Gjest Anonym500 Skrevet 28. juni 2013 #1 Skrevet 28. juni 2013 Her for en stund siden så hadde jeg da brukt tampong , hadde hatt den på i ca 6 timer tror jeg . Også når jeg skulle til å ta den ut , så dro jeg som bare det i den snora , men den rikka seg ikke . Også etterhvert begynte det bare å komme en forferdelig å skarp smerte når jeg da dro . Jeg ble jo helt fortvila og kjente gråten og bekymringene komme. Også gjikk jeg bort til speilet og da fikk jeg akuratt skimte litt av tampongen , og det var noe av det ekleste jeg har sett i mitt liv . Tampongen var jo da dekett med blod ,også på midten ( av det jeg kunne se ) så hvar det en slags kjøtt tråd som pressa mitt på og akuratt der ble tampongen pressa langt inn , og så tøyt det liksom litt ut på sidene . ( kansje litt vanskelig å forstå ) og så prøvde jeg ta og rygge den tilbake inn , men og dra den ut På en av sidene av denne kjøtt tråden , og da etter ca 1 time hvar den ute . Og nå er jeg jo livredd for å bruke , for jeg får den sikkert ut igjenn , men det er jo drit vondt der nede i etterkant og jeg kan jo ikke stå på badet i en 1 og holde på med det hver gang . Har noen , noen ideer til hva som er galt ? ps. Er jomfru vist det har noe å si
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #2 Skrevet 28. juni 2013 Hvilket merke brukte du? Det høres ut som om du brukte en veldig "gammel" pakke ed tamponger - hadde du kjøpt nye, og det var av et kjent merke? Tråden skal nemlig ikke ryke slik. 6 timer er ikke farlig med tanke på infeksjon, men det høres absolutt ut som du har brukt en for stor størrelse, siden du måtte trekke og tråden røk av det tilslutt. Dersom du brukte den minste størrelsen, så ville jeg latt være med å bruke tampong og heller brukt bind. Det er ingen problem i å la være med å bruke tampong, eneste grunnen til at jeg personlig bruker det er fordi jeg alltid har blødd mye og trenger dobbel beskyttelse(både tampong og bind samtidig). Størrelsen på tampongen skal være slik at den kan skiftes enkelt hver 3. time ca, sånn at den kommer lett ut. Det er veldig viktig å slappe heeeeelt av i musklene i skjeden, det må du øve på. Selv brukte jeg ikke tampong før etter jeg hadde debutert seksuelt, fordi jeg ikke klarte å lære meg avslapningsteknikker for etter dette(så jeg slet veldig med å få dem inn og ut, og var engstelig for å "ødelegge" noe - uten grunn selvsagt). Jeg kan anbefale Tampax som har hjelpehylse til innføringen dersom dette hjelper. Neste gang du prøver(om du blør nok) så prøver du etter 4 timer å trekke forsiktig i tråden. Om den ikke beveger seg umiddelbart, venter du litt til. Og et veldig "merkelig" tips er faktisk å onanere slik at skjeden blir fuktig - da kommer den ut lett selv om det ikke er nok blod der. Neste gang må du slappe HELT av, ikke dra hardt i tråden. Dette er ikke fordi du er jomfru, men fordi du nok blør for lite til enten å bruke tampong i det hele tatt, eller den størrelsen du brukte. Anonymous poster hash: eb349...1d9
Gjest Allergikeren Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Hvor står det at tråden _røk_? Hun fikk den ut til slutt, men det var en "tråd" langs midten av skjeden som sperret veien, slik at det var vanskelig å dra tampongen rett ut. Den "kjøttråden" er nok en del av jomfruhinna. Egentlig er det ikke noen hel hinne, slik navnet tilsier. I Sverige sier de slidkrans, eller skjedekrans som det blir på norsk. Denne kransen vil gi etter etter hvert som den blir tøyd, men hos noen gjør dette mer vondt enn andre. Noen bruker fingrene, andre bruker tampong, atter andre lar det være til de har sex/samleie. Noen bruker tid på det, og noen presser seg til å utvide mest mulig og "bli ferdig med det". Og som det skrives over meg, å slappe HELT av er veldig viktig. Lettere sagt enn gjort av og til, jeg vet det. Men når du kjenner at det gjør vondt, kan du prøve å stoppe opp, puste dypt et par ganger og slapp helt av, og prøve forsiktig igjen.
Minya Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Det høres veldig ut som om du har/hadde septate hymen, som utgjør et problem ved tampongbruk. Du kan ta deg en tur til gynekologen for å bekrefte eller avkrefte at du har det, og hvis du har septate hymen, kan gynekologen klippe bort midtstrengen slik at du blir kvitt problemet og kan bruke tamponger uten den smerten du opplevde igjen. http://www.youngwomenshealth.org/Images/hymen_variations.jpg 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Jeg opplevde det samme for mange år siden, den første gangen jeg prøvde tampong. Fikk helt panikk, kan fortsatt kjenne følelsen over 10 år senere. Endte opp på legevakten som måtte fjerne den med en tang av noe slag. Veeeldig kjipt som 13-åring. Brukte et par år før jeg turte prøve igjen, men da gikk det helt fint! Nå bruker jeg bare tampong, mye greiere enn bind. Anbefaler deg å prøve igjen! Men kan jo være greit å få en gynekolog til å ta en titt om du har septate hymen som hun over skrev. Aner ikke om jeg hadde det og de klippet det på legevakten eller ikke...Anonymous poster hash: 5e578...1dd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå