder for morroskyld da jeg var yngre. :icon_lol:Anonymous poster hash: d2867...409

Kuer. Ble stanget litt av en etterpå :) Hahaha! Grillet og spiddet på samme dag!

AnonymBruker
Skrevet

Strømgjerde er ikke farlig. Jeg har faktisk lekt med tanken å plassere noe slikt rundt barnehager. Da er man trygg på at barna holder seg i barnehagen. I verste fall få barna en liten karamell og så gjør de ikke det igjen.

Anonymous poster hash: 75958...b75
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er hjemme på ferie hos foreldrene mine som er melkebønder, og i dag mens de var borte kom det en dame innom. Hun spurte om strømgjerdet bortenfor var vårt og jeg forklarte at det var mine foreldre sitt. Da begynte hun og kjefte og fortelle meg at vi jammen måtte passe på gjerde bedre. Sønnen hennes hadde vist fått strøm og dette hevdet hun var vår feil, som ikke passet bedre på. Altså det hadde gått bra med han bortsett fra at det selvfølgelig var vondt.

Nei. Da lærte ungen noe nytt. På samme måte som at man ikke bør leke på den gule stripa... Be sånne ta og =)¤%/&%)¤?`til )¤U¤%&T#"/#=? vekk fra deres eiendom ellers blir de anmeldt! ;)

Skrevet

Kjære vene, dagens samfunn... Selvfølgelig er det foreldrenes ansvar å passe på!

Skrevet

Så ille er det da ikke å få strøm i fra strømgjerder. Husker når jeg var liten likte jeg å ta og kjenne ha ha.

Da var det et dårlig strømgjerde, for når de er som de skal være tar man ikke på for moro skyld mer enn èn gang. ;) Om man ikke er immun da, de finnes.

AnonymBruker
Skrevet

HAHAHHAHAHAHA jeg hadde lett bett henne holde kjeftsmella si igjen. det er HUN som burde passe på sønnen bedre!

Anonymous poster hash: 3229f...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...