Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ang kjøkkenvifte, selvsagt må det være lov. Men mulig det ikke er luftuttak og da må du ha kullfilter. Alle må jo ha kjøkkenvifte.

Anonymous poster hash: 0d8bb...0e2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Puss i hvert fall ikke opp hvis du ikke vet hva du driver med (listinga ville jeg gjort ferdig) :) Husker naboene tok en overflateoppussing før de solgte en leilighet for en gammel tante, de malte, la nye golv etc. Det første de nye eierne gjorde var å leie inn et firma til å gjøre alt på nytt da det ikke så helt bra ut og ikke var etter deres smak.

Om det lønner deg å pusse opp kommer vel helt an på; leiligheten jeg selv kjøpte var først lagt ut som den var, med masse rare tapeter, stygge gulv, knall orange kjøkken fra 60-70 tallet etc.

Det var et dødsbo og arvingene hadde nok høye forventninger til salget. Det som var uflaks var at finanskrisa slo til akkurat rundt salgstidspunktet, så ting gikk plutselig veldig treigt. De hadde fått et helt greit bud som de avslo, og etter en stund leide de inn noen til å male og legge nye golv. Da de endelig fikk solgt (til meg) fikk de 150.000 mindre enn det budet avslo. Moralen må være at man kan få solgt det meste, men ikke bli for grådig. Ironisk nok ville jeg ikke kjøpt leiligheten hvis de ikke hadde pusset den opp da det hadde vært for mye jobb for meg som var alene med små barn, men det var tydeligvis ikke et problem for de første som la inn bud.

Anonymous poster hash: 7c40c...401
Skrevet

Hadde megler på besøk i går. Han synst hele leiligheten var flott, lys og gjennomført (hadde fått på plass listene). Han mente den ville bli enkel å selge, men ja, godt mulig jeg ville nå ut til enda litt fler om ALT var ferdig, så folk kunne flytte rett inn uten å gjøre noe. Så å få opp en plate på kjøkkenet var nok ikke dumt.

Så skal prøve å få det til (avhenger av at jeg får noen til å hjelpe meg)

Skrevet

Så bra, TS, at du fikk et konkret råd av megler.

Til dere som mener at det ikke lønner seg å pusse opp hvis ny eier gjør om på det hele: selv om akkurat kjøperen ikke likte det nyoppussete kan det jo hende at noen av de andre som var interessert likte det. Man vil jo ha flest mulig med i budrunden. Det kan jo hende at prisen ville blitt lavere dersom man ikke hadde pusset opp, eller at man måtte hatt mange visninger.

Dette betyr ikke at man skal bruke en formue på oppussing før salg, men jeg tror f.eks. litt maling og fiksing kan bety en del.

Skrevet

Synes det kommer veldig an på type leilighet. Da jeg kjøpte og solgte min gamle leilighet på under 40 kvadrat trakk det opp at leiligheten hadde grei standard. Ikke min smak, men jeg slapp å gjøre noe og visste den ville være lettsolgt. Da jeg kjøpte sammen med samboer ble det nybygg med mulighet for tilvalg fordi vi vil bo her en stund. Hadde ikke giddet å bruke tid og penger på oppussing så for kjøpere som meg vil oppusset være et pluss. Hører med til historien at vi begge er akademikere og ekstremt upraktiske:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...