Eliza Doalot Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 På tur nordover i sommer skal vi tilbringe noen dager i Trondheim og i løpet av de dagene fyller storefrøkna i huset år. Vi har derfor lovet bort fin middag på restaurant som kompensasjon for at bursdagen ikke kan feires med stort selskap sånn som den pleier. I den forbindelse trenger jeg restauranttips fra dere som kjenner tilbudet i byen. Frøkna er i småskolealder, men veldig tøff når det gjelder mat og det å smake nye ting. Favorittmat for tiden er sushi og blåskjell. Hun vet å oppføre seg på restaurant så vi har ikke noe behov eller ønske om noe som er spesielt barnevennlig. Typiske familiealternativer som Peppes, Egon ol er uaktuelt, både på grunn av maten og fordi vi det skal være en fin restaurant For ordens skyld: Det er ikke en michelin-restaurant vi er ute etter, men noe hakket mer spennende enn førnevnte. I tillegg til bursdagsbarnet og oss voksne har vi et spebarn på 2 mnd . Vi må derfor ha en restaurant hvor det er mulig/plass til å ha med bag/bagvogn. (og før noen starter en diskusjon om amming/spebarn på restaurant: Han får flaske ved sånne anledninger og gråter han, tas han med ut) Vi skal bo på Hotel Britannia og vil gjerne ha restaurant i gangavstand herifra. Noen som har anbefaling?
super-s Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 (endret) På Kyoto har de veldig god sushi! Det ligger ca. 3-4 min unna Britannia. Frati har også kjempegod mat, og det ligger vel ca. 5 min unna. Men er litt usikker på om det er plass til vogn/bag på Frati da, har bare vært der en gang selv. Kom på en plass til da jeg så innlegget under mitt. Graffi har kjempegod mat og det ligger veldig nærme Britannia det også. Men sørg for å dra på den i midtbyen. Graffi på solsiden har elendig service! Endret 30. juni 2013 av super-s 1
skruf Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Det er faktisk en kjempegod restautant i kjelleren på Britannia:) Jonatans kjeller tror jeg den heter..... Biffen der er kjempegod, og du steker den selv på en glovarm sten som du får på bordet! Med mange gode sauser og tilbehør til. Veldig populært hos jenta vår på 10 år iallefall! Vi liker godt Graffi, ligger to gater nedom Britannia. Graffis grillfest er snaddergodt! Masse forskjellig grillmat og tilbehør servert på ei stor fjøl:) (husk å ta med badetøy til Britannia, Spaet har åpent for barn på formiddagen i noen timer, og mellom kl 16 og 19 på ettermiddagen. Veldig ok basseng der, og et velværebasseng).
skruf Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 På Kyoto har de veldig god sushi! Det ligger ca. 3-4 min unna Britannia. Frati har også kjempegod mat, og det ligger vel ca. 5 min unna. Men er litt usikker på om det er plass til vogn/bag på Frati da, har bare vært der en gang selv. Frati har god mat og atmosfære, men det er noen trapper opp, så en må bære opp vogna i såfall.
super-s Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Frati har god mat og atmosfære, men det er noen trapper opp, så en må bære opp vogna i såfall. Stemmer det når jeg tenker meg om!
Løvefrøken Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Jeg tenkte også på Graffi... Veldig god mat der. Om sushi er favoritt er også Bryggen et godt alternativ, der kan også de voksne lett velge noe annet fra menyen om ikke alle er like glade i sushi
Gjest Lillesiren Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Det er faktisk en kjempegod restautant i kjelleren på Britannia:) Jonatans kjeller tror jeg den heter..... Biffen der er kjempegod, og du steker den selv på en glovarm sten som du får på bordet! Med mange gode sauser og tilbehør til. Veldig populært hos jenta vår på 10 år iallefall! Vi liker godt Graffi, ligger to gater nedom Britannia. Graffis grillfest er snaddergodt! Masse forskjellig grillmat og tilbehør servert på ei stor fjøl:) (husk å ta med badetøy til Britannia, Spaet har åpent for barn på formiddagen i noen timer, og mellom kl 16 og 19 på ettermiddagen. Veldig ok basseng der, og et velværebasseng). Signerer Pomperipossa på Jonathan's biffkjeller! Litt gøy greie med at man kan steke biffen sin selv. I tillegg har de veldig gode sauser til! Lun og koselig stemning, jeg elsker Jonathan's=)!! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Graffi synes jeg har forferdelig kundeservice. Frati synes jeg har god mat. Ser at du ikke vil på Egon/Peppes, men hvis det er veldig flott utsikt fra Egon i Tyholdttårnet. Anonymous poster hash: 81333...f77
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #9 Skrevet 30. juni 2013 Tyholttårnet** Anonymous poster hash: 81333...f77
skruf Skrevet 30. juni 2013 #10 Skrevet 30. juni 2013 Vi bruker å stikke innom Tyholttårnet for å kjøpe is til ungene og kaffe til oss, maten der synes jeg ikke er noe særlig. (bortsett fra mannen min da, som elsker at han kan spise seg skakk på pizzabuffet til 99kr....)
FantasDick Skrevet 30. juni 2013 #11 Skrevet 30. juni 2013 Graffi (Th.Angell) har "verdens beste" burgere, men det er litt trangt og bråkete. Jonathan har grei biff som man kan steke selv på kleberstein. Eld har fancy flere-rettere og god atmosfære, men litt usikker på barnevennligheten her. Jeg liker sushien på Kyoto og Sushibar. Frati, Egon o.l er ikke noe jeg ville anbefalt til noen. Samlebåndsmat som smaker høgg.
Eliza Doalot Skrevet 30. juni 2013 Forfatter #12 Skrevet 30. juni 2013 Tusen takk for tips, tar gjerne i mot flere også! Vi har kikket litt på Sushibar (var så mange artige oppsatser som jeg tror hadde falt i smak). Noen som har erfaring med denne?
Kladd Skrevet 30. juni 2013 #13 Skrevet 30. juni 2013 Nå er ikke dette så fancy, men Benja Siam i Ravelsveita 6 har veldig god thai-mat og hyggelige ansatte! Her tror jeg heller ikke det skal være noe problem med barnevogn. Frati synes jeg absolutt er oppskrytt! Kvaliteten på maten her er svært varierende og servitørene er rotete og lite profesjonelle. Lokalet er koselig, men tror det er litt vanskelig med barnevogn. Forresten: Det er lurt å bestille bord i Trondheim i god tid (dagen før). Har flere ganger ringt rundt til "alle" resturanter for å få bord samme kveld, men uten hell. (Risikerer å ende opp med take-away pizza fra Peppes som du må hente selv, siden de ikke har kapasitet til å kjøre ut:P )
Synne-Marie Skrevet 30. juni 2013 #14 Skrevet 30. juni 2013 Ai Suma er i grei avstand fra Britannia og har god mat. 1
Synne-Marie Skrevet 30. juni 2013 #15 Skrevet 30. juni 2013 Tusen takk for tips, tar gjerne i mot flere også! Vi har kikket litt på Sushibar (var så mange artige oppsatser som jeg tror hadde falt i smak). Noen som har erfaring med denne? Sushibar har god sushi og plass6 til barnevogn. Kyoto brukte å være favoritten, men føler de har tapt seg etter at de pusset opp. 1
skruf Skrevet 30. juni 2013 #16 Skrevet 30. juni 2013 Ja; som over her; bestill bord dagen før!! Sist vi var i Trondheim prøvde jeg å bestille bord på flere plasser om formiddagen, men alt var opptatt!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #17 Skrevet 30. juni 2013 Om det skal være en fin resturant er både Graffi og Frati utelukket spør du meg. Jeg har spist veldig godt på to rom og kjøkken, men aner ikke hvordan det er med barnevogn der da jeg ikke har unger. Anonymous poster hash: b8bd5...ae4
Akacia Skrevet 1. juli 2013 #18 Skrevet 1. juli 2013 (endret) Ville aldri valgt Graffi eller Frati til en ekstra fin middag.. Ai Suma kan være fantastisk, men kan også være en skuffelse - det kommer ann på hvilken kokk som er på jobb gitt. Om Sushi er favoritten hadde jeg definitivt valgt Bryggen Asian Cooking. Har spist sushi veldig mange steder i verden, og her har jeg kanskje fått den beste sushien jeg har smakt! Sushien ser kanskje standard ut, men smakene er rett og slett fantastiske! Også har de andre typer mat også, dersom sushi ikke skulle falle i smak hos alle. Denne maten er også veldig god. Viktig å bestille bord her, da restauranten ikke er så altfor stor. Har ingen erfaring med barnevogn der, men det kan man jo ringe å spørre om eventuelt. http://bryggenasiancooking.no/ Endret 1. juli 2013 av Akacia
Eliza Doalot Skrevet 1. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 1. juli 2013 Igjen, tusen takk for svar! Vi ender nok enten på Jonathans (som hun synes er ok matmessig, men sannsynligvis veldig spennende konsept) eller på en av sushirestaurantene (som er favorittmat, men ikke så uvanlig ellers). Og takk for tips om forhåndsbestilling. Det skal vi gjøre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå