Gå til innhold

problemer med urin og avføring :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Urin må omtrent tvinges ut, sitter og slapper av, kjenner det er på vei, men akkurat i det urinen skal til å komme, så "ombestemmer" kroppen seg. Får til å urinere til slutt men det tar lang tid og jeg må virkelig slappe av og "presse" for å få det ut. Drikker tilnærmet normalt, kanskje litt mer enn vanlig, svetter litt på nettene, noen ganger tisser jeg bare 1 gang..

Avføringen er veldig vannholdig, det er nesten som om jeg tisser med baken for tidn. Lite "substans" i avføringen, det er rett og slett som vann, selv om jeg spiser greit og det burde være som normalt. Sår i bakhullet nå, auauau.

Skal snakke med lege sellvfølgelig, men lurer på om noen kanskje vet hva det kan være?

Anonymous poster hash: 4f2ba...cb8
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være fryktelig mye rart, dessverre ;)

Tror ikke en lege kunne gitt deg mer enn gjetninger ut fra det du skriver. Noe kan være i veien for det som skal ut, som i tillegg gir løs avføring. Det kan være UVI, andre betennelser m.m.

Hvor lenge har du hatt det sånn? Hvordan ser avføringen ut? Slim? Blod (i så fall: friskt eller mørkt)? Har urinen sterk farge?

AnonymBruker
Skrevet

Noen dager. Avføring helt rennende og vannaktig, litt grumsete på en måte, men lys i farge og omtrent som urin. Intet synlig blod. Første dagene kom det også "biter" med ufordøyd mat ut, men nå kommer ikke det heller. Luftfylt er jeg ogs¨å.. Urinen i seg selv er lys i farge, de få gangene eg får ut.. Lite sår like ved skjedeåpningen også, ingen av symptomene på UVI.

Skrevet (endret)

Noen dager. Avføring helt rennende og vannaktig, litt grumsete på en måte, men lys i farge og omtrent som urin. Intet synlig blod. Første dagene kom det også "biter" med ufordøyd mat ut, men nå kommer ikke det heller. Luftfylt er jeg ogs¨å.. Urinen i seg selv er lys i farge, de få gangene eg får ut.. Lite sår like ved skjedeåpningen også, ingen av symptomene på UVI.

Dårlige tegn er hvis avføringen er full av gult slim, mørkt blod eller har mye fett (flyter og lager fetthinne på vannet). Jeg presiserer igjen at det kan være veldig mye annet, men om jeg skal ta et forslag ut av løse luften, så vil jeg tippe at du har en infeksjon. Å slite med urinretensjon er ikke normalt for vanlig omgangssyke. Legen er nok veldig lurt ;)

Hvis du får smerter fordi du ikke får ut urin eller blir verre, bør du dra rett på legevakt/skadepoliklinikk/akuttmottak. Der kan de tømme blæren og utrede.

Føler du deg dårlig? Kvalm? Vondt noe sted?

Edit: Viktig, viktig, viktig! Drikk mye og ofte, helst noe med salter i. Farris og eplejuice, vann med fruktsukker og salt (1/2 tsk pr liter) eller 1 del Cola til 1 del vann.

Endret av hemulen
AnonymBruker
Skrevet

Har du startet på en ny medisin nylig?

Urinretensjon er ikke så sjelden en bivirkning av medisiner, diaré også.

Anonymous poster hash: f4f1f...ec1
Skrevet

Jeg tror at når avføringen er lys og rennende, kan det skyldes avfall fra gallen. Jeg gikk to uker uten å spise og fikk to ganger spontan gul og rennende avføring. Når det gjelder urinen, kan det skyldes at du har et lite urinrør. Dette kan opereres (utblokking). Jeg har vært til utblokking to ganger uten forbedring, inntil de fant ut at det var noen medisiner som gir urinretensjon. I dag går jeg med permanent (subrapubisk) kateter og det fungerer godt, men det anbefales jo at man kateteriserer seg selv med engangskateter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...