AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #1 Del Skrevet 28. juni 2013 Jeg tenker å ta meg en tur til Rhodos (eventuelt annen gresk øy). Men, trenger tips til hvilken by! Jeg reiser alene, og vil gjerne bo sentralt til by og strand. Det trenger ikke være barnevennlig. Takk Anonymous poster hash: c2afe...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juni 2013 #2 Del Skrevet 28. juni 2013 Rodos by. Ixia, Ialyssos og Kallithea er andre muligheter, men ut fra det du skriver, tror jeg du vil trives best inne i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #3 Del Skrevet 28. juni 2013 Rodos by. Ixia, Ialyssos og Kallithea er andre muligheter, men ut fra det du skriver, tror jeg du vil trives best inne i byen. Takk for svar. Er dette byer på Rhodos, eller andre øyer? Vil du fortelle litt om stedene? Siden jeg drar alene ønsker jeg at det skal skje litt og ikke være for rolig Anonymous poster hash: c2afe...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroprins Skrevet 28. juni 2013 #4 Del Skrevet 28. juni 2013 Alle stedene som er nevnt ovenfor er på Øya Rhodos som du skal til. På denne øya kan du bestille hotell i Rhodos by som er den største byen på Rhodos. Her kan du vandre i den gamle bydelen eller utenfor murene i den nyere delen. Her finnes nok av butikker, restauranter og uteliv for den som ønsker det. Det er også 2 strender inne i denne byen og om man vil så går det turistbåter til en annen gresk øy som heter Symi( den er veldig koselig da) og til Byen Maramaris som ligger i Tyrkia. Om du ikke vil bo midt i byen så er stedet Ixia ca 10 minutter med lokalbussen rett utenfor Rhodos by. Dette er et litt mindre tettsted med gode bussforbindelser inn til sentrum, altså Rhodos by. Om det er fest og ungdomsliv du ønsker deg så er Faliraki på Rhodos stedet å være på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 28. juni 2013 #5 Del Skrevet 28. juni 2013 Takk for svar. Er dette byer på Rhodos, eller andre øyer? Vil du fortelle litt om stedene? Siden jeg drar alene ønsker jeg at det skal skje litt og ikke være for rolig Anonymous poster hash: c2afe...2be Som caroprins skrev, er alle disse byene/landsbyene/tettstedene på øya Rodos. Hvis du har tid og ork, kan du se på den alternative Rodos-guiden jeg har skrevet på KG de siste månedene: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=720269 Og Symi er helt nydelig! Anbefales på det varmeste, men etter min mening er det beste å ta en overnatting der så du får se hvordan byen er etter at dagsturistene har reist (det er vanligvis lett å finne et rimelig sted å overnatte). De to hovedstrendene i Rodos by, Psaropoula (Windy Beach) på vestsiden og Elli på østsiden, er lette å finne. Men det går også an å bruke en liten strand rett utenfor gamlebyen hvis du ikke trenger solseng, parasoll og dusj. Gå ned til fonteneplassen nederst i Sokratous, fortsett videre forbi sjøhestfontenen på De jødiske martyrenes plass til du kommer til katedralruinene ("Our Lady of the Burgh") og ta til venstre. Der er det en nydelig, liten strand, og den er perfekt hvis du bare vil være der en times tid og gå inn i gamlebyen og spise/rølpe etterpå. Det var akkurat det vi gjorde i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #6 Del Skrevet 28. juni 2013 Takk for svar Det jeg tenker er å oppleve litt forskjellig da. Derfor jeg tenkte på Rhodos. Kanskje også dra over til Marmaris? Noen av dere gjort det? Jeg tenkte først å ta en sånn pakketur, men da blir man jo veldig bundet til ett sted. Så da vurderte jeg å heller bestille flybiletter separert også hotell litt sånn ettersom jeg er der. Vet egentlig ikke om det er en god ide, men jeg har reist på den måten andre steder før. Anonymous poster hash: c2afe...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 30. juni 2013 #7 Del Skrevet 30. juni 2013 Takk for svar Det jeg tenker er å oppleve litt forskjellig da. Derfor jeg tenkte på Rhodos. Kanskje også dra over til Marmaris? Noen av dere gjort det? Jeg tenkte først å ta en sånn pakketur, men da blir man jo veldig bundet til ett sted. Så da vurderte jeg å heller bestille flybiletter separert også hotell litt sånn ettersom jeg er der. Vet egentlig ikke om det er en god ide, men jeg har reist på den måten andre steder før. Anonymous poster hash: c2afe...2be Det kan fort vise seg at det billigste er å ta en pakketur. Du er likevel ikke bundet til ett sted, men du må huske på å si fra på hotellet hvis du planlegger en overnatting et annet sted slik at de slipper å engste seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2013 #8 Del Skrevet 30. juni 2013 Åå nå har jeg tittet en del på flybilletter. Jeg har bestemt meg for å dra, men spørsmålet er egentlig hva slags tur! Jeg ser og at pakekturer kan lønne seg. Samtidig er det noe jeg liker med spontaniteten med å ikke ha det helt låst. Det var det å bestemme seg ja! Har noen andre dratt over til Marmaris før? Anonymous poster hash: c2afe...2be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå