Gå til innhold

Ny kontrakt ved fast ansettelse?


Nimis

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med et lite spørsmål.

Jeg er fast ansatt i en bedrift, men på grunn av en en kollega sin svangerskapspermisjon, har jeg et vikariat i hennes stilling med kontrakt på dette til august 2013. Nå viser det seg at denne kollegaen ikke skal tilbake i sin stilling og de ønske rå tilby den til meg.

Ved møte idag, når jeg nevnte lønn, foreslår de at jeg fortsetter i vikariatet mitt til oktober, og forhandler lønn og ny kontrakt på dette da.

At jeg har overtatt stillingen er internt utlyst og det er ingen tvil for meg om at de mener dette.

Det jeg er usikker på, er hvor "riktig" det er å vente med ny kontrakt? Og lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg forstår det riktig så har du vikarkontrakt ut august 2013 - og arbeidsgiver har gitt deg beskjed om at du vil få fast kontrakt i.l.a oktober? Jeg tror de kan gjøre det, men da må de forlenge nåværende kontrakt og gi deg vikarkontrakt for september/oktober.



Anonymous poster hash: 3ac10...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår det riktig så har du vikarkontrakt ut august 2013 - og arbeidsgiver har gitt deg beskjed om at du vil få fast kontrakt i.l.a oktober? Jeg tror de kan gjøre det, men da må de forlenge nåværende kontrakt og gi deg vikarkontrakt for september/oktober.

Anonymous poster hash: 3ac10...056

Beklager, mix up i månedene her. Vikariatet er ut august og de foreslår ny kontrakt, med fast ansettelse fra 1 september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...