Gå til innhold

Svar på prøver fra legen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For 4 uker siden var jeg hos legen og tok celleprøve av livmorhals, samt sjekket for kjønnsykdommer. Jeg husker ikke helt, men syns hun sa at det tok ca 3 uker å få svar på celleprøven, og litt kortere for de andre prøvene, og at de kun sendte ut brev i posten dersom noe var galt. Altså har jeg ikke fått noe svar i posten, men hvor lenge tar det egentlig å få svar på slike prøver?

Noen som vet? :-)

(Blir helt hypokonder jeg av slike ting... Overbeviser meg selv at jeg har både det ene og det andre, selv om jeg egentlig ikke har noen spesiell grunn til å bekymre meg.)

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fighter

Som du selv skriver, så får du ikke beskjed om de ikke finner noe. Om du likevel er bekymret kan du bare ringe legen å få svar. Har de sagt ca tre uker er nok svarene klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det de legekontorene som sender ut brev til alle "for det er jo greit å få skriftlig at ingenting er galt" - selv om de har sagt nettopp det; at de skriever hvis det er noe galt.

Tror du jeg ble stressa, eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg tok noen sånne prøver og ba om at de ikke skulle sende brev hjem til mine foreldre men heller til kjæresten min siden jeg studerte i utlandet og foreldrene mine hadde en tendes til å åpne posten min.

Tror du de ble levert til foreldrene mine?

Heldigvis ringte moren min og spurte hva det gjaldt før hun åpne brevet, og siden logoen til volvat kan bety at brevet inneholder hva som helst, så sa jeg at hun skulle legge den på rommet mitt til jeg kom hjem. Noe hun faktisk gjorde. Det var ikke noe galt med meg, men de sendte visst alltid ut svar skriftlig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også sånn prøve fra livmorhalsen - ren rutine - som ble sendt inn til undersøkelse.....og fikk beskjed om at det ville ta bortimot tre uker før de var klare. HVIS det var noe "å sette fingeren på" (som legen så festlig formulerte det) fikk jeg beskjed...

Ja, for å si det sånn - jeg pusta GODT ut etter 4.de uka....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...pyton å gå å vente slik...Min lege sender bare brev HVIS det er noe..innen 3 uker..Værste ukene i mitt liv tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...