AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #1 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har fått studentbolig som jeg begynner å leie fra 1 august. Problemet er at jeg ikke slutter i jobb før ca. 15 august og jeg har ikke mulighet til å fysisk flytte inn før den tiden. Altså jeg kan hente nøkkel og flytte noen saker inn, men jeg kan ikke begynne å bo der før på 16 august. Leie kan jeg betale. Jeg lurer på om det er slik at jeg må melde i fra om dette? Og kan de evt. ta fra meg boligen fordi jeg ikke skal flytte inn 1 august? Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg er redd for å spørre utleirene i tilfelle det ikke er lov. Hva syntes dere? Anonymous poster hash: 528e2...97b
Cata Skrevet 30. juni 2013 #2 Skrevet 30. juni 2013 Jeg ville hentet nøkkel og nevnt i forbifarten at jeg ikke kom til å flytte inn før etter den 16. Så lenge man kan betale husleia, har dukket opp for å hente nøkkel og faktisk kommer til å bo der i semesteret så kan jeg ikke tenke meg at noen reagerer.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #3 Skrevet 30. juni 2013 Det burde gå greit så lenge du betaler. Du burde kanskje ta kontakt med utleierne for å forklare situasjonen. Anonymous poster hash: 3ceea...f45
Miah Skrevet 30. juni 2013 #4 Skrevet 30. juni 2013 Du behøver vel ikke fysisk flytte inn akkurat da, men må begynne å betale leien fra det tidspunktet. 4
Adhara Skrevet 30. juni 2013 #5 Skrevet 30. juni 2013 Har du skrevet under på kontrakten, så kan de vel ikke ta fra deg boligen.
Wolfmoon Skrevet 30. juni 2013 #6 Skrevet 30. juni 2013 Så lenge du henter nøkkelen og underskriver kontrakt, så trenger du ikke å si fra til noen. Det er helt vanlig å få en leilighet fra f.eks. 1. august, men de fleste starter jo ikke semesteret før i midten av august. Så du kan nok ta det helt med ro 4
FrøkenBaker Skrevet 30. juni 2013 #7 Skrevet 30. juni 2013 Jeg har fått studentbolig som jeg ikke flytter/har flyttet inn i på over en måned ennå. Ved SiO er det i alle fall sånn at hvis man ikke henter nøkkelen innen 14 dager fra du har kontrakt blir den gitt til noen andre. Men om du avtaler å hente senere har de ingen problemer med det. Det er bare å prate med dem, og er det et problem ved din aktuelle studentsamskipnad kan du jo bare flytte inn en sak eller to så har de vel ikke egentlig noe å ta deg på.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Skrevet 30. juni 2013 Så lenge du betaler leia og har kontrakt er det null problem. Jeg gjorde det samme da jeg flyttet inn i studentbolig. Anonymous poster hash: 54a40...7b4
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2013 #9 Skrevet 1. juli 2013 Jeg overtok nøkkelen til min studentbolig tidlig i juni for noen år siden. Da hentet jeg og pappa nøkkelen, brukte en helg på IKEA og satte opp møbler, så stakk vi hjem igjen, og jeg flyttet inn 18.august. Nemo problemo. De er bare ute etter pengene, de driter i om du er hjemme på juleferie eller whatever. Anonymous poster hash: 6fa87...133
Anglofil Skrevet 1. juli 2013 #10 Skrevet 1. juli 2013 Så lenge du skriver under kontrakten, henter nøkkelen og betaler leia er ikke det et problem. Det er jo ikke noe annerledes enn når man reiser bort på ferie i et par uker. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå