Gå til innhold

Klamydiatest

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne har nettopp kommet hjem fra en sydenferie. Jeg fikk ekstremt mye oppmerksomhet fra mennene der, og på en restaurant fant jeg en kelner som vekket interessen min. Jeg er singel, og etter å ha pratet med ham sammen med venninnen min, tok vi sjansen på at jeg skulle tilbringe noen timer med ham etter han var ferdig på jobb. Han som virket så snill og grei i begynnelsen, viste seg etter hvert å ha "skumle" baktanker. Etter å gjentatte ganger både ha dyttet han vekk, tatt bort hendene hans og sagt direkte til ham, ga jeg opp, og lot han kjøre på. Jeg var jomfru, noe som selvfølgelig ikke var noe hinder for hans del. Jeg var redd, og ikke før det var for sent, tenkte jeg over at han ikke brukte kondom. Nå har jeg tatt en såkalt "angrepille", selv om jeg ikke tror han kom direkte inn i meg. (Det er under 48 timer siden det skjedde...) Min største bekymring nå er jo da smittefaren, og da spesielt klamydia. Han påstod hardnakket at jeg var den første turisten han hadde gått så langt med, og jeg har egentlig ingen grunn til å ikke tro på det han sier... Men: Jeg tror ikke var hans første noensinne. Hva er sannsynligheten for at han er smittebærer når han ikke er en som ligger rundt, men allikevel ikke har en fast? Jeg er ivredd for at jeg er smittet. Kan jeg kjøpe en klamydiatest på apoteket (jo før jo bedre)? Er disse sikre?

Jeg vil ikke si at jeg direkte ble voldtatt, men det var absolutt ikke ønskelig fra min side. Og nå føler jeg meg så skitten. Jeg er 19 år, er det noen som har vært i samme situasjon som kan komme med noen trøstende ord? Hjelp.

Anonymous poster hash: 914c5...46e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da:(

For å svare deg helt konkret, så er det flere ting en klamydia du må teste deg for dessverre. Det er en haug med kjønnssykdommer som denne personen kan ha hatt(hiv,gonore, syfilis, herpes, hepatitt). Og det er viktig at de prøvene blir tatt slik at behandling kan bli startet fort.

For den andre.. Huff huff, for en fæl opplevelse! Min første gang var også noe alla det der, men etter mye tenking fram og tilbake så har i alle fall jeg kommet fram til at det er på grensen til voldtekt. Når man gjør det bare for å gi etter på mas, så vet jeg ikke hvor stuerent det er lenger.. I alle fall som jomfru! Jeg forstår følelsene dine godt, håper det ikke setter for dype spor! :klem:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff da:(

For å svare deg helt konkret, så er det flere ting en klamydia du må teste deg for dessverre. Det er en haug med kjønnssykdommer som denne personen kan ha hatt(hiv,gonore, syfilis, herpes, hepatitt). Og det er viktig at de prøvene blir tatt slik at behandling kan bli startet fort.

For den andre.. Huff huff, for en fæl opplevelse! Min første gang var også noe alla det der, men etter mye tenking fram og tilbake så har i alle fall jeg kommet fram til at det er på grensen til voldtekt. Når man gjør det bare for å gi etter på mas, så vet jeg ikke hvor stuerent det er lenger.. I alle fall som jomfru! Jeg forstår følelsene dine godt, håper det ikke setter for dype spor! :klem:

Takk for svar. Jeg vet hvor dumt det var selv, så jeg er glad jeg slipper å bli slaktet. Og som sagt; vi hadde brukt to kvelder på bare "snakk", så jeg trodde han egentlig var "annerledes". Det har ikke helt gått opp for meg før nå, og nå har jeg mest lyst til å legge meg ned og grine. Noe så flaut. Men jeg bør vel bare psyke meg opp og oppsøke lege (ungdomshelsestasjon ?) først som sist..

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk også for mycoplasma. Dette kan tas ved urinprøve hos fastlegen ihvertfall. Både mycoplasma og klamydia kan tas ved samme urinprøve.

Anonymous poster hash: 0d0ff...4e6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og googler litt rundt. Ser at det noen steder står at man ikke tester for annet enn klamydia og hiv dersom det ikke er symptomer på noe annet. Noen som vet om dette stemmer? Og når kan jeg teste? Kan jeg bare få meg en legetime så fort som mulig?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter og googler litt rundt. Ser at det noen steder står at man ikke tester for annet enn klamydia og hiv dersom det ikke er symptomer på noe annet. Noen som vet om dette stemmer? Og når kan jeg teste? Kan jeg bare få meg en legetime så fort som mulig?

Jeg testa for klamydia og mycoplasma uten at jeg hadde noen symptomer. Det stemmer ikke at de ikke tester for annet, så er bare å spørre når du kommer til legen. Hiv må vel testes tidligst 3 mnd etter samleie. Jeg venta 1 uke etter samleie med å teste for klamydia, men vet ikke om det er riktig da og at man kan teste for sånt tidligere. Mange kjønnssykdommer kan du ha uten at du har noen symptomer på det. Til og med herpes.

Anonymous poster hash: 0d0ff...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spurte han rett ut (via Facebook) om hvor mange han har hatt sex med. Jeg er den andre. (Og som sagt: han virket ikke så fantastisk dreven, så jeg tror på han) Den forrige var i fjor. Hvordan høres det ut? Høres det ut som han kan være en ekstrem smittekilde?

Skrevet

For en idiot...

Men klamydia er helt ufarlig når det oppdages med en gang, så det bør du ikke bekymre deg for.

Andre lumske, alvorlige sykdommer ville jeg derimot bekymret meg for.

Jeg spurte han rett ut (via Facebook) om hvor mange han har hatt sex med. Jeg er den andre. (Og som sagt: han virket ikke så fantastisk dreven, så jeg tror på han) Den forrige var i fjor. Hvordan høres det ut? Høres det ut som han kan være en ekstrem smittekilde?

Nei, han høres ikke ut som en ekstrem smittekilde, men jeg ville like fullt gått og testet meg.

Det er ingen som vet hvem hun han hadde sex med har hatt sex med før han, og hvem han hun har hatt sex med har vært på før henne, og hvem hun igjen har hatt sex med, og lista fortsetter...

AnonymBruker
Skrevet

For en idiot...

Men klamydia er helt ufarlig når det oppdages med en gang, så det bør du ikke bekymre deg for.

Andre lumske, alvorlige sykdommer ville jeg derimot bekymret meg for.

Nei, han høres ikke ut som en ekstrem smittekilde, men jeg ville like fullt gått og testet meg.

Det er ingen som vet hvem hun han hadde sex med har hatt sex med før han, og hvem han hun har hatt sex med har vært på før henne, og hvem hun igjen har hatt sex med, og lista fortsetter...

Jeg skal selvfølgelig gå og teste meg, men det er betryggende å vite at han sannsynligvis ikke var dem verste jeg kunne bli utsatt for når det først skulle skje..

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg skal selvfølgelig gå og teste meg, men det er betryggende å vite at han sannsynligvis ikke var dem verste jeg kunne bli utsatt for når det først skulle skje..

Det er jo selvsagt betryggende, men det baserer seg på at det du fikk høre faktisk er det som har funnet sted.

Det er ike min mening å så tvil om denne karen, men det er svært fornuftig å ta slike opplysninger med en klype salt.

Og det gjelder uansett om det er en mann eller en kvinne, og uansett om du selv er kvinne eller mann.

Min anbefaling blir dermed faktisk å bli testet for alt av SOS.

Inkludert syfilis og gonore som ingen har nevnt i tråden ennå, og som ikke er like vanlige som klamydia og mycoplasma her hjemme, - men som ikke er uvanlige andre steder i verden..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...