Gå til innhold

Bikkja til svigers bet baby'n min.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke å avlive bikkja, det var noe jeg skrev i forbannelsen, men jeg kunne godt tenkt meg at hunden ble omplassert eller noe.

Omplassere hunden fordi hunden var hund og svigers var dumme? Jo, forsåvidt, hvis de er dumme nok til å la en baby plage hunden deres stadig vekk og både du og dem har et syn på hunder som at det er greit at de blir herjet med, så er det nok best for hunden å komme til noen som forstår hunder.

Anonymous poster hash: fe3fe...4fb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke tilstede når dette skjedde. Jeg er ikke enig i det du skriver i at jeg synes at det er ok å la en baby plage en hund.

Jeg ville jo tatt barnet mitt bort fra hunden om jeg så at den plukket på hunden. Barnet er 6 mnd og er sterk i klypene, satt på gulvet mens bestemor satt på siden, bestemor fulgte ikke med de få sekundene det tar for at noe sånt skjer.

AnonymBruker
Skrevet

Skal noen omplasseres så er det svigers. Hunden har ikke gjort noe galt.

Anonymous poster hash: a796d...3c3
  • Liker 7
Skrevet

Hunden er ikke problemet, det er svigerforeldrene som høres uansvarlige ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ønsker ikke å avlive bikkja, det var noe jeg skrev i forbannelsen, men jeg kunne godt tenkt meg at hunden ble omplassert eller noe. Jeg vil vertfall ikke at mitt barn skal komme i nærheten av denne hunden igjen. Og de kommer nok aldri til å være barnevakt igjen med den hunden.

Baby har fått hilse på hunden mens baby sitter på fanget mitt, og jeg har mulighet til å gripe inn om noe skulle skje.

Er fortsatt helt sjokkert over at dette kunne skje, dette er "verdens snilleste hund" og jeg er veldig enig i at en hund ikke er et leketøy, en skal respektere dyr uansett hvor trygge de er. Og jeg ville ALDRI latt mitt barn være alene med et dyr.

Hvorfor skal hunden omplasseres? Den reagerte bare slik en hund ville gjort jo.

Det er svigerforeldrene dine og deres manglene forstålse for hundens adferd som er problemet her. ikke hunden.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke hunden mente å bite for å skade, men bite for å si det er nok. Mere som å klipe, men det gikk hull. Så hadde ikke ville forlangt den ble avlivet, men babyen har kanskje fått seg en støkk stakkar. Så ikke la de være alene flere ganger!

Anonymous poster hash: a0cb3...d48
AnonymBruker
Skrevet

Da holder du baby unna hunden i fremtiden. Snakk gjerne med svigers om det også, slik at de kan holde et ekstra øye med baby om du lar den være ilag med dem aleine i fremtiden.

Og for Guds skyld ikke slipp løs småunger på hunder. Faen ikke rart at de arme dyra biter fra seg. Hadde hunden min bitt en kid og blitt forlangt avlivet, hadde jeg krepert av latter. Ikke faen om jeg dreper babyen min fordi du ikke har kontroll på din. Drep din egen i stedet!

Anonymous poster hash: efc5f...2c5
  • Liker 5
Skrevet

Her må hund og baby holdes adskilt i fremtiden, utrolig dårlig av dine svigerforeldrene å ikke passe bedre på! Hadde heller ikke stolt på den hunden igjen.

Vi har også hund, og barn og hund er aldri uten oppsyn av oss voksne! Når det er sagt, så syntes jeg faktisk at hunder som skal være en del av familien burde tåle hvis det skjer ett uhell at man får tråkket på halen, eller lugget i pelsen!

Men nå var kanskje ikke denne aktuelle hunden vandt til barn.

Skrevet

Da holder du baby unna hunden i fremtiden. Snakk gjerne med svigers om det også, slik at de kan holde et ekstra øye med baby om du lar den være ilag med dem aleine i fremtiden.

Og for Guds skyld ikke slipp løs småunger på hunder. Faen ikke rart at de arme dyra biter fra seg. Hadde hunden min bitt en kid og blitt forlangt avlivet, hadde jeg krepert av latter. Ikke faen om jeg dreper babyen min fordi du ikke har kontroll på din. Drep din egen i stedet!

Anonymous poster hash: efc5f...2c5

Hva feiler det deg?! Himmel og hav for ett svar..

• Liker 2
Skrevet

Har både hund og baby, og selv om jeg stoler 130% på hunden min, så er de to ALDRI alene, for jeg kan ikke stole på babyen min!;)

Gudene veit at hun lugger, klyper, klorer og slår så hardt noen ganger at jeg får instinktivt lyst til å bite henne selv..:P

• Liker 5
Skrevet

Har du forresten tatt stivkrampevaksine på babyen?

Skrevet

Men TS som mamma selv til en liten gutt, så skjønner jeg reaksjonen din. Spess når det ikke er din hund. Du ble naturligvis livredd for ungen din. Og mors beskyttelseinnstinktet slår inn for fullt. Har ingen vanskeligheter med å forstå det :-)

Men jeg håper du ser litt annerledes når du har fått det litt på avstand.

Som sagt så var dette ikke hunden sin feil, og siden det var et engangstilfelle så blir det feil å la det gå utover hunden.

Si fra til svigers at babyen og hunden ikke får være på gulvet sammen, uten at noen andre sitter på gulvet med dem.

Det kan være litt dumt å aldri la hund og ungen være i samme rom mer, for da lærer du ungen at hunder er farlig. Og hunder er jo ikke det, så lenge de blir behandlet fint :-)

Klem til deg fra en mamma og hundemamma.

• Liker 3
Gjest sweetsugar
Skrevet

Dette vil jeg gå så langt å påstå at er nesten helt og holdent deres egen feil. Små babyer og hunder hører ikke sammen.

Jeg synes ikke du skal kreve at hunden skal avlives. Det hunden gjore var å si ifra, jeg tror ikkeden gikk inn for å skade babyen. Usikkert om du kan kreve det eller ikke. Kommer ann på om hunden er til skade for resten av samfunnet eller ikke. Synes rett og slett det er dårlig gjort av deg å skal begynne å kreve noe slikt. Hunder kan være uforutsigbare, og selvom en hund tåler å bli herjet med, så betyr det ikke at babyer får fritt fram med hunden.

Gjest Violetta
Skrevet

Om noen trenger deg inn i et hjørne, pirker på deg, plukker deg i øynene, ørene, kniper deg. Du snakker ikke samme språk som de rundt deg, kan ikke si fra at dette er vondt, plagsomt, irriterende. Du snur deg bort, prøver å gå (du kan ikke), sier i fra på ditt eget språk. Om du da til slutt blir så desperat at du slår eller biter, er det du som skal straffes eller dem som sto og så på uten å gripe inn?

Å la et lite barn "leke" med en hund er dyremishandling. Jeg fatter bare ikke at folk ikke kan forstå det.

Jeg har selv hatt hund i mange år og har også barn. Bare så det er klart.

• Liker 1
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Hvilke oppegående normale mennesker lar en 6 mnd baby leke med en hund???

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...