Gå til innhold

Trenger papirkopi av resept

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til Singapore i sommer, og leser at man må ha med seg resepter på alle reseptbelagte medisiner man har med seg inn i landet. Vet noen om apoteket kan printe ut en slag "papirkopi" av resepten på astmamedisinen min, eller om jeg faktisk må til legen for å få en papirresept?

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

Holder det ikke med resepten du allerede har da?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få utskrift på apoteket

Anonymous poster hash: 85612...f7a
Skrevet

Siden hun spør har hun sikkert en elektronisk resept :)

Skrevet

Apoteket skriver ut liste over de reseptbelagte medisinene du bruker og hva de er for, til deg om du spør dem :)

Oftest holder det at du har medisinene i original emballasje med klistrelappene med navnet ditt osv på, om det da ikke er sterke saker med varseltrekant på :)

Skrevet

Har elektronisk resept som noen over påpeker. Beklager at jeg ikke spesifiserte, men trodde ikke man fikk resept på andre måter lenger? :klo:

Apoteket skriver ut liste over de reseptbelagte medisinene du bruker og hva de er for, til deg om du spør dem :)

Oftest holder det at du har medisinene i original emballasje med klistrelappene med navnet ditt osv på, om det da ikke er sterke saker med varseltrekant på :)

Takk, da tar jeg meg en tur på apoteket og spør om en sånn liste. :) Hadde vanligvis tenkt at det var ok med klistrelappene, men siden det er Singapore (som tross alt har dødsstraff for å føre inn narkotika) og det står spesifisert flere steder at det er veldig viktig tør jeg ikke la være.

Gjest padawan
Skrevet

Har elektronisk resept som noen over påpeker. Beklager at jeg ikke spesifiserte, men trodde ikke man fikk resept på andre måter lenger?

jeg får mine i papir.

AnonymBruker
Skrevet

Har elektronisk resept som noen over påpeker. Beklager at jeg ikke spesifiserte, men trodde ikke man fikk resept på andre måter lenger? :klo:

Legen min skriver ut papir itilleg til e-resept. Og er ikke mer enn 9-10 mnd siden det ble e-resept over hele landet så tror det mange papir-resepter ute og går =)

Anonymous poster hash: f3e56...d02

Skrevet

Holder også med legeerklæring. Du trenger ikke selve resepten

Skrevet

Jeg skal til Singapore i sommer, og leser at man må ha med seg resepter på alle reseptbelagte medisiner man har med seg inn i landet. Vet noen om apoteket kan printe ut en slag "papirkopi" av resepten på astmamedisinen min, eller om jeg faktisk må til legen for å få en papirresept?

Hvor leser du dette? skal til Singapore i august og er bare i Norge noen få dager mellom nå g jeg reiser >.<

Gjest padawan
Skrevet

Singapore er sinnssykt strenge når det gjelder narkotika så du kan få store problemer hvis du har med "feil" medisiner og blir stoppet. De praktiserer dødsstraff og det er flere utlendinger som sitter på dødscelle.

Skrevet

Singapore er sinnssykt strenge når det gjelder narkotika så du kan få store problemer hvis du har med "feil" medisiner og blir stoppet. De praktiserer dødsstraff og det er flere utlendinger som sitter på dødscelle.

Jeg skal ha med p-piller så tror ikke det er det værste. Men får lete frem resepten =9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...