Gå til innhold

Skyldes integrasjonsproblemet bygde/slumkultur?

Fremhevede innlegg

Gjest Marsvinet
Skrevet

Jeg kjenner mange ikke-vestlige innvandrere. Av de jeg har blitt venn med, så kommer alle fra store byer i hjemlandene sine, og har foreldre med lang utdanning. Disse er også svært vestlige av seg, selv om noen av dem er muslimer.

Mange av de innvandrerene som jeg har fått et negativt inntrykk av har kommet fra bygda/mindre byer i hjemlandet sitt, og har foreldre som knapt kan å lese. Disse har ofte gjort det dårlig på skolen, vært svært lite vestligorientert av seg, snakket gebrokkent og hatt dårlige syn på kvinner, homofile og vesten generelt.

Tror dere at integrasjonsproblemet i Norge kanskje kommer av at vi tar mange av de mest uopplyste bygdetullingene inn, i stede for opplyste mennesker fra byene? Tror dere at problemet kanskje ikke er kulturforskjeller mellom Norge vs. Midt-østen men heller kuturforskjeller mellom slumbygda der nede og velferdsbyene i Norge?

Det hadde vært spennende med mer diskusjon rundt dette temaet, slik at vi kunne finne ut om det er en sammenheng.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå virker det som om de fleste fremmedfientlige her i Norge, også er fra bygda. Så kanskje bygdefolk generelt ikke vet å oppføre seg? Neida det blir å generalisere litt vel mye.

Men du kan ha noe med det du sier. Jeg tror ikke de er mindre siviliserte, men de er nok mindre vestlige. De som kommer fra større byer, lever jo ganske likt, som vi gjør her, så vi føler ikke at de er så fremmede i sin væremåte.

Anonymous poster hash: e2278...750
Gjest Marsvinet
Skrevet (endret)

Videre vil jeg også si at om dette er tilfellet, så åpner det for lettere å kunne kritisere uønsket oppførsel fra innvandrere. I stede for å skylde på muslimsk kultur (noe som kan tolkes rasistisk), kan man skylde på usivilisert bygdekultur. Hvis vi begynner å kalle kriminelle/voldelige innvandrere for bygdetullinger i stedet for muslimrelaterte kjellsord, blir det lettere å kritisere dårlig oppførsel uten å bli beskyldt for å kritisere muslimsk kultur i seg selv.

Overfallsvoldtekt = primitiv bygde / slumkultur

Ungdomsopptøyene i Sverige = primitiv bygde / slumkultur

Gjengvirksomhet = primitiv bygde / slumkultur

Mulla Krekar = primitiv bygdetulling som knapt kan stave navnet sitt - ikke bry dere om ham, siviliserte muslimer er ikke sånn

Dette uttrykket kan også brukes om norske kriminelle som har levd hele livet sitt i byer. Usivilsert oppføsel er slumkultur uansett.

Endret av Marsvinet
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt klart store forskjeller på bygd og by i midtøsten, jeg kan knapt nok tenke meg noe hardere enn å komme fra en fattig bygd der få kan lese og skrive, og så hit hvor du må kunne lese og skrive for å lære, for å gjøre deg forstått og for å få jobb eller noe som helst. Du kan ikke fungere som borger uten å kunne lese og skrive i norge.

Jeg hadde blitt fryktelig sint, bitter, frustrert og aggressiv om jeg fikk alle dører slengt i ansiktet fordi jeg ikke kunne kommunisere.

Anonymous poster hash: f0f05...a25
AnonymBruker
Skrevet

Nå virker det som om de fleste fremmedfientlige her i Norge, også er fra bygda. Så kanskje bygdefolk generelt ikke vet å oppføre seg? Neida det blir å generalisere litt vel mye.

Men du kan ha noe med det du sier. Jeg tror ikke de er mindre siviliserte, men de er nok mindre vestlige. De som kommer fra større byer, lever jo ganske likt, som vi gjør her, så vi føler ikke at de er så fremmede i sin væremåte.

Anonymous poster hash: e2278...750

Kan bare snakke for her jeg bor, en bygd hvor flesteparten ikke reiser ut for å studere, men som blir her.

Vi har ikke innvandrere. Det hender det dukker opp noen som blir boende i et halvt års tid, og så flytter de. Alt mange her får vite om innvandrere er det de leser i avisene og ser på nyhetene. Er det rart det blir litt fremmedfrykt? Aviser og nyheter har veldig sjeldent gladhistorier.

De gangene det står

Anonymous poster hash: f0f05...a25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...