AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Hei Jeg har de siste dagene hatt fryktelig vondt øverst i magen. Det sitter i/rett under brystkassa, fra midten og ut til venstre side og ståler til rygg og venstre skulder. Det er helt pyton og jeg får ikke noen fornuftige svar på hva det kan være. Var på legevakta på lørdag, men da fant de ingenting på crp eller urinprøve, og sendte meg hjem med syrenøytraliserende midler og beskjed om å komme tilbake hvis jeg ikke ble bedre til i dag - evt. om jeg ble værre. Dro tilbake i dag, ettersom jeg ikke har hatt noen bedring i det hele tatt, derimot har smertene økt i styrke. Ble møtt av en lege som nesten ikke snakket norsk, og det han sa var at det sikkert ikke var noe farlig - men tok ny urinprøve og crp likevel. Ingen funn. Han tok også et røntgenbilde av magen min (fordi min bestevenninne nesten klikka i vinkel og sa at han ikke engang gadd å sjekke ordentlig ) Der var det heller ingen funn på at noe var galt. Legen sendte meg hjem igjen med beskjed om at han ikke kunne gi meg en logisk forklaring på smertene, så det gikk sikkert greit. Jeg skjønner ikke hva dette kan være fornoe, men blir igrunn litt redd når det gjør så vondt som det gjør. Jeg har ikke fått i meg mat og kun bittelitt å drikke de siste dagene fordi smertene tar helt av. (mulig at jeg også er litt dehydrert for øyeblikket)Fikk beskjed om å holde meg unna ibux, og siden paracet ikke har noen virkning på meg, så har jeg heller ingen smertelindring. Det er slitsomt å ha så vondt, og jeg føler at jeg ikke blir tatt på alvor hvis jeg drar til legen en gang til. Har ingen mulighet for å dra til fastlegen ettersom han ikke jobber i helger, mandager og har ferie i hele juli. Spørsmålet mitt er om jeg burde dratt tilbake på legevakta og bedt om en bedre utredning, eller om dette er noe jeg bare skal håpe på at "går over" av seg selv og bli hjemme. Jeg skal egentlig reise bort i morgen (jobbuke), men jeg klarer ikke gjøre noe særlig i det hele tatt nå, og syns det hadde vært greit å kunne være oppegående og aktiv når jeg skal jobbe. Jeg er 23 hvis noen lurte på det. Anonymous poster hash: 05e28...0cf Anonymous poster hash: dad11...353
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Jævlig merkelig lege...du har betydlige smerter som ikke blir bedre, og det eneste du får beskjed om er at det sikkert går over? Det er jo ikke alt som vises på verken vanlige blodprøver, urinprøver eller røntgen, det burde han som lege vite. Hadde bedt om bedre utredning var jeg deg. Selv om det sansynligvis ikke er noe farlig er det jo greit å få svar på hva som er grunnen til smertene, slik at en slipper unødig bekymring som igjen kan tære godt på psyken. Selv om fastlegen din er på ferie skal du jo ha mulighet for å komme til lege, syns du burde ringe legekontoret og høre om det er en annen lege som har mulighet til å ta en kikk. Legevakten hadde jeg ikke stolt blindt på, mange blir bare sendt hjem og følgene av det kan være fatale...ikke at jeg tror du trenger være redd for det altså, vil ikke skremme deg. Mener bare at du har rett på å få en skikkelig utredning og skikkelige svar, og da gjerne fra en som snakker reint eller i det minste godt norsk God bedring i alle fall Anonymous poster hash: 22c2e...3bb
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Betennelse/sår på spiserøret kan gi de smertene du beskriver. Syrenøytraliserende virker, men siden det allerede er et sår eller betennelse der så tar det lang tid før du merker en merkbar bedring. Ibux og andre NSAIDS gjør det verre. Sterk mat, melk, sjokolade, tomater ol gjør det også verre. Fastlegen din har plikt til å få en vikar når h*n har ferie. Ring fastlegen din i morgen, telefonsvareren gir deg nok et telefonnr du kan ringe til en vikar. Ellers så må du bare prøve legevakten igjen og håpe på en bedre lege. Anonymous poster hash: b2f95...488
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Ja, ville ikke gitt meg før jeg fant ut av slike smerter. De er jo der av en grunn. De har jo plikt til å hjelpe. Magesekken er på venstre side under brystkassa. Ibux kan etse om det er noe feil med magesekk eller tarmer. De kunne jo sjekket for Helocobacter Pylori (bakterie som gir magesår), tror det kun er en pusteprøve. CRP viser infeksjonstegn, men vet ikke om det alltid er så tydelig. Kan jo være virus, det slår ikke ut på CRP. Men det kan jo skyldes masse andre ting også, ikke bare magetrøbbel. Spiserør, hjerte bl.a. Et alternativ er en privat legevakt som f eks Volvat. Om du har råd. Synd det skal være sånn, men man må jo noen ganger være døden nær (eller død) for å få hjelp av det offentlige.Anonymous poster hash: d2e7f...ba1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Be de sjekke for gallestein også. Anonymous poster hash: 5f0ba...012
Gjest Heartbeat Skrevet 1. juli 2013 #6 Skrevet 1. juli 2013 Be de ta prøve av bukspyttkjertelen. Kan gi smerter på venstre side!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå