Gå til innhold

Bikkja til svigers bet baby'n min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en vanskelig situasjon. Hunden til sviger's bet baby'n mens de var barnevakt, baby fikk et åpent sår og blåmerke, men måtte ikke syes

Jeg ønsker at de avliver hunden, kan jeg forlange det?

Hvordan blir forholdet til sviger's som sikkert elsker sin hund.

Nå skal det sier at baby lekte med hunden deres som "aldri" biter, når det skjedde. Baby hadde tatt tak i pelsen til hunden. Jeg var trygg på hunden, den tåler å bli herjet med, det var voksne til stede. Svigerfar sa også at om hunden hadde ønsket å skade baby hadde kunne hunden bitt fra seg mye hardere, siden den ikke gjorde det er det jo ikke noe problem (!!!!) ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tok dere alle feil .Både baby og hund som må betale.

Hvor mange ganger er det blitt sagt at Barn skal ikke få leke fritt med hunder

En dag får hunden nok.

avlive synes jeg ikke er rett, da det er dere som gjorde feilen ved å la baby herje med hunden.

• Liker 36
Skrevet

Du lar selvfølgelig ikke babyen være alene hos svigers lenger!?

Når dere er der på besøk holder du babyen langt unna hunden.

Svigerforeldrene dine har tydelig vist at de ikke er i stand til å ta vare på verken hund eller baby, derfor finner du annen barnepass. Så enkelt mener jeg det er.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Problemet her med din og deres avgjørelse er at hunder ikke er lekedyr for babyer/barn. ALLE hunder kan bite - og derfor skal man være forsiktig med å la en baby leke med en hund.

Jeg ville personlig aldri gjort dette uten å være så helt kloss inntil baby og hund.

Slik sett hadde jeg, siden hunden aldri har bitt før, ikke krevd å få hunden avlivet - dette er deres voksnes feil, som ikke helt har forstått dyrs natur.

Det står tydelig alle steder man søker at småbarn ikke skal leke alene med dyr - at voksne er "i nærheten" holder ikke.

Først når barna er store nok til å forstå ansvaret og at hunder er dyr med reflekser hadde jeg latt de ha mer rom for lek.

Dette er altså deres feil, ikke hundens - den har aldri bitt før, og du forklarer heller ikke tidligere aggresiv atferd.

Anonymous poster hash: 4011d...46a
  • Liker 11
Skrevet

Jeg hadde ikke forlangt at hunden skulle bli avlivet, men jeg hadde heller aldri mer latt dem passe babyen hvis hunden var der. De har jo bevist nå at de ikke passer godt nok på, og neste gang kan det gå mye, mye verre. Herregud så sint jeg hadde vært hvis jeg var deg!

• Liker 9
Skrevet

De var like i nærheten, men sånt går jo fort!!

Hunden skvatt visst til.

De kommer nok aldri til å være barnevakt igjen nei!...

• Liker 1
Skrevet

Det er jo helt forståelig at hunden reagerer - babyer har harde klyper og en hund skal aldri være noen form for leke for barn!

Jeg synes ikke du skal be om å få hunden avlivet, men er enig med de andre i at jeg ikke ville hatt babyen hos dem lenger uten selv å være tilstede - av hensyn til både barnet og hunden.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener dette langt i fra er hundene feil. Den sa nok bare ifra at den fikk vondt når baby tok tak i pelsen. Babyer og hunder skal ALDRI leke sammen uten at voksen er på gulvet sammen med dem. Å kreve avliving er å gå for langt. Å gi beskjed til svigers om at dette ikke er ansvarlig hundehold er mer riktig. Jeg hadde vært skeptisk til pass hvis de ikke tok dette på alvor.

Anonymous poster hash: 6f3d2...6a0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldres hund liker å bli herjet med til vanlig, har aldri bitt, men ALDRI om jeg lar barnet leke alene med hunden. Hunden reagerte naturligvis av at det var vondt, ikke fordi det prøvde å skade barnet.
Syns avliving blir litt i det drastiske laget. Her var det dine svigerforeldre som ikke har tatt gode nok forholdsregler og passet på. Si tydelig ifra om hvorfor du ikke vil de skal sitte barnevakt så lenge de har hunden.

Anonymous poster hash: 968da...62d
  • Liker 4
Gjest Sunshine23
Skrevet

Helt på tryne at du vil ha hunden avlivet.

Som andre sier, så er ikke en hund et leketøy for baby/barn.

Det du kan gjøre er å la være å la de passe ungen din.

• Liker 9
Skrevet

To tråder med samme hovedinnlegg har blitt flettet.

ninuska_, mod

Skrevet

Som andre her sier.. Det er ikke hunden sin feil!! En hund er ikke et leketøy. En baby kan ta ganske godt gripetak i pelsen til hunden, og om hunden føler seg "angripet" (spess om den ikke er vant til små barn) og får vondt er det en naturlig reaksjon fra hundens side. Jeg har selv en gutt på 1år og en liten hund. Jeg stoler på hunden, men lar de aldri være alene for vet aldri hva en 1 åring finner på. Og det er eneste måten hunden har å forsvare seg.

• Liker 5
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn til avliving. De voksne som var til stede handlet galt, hunden ettet det distinkte hunder faktisk har.

Mine foreldre har "verdens snilleste" hund. Jeg, min søster og mine foreldre kan gjøre hva vi vil med den. Jeg kan ligge på hunden å kose, plukke mat ut av munnen på den, komme brått på, uten at hunden reagerer. Jeg ble riktig nok bitt da hum var unghund, men dette hendte i vill lek og jeg dro leken får langt.

Baby har fått hatt nærkontakt fra hun var veldig liten, men jeg eller noen andre har vært på gulvet med dem. Hunden på ene siden av meg, barnet på andre siden og hinden har alltid hatt mulighet til å trekke seg vekk når den er lei. Matskålen har barnet aldri fått nærme seg, selv om vi voksne kan plukke mat ut av munnen på hunden. Kan den fremdeles reagere negativ på barnet. Ettersom barnet ble større har vi latt barnet teste grensen i forhold til hunden, under svært kontrollerte forhold. Det virker som det er gjensidig trygget hos de, men det vil ennå gå flere år før de får være uten oppsyn sammen. Både barn og dyr er til tider uberegnelig.

AnonymBruker
Skrevet

Fy så sint jeg hadde blitt! Man lar da ikke en baby og en hund "leke sammen"!

De hadde ikke fått passe baby mer, og jeg hadde egentlig forventet at de selv syns dette var så hårreisende at de ville omplassert eller avlivet hunden, men jeg hadde ikke foreslått dette selv. Dette var omsorgssvikt, og jeg får helt vondt i magen av å tenke på hva som kunne skjedd! Hunder er rovdyr, ikke kosebamser! Klem til deg ts

Anonymous poster hash: c1ab5...3e5

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Har ungen fått leke med hunden noen gang når du har vært tilstede?

AnonymBruker
Skrevet

Har ungen fått leke med hunden noen gang når du har vært tilstede?

+1

Skulle spørre om det samme.

Anonymous poster hash: a796d...3c3

Gjest Gjest
Skrevet

Du er passe sprø om du vil at de skal avlive bikkja på grunn av dette, håper det er noe du sier fordi du er redd og sint i øyeblikket og at det ikke er noe du vurderer når du får roet deg litt.

Når det er sagt; dette er søren ikke ok i det hele tatt. Det kunne ha gått riktig galt, og som nesten alle sier her: hund og baby skal ikke leke sammen, hunder er ikke en leke. Ikke la dem passe babyen din mer. Så enkelt. Unntaket må være om bikkja er et annet sted, selv om jeg hadde opplevd dem som så uansvarlige at jeg ikke vet om jeg hadde latt dem passe igjen uansett.

Skrevet

Jeg ønsker ikke å avlive bikkja, det var noe jeg skrev i forbannelsen, men jeg kunne godt tenkt meg at hunden ble omplassert eller noe. Jeg vil vertfall ikke at mitt barn skal komme i nærheten av denne hunden igjen. Og de kommer nok aldri til å være barnevakt igjen med den hunden.

Baby har fått hilse på hunden mens baby sitter på fanget mitt, og jeg har mulighet til å gripe inn om noe skulle skje.

Er fortsatt helt sjokkert over at dette kunne skje, dette er "verdens snilleste hund" og jeg er veldig enig i at en hund ikke er et leketøy, en skal respektere dyr uansett hvor trygge de er. Og jeg ville ALDRI latt mitt barn være alene med et dyr.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er babyen det er snakk om?

Og hva er leik/hvilken type leik ble utført?

Lurer fordi jeg aldri har sett en baby leke med en hund. forfølge/'plage'/ta hunden, er noe som en baby etterhvert vil forsøke å gjøre, men leke - det er forbeholdt litt større barn enn babyer (min erfaring)

Når det er sagt - dette er ikke hundens feil. Dette er en menneskelig feil, så å straffe hunden er ikke riktig.

Å ikke la besteforeldre passe barnet mer er også en overdrivelse. Men at du kan kreve/forvente at de passer på at barnet ikke driver på med hunden, er en selvfølge!

• Liker 4
Skrevet

Å bite fra seg er det eneste forsvar en hund har dersom noen påfører den smerte. Det er stor forskjell på biting for å skremme og biting for å skade. Hunden har bare forsvart seg med et lite bitt for å skremme vekk/gi beskjed om at det er nok. Det er helt naturlig, og hund og baby burde derfor ikke lekt sammen. Det er helt absurd å avlive en hund fordi den beskyttet seg. Det blir som å avlive jenter som bruker pepperspray på menn som blir for påtrengende. Det må være lov for en hund å si at nok er nok.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...