Gå til innhold

Mindre sjans for å bli gravid hvis...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man går på do og "tømmer ut" når mannen har kommet inni deg? Hva om han trekker seg ut med en gang han har kommet? Er det større sjanse om man blir liggende og sovner?

Jeg er ikke uerfaren, er i midten av 20-årene, og vi bruker prevensjon, men jeg bare lurer, rent hypotetisk :)

Anonymous poster hash: 7269f...2a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, vil jo tro det hjelper å tømme seg. Færre sædceller som kan "nå målet". Sædceller som blir liggende kan jo befrukte egget i relativt lang tid etter samleiet, så man kan sikker redusere risikoen om man får de bort (selv om det sikkert er umulig å få bort alle da, så ikke akkurat sikker metode).

Men har vel ikke noe å si at han trekker seg ut fort dersom han allerede har sprutet inni deg?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke svar hvis du bare skal tro og anta ting.

Sædcellene som ikke klarer å bli skutt opp allerede under utløsning var uansett ikke liv laga og kunne ikke vært førstemann frem. Så det hjelper ikke å løpe på do. Allerede før, og ved utskytning er sædcellene på vei opp, og spesielt hvis det er eggløsning, så hjelper eggløsningsslimet sædcellene med å skyve de opp og frem.

Anonymous poster hash: 1fb77...f7f
  • Liker 1
Skrevet

Har ikke noe forskning eller noe sånt å vise til, men jeg har blitt gravid selv om jeg gikk og spylte meg i dusjen rett etterpå. Så jeg ville nok ikke brukt DET som prevensjonsmiddel :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at det øker/minsker sjanser å ligge slik, å la være å tisse etterpå etc.

Jeg har tisset alltid etterpå i årevis uten å bli gravid(brukte prevensjon/andre metoder) - ble gravid etter aktiv prøving selv om jeg tisset som vanlig etterpå.

Enten kommer det seg på plass, eller så gjør det ikke det.

Det har ingenting med tissing eller liggestillinger etterpå å gjøre, egentlig.

Eneste seksuelt relaterte som motvirker graviditet er oralsex, onanering eller analsex ;) Mye bedre enn å håpe på at tissing skal løse det hele.

Anonymous poster hash: 52d73...597
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vil jo tro det hjelper å tømme seg. Færre sædceller som kan "nå målet". Sædceller som blir liggende kan jo befrukte egget i relativt lang tid etter samleiet, så man kan sikker redusere risikoen om man får de bort (selv om det sikkert er umulig å få bort alle da, så ikke akkurat sikker metode).

Men har vel ikke noe å si at han trekker seg ut fort dersom han allerede har sprutet inni deg?

Feil :) Veldig feil.

Skrevet

Feil :) Veldig feil.

Haha, ok professor.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, ok professor.

Hvorfor professor ? man lærer så lenge man lever. Er ikke det bra? =)

Anonymous poster hash: 1fb77...f7f

Skrevet

Stor sjanse for å bli gravid her ja! Bruk P-piller eller kondom hvis du ikke vil bli gravid!

AnonymBruker
Skrevet

Det har nok lite å si for graviditets-risiko, men du bør uansett alltid gå på do etter samleie, for å minske risikoen for UVI.

Anonymous poster hash: 0aa8e...673
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...