Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Er det flere tegn på modning?

Jeg er i uke 36 nå, 35+5 tror jeg. Kjenner murringer hele tiden, men lite kynnere. Murringene er egentlig ganske behagelige:)

Ellers så har jeg begynt på den fasen jeg hatet sist... De siste ukene hvor magen eser, jeg får vann i kroppen slik at ansiktet endrer seg og nesa blir større....den brune streken på magen blir tydelig, huden klør og det føles som jeg får strekkmerker (fikk heldigvis ikke det sist)...urolige ben og halsbrann, søvnløse netter, trøtt, babyen sparker opp i ribbena, magen er i veien hele tiden og jeg får ikke puste hvis jeg ikke kan sitte med ryggen litt bakover...blæææh!vil bli ferdig!

Hehe, godt oppsummert! Er der jeg også nå, og nå føler jeg meg jammen meg ufresh og tung og lei og sur. :ler:

36 uker her, så nå nærmer det seg heldigvis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere tegn på modning?

Jeg er i uke 36 nå, 35+5 tror jeg. Kjenner murringer hele tiden, men lite kynnere. Murringene er egentlig ganske behagelige:)

Ellers så har jeg begynt på den fasen jeg hatet sist... De siste ukene hvor magen eser, jeg får vann i kroppen slik at ansiktet endrer seg og nesa blir større....den brune streken på magen blir tydelig, huden klør og det føles som jeg får strekkmerker (fikk heldigvis ikke det sist)...urolige ben og halsbrann, søvnløse netter, trøtt, babyen sparker opp i ribbena, magen er i veien hele tiden og jeg får ikke puste hvis jeg ikke kan sitte med ryggen litt bakover...blæææh!vil bli ferdig!

Fantastisk!!!!! Kunne ikke skrevet det bedre selv! Likte spesielt godt det med nesa. Hvem liker ikke at den blir større!? :fnise:

Har ingen brun strek jeg da. Det fikk jeg ikke sist heller...

Men det ang modning... Jeg vet ikke helt hva som er de typiske symptomene.. Bare hørt at murring, hyppige kynnere og småblødninger KAN indikere modning.... Men sist merket jeg lite... Bortsett fra at proppen gikk 1 dag før fødsel da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker igjen til termin :bolledeig:

Var på 3D UL før helga, det var kjempekoselig. Ingen tvil om at det er jente nei :P Men hun hadde navlestrengen foran ansiktet hele tiden, så bildene ble ikke heelt klare. Ryggen min har faktisk blitt litt bedre, tror det hjelper med litt kortere arbeidsdager. Håper den siste tiden går fort, vi er så utålmodige etter å hilse på henne nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh.. nå er jeg LEI!!!!

Etter x antall netter uten noe god søvn er jeg nå drittlei av å være gravid. Tablettene mot halsbrann virker ikke, har rastløse ben, må ofte på toalettet, vondt i bekkenet og tungt å puste. For å toppe det hele har jeg blitt skikkelig forkjøla, så nå føles det som om jeg har KOLS eller noe...

Håper tutta bestemmer seg for å komme om en 2-3 uker, for nå er jeg så lei at jeg holder på å spy!! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 uker i dag. Begynner å bli mildt sagt smålei selv, men prøver å være tålmodig for at ikke ventetida skal bli for uutholdelig ;)

Gleder meg til å bli kvitt ryggvondt, tett nese, leggkramper og ikke minst nattlige doturer, og heller erstatte det med en ny type nattevåk! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 31 uker, har gått opp 14 kg, potte tett i nesa, tungt å puste, og blir utslitt av å reise meg fra kontorstolen for å hente papirer på printeren på naborommet.

Men trening på treningsstudio og lange gåturer går greit!

Jordmor sier pusten bare blir verre framover, så jeg er spent på fortsettelsen :P

Synes det ble mye verre denne uka.

Er foreløpig ikke lei av å være gravid, og håper jeg ikke blir det heller.

Kjenner sparkene og dultingen blir kraftigere, og konturene av babyen blir mer og mer tydelig.

Lillegutt har ikke snudd seg med hodet ned ennå, men det håper jeg skjer i god tid innen termin så jeg slipper å bekymre meg.

Skal for øvrig på ultralyd om ca 2 uker for å sjekke hvordan morkaka ligger nå, forhåpentligvis har den vokst seg oppover.

Vi sliter voldsomt med navnevalg, men har nå skrevet opp en liste jeg har på kontoret og ser på hver dag.

Blir liksom ikke helt fortrolig med noen av navnene, og det stresser meg!!

Hvilke assosiasjoner har dere til disse navnene?

Vi har flere navn på lista, men disse to er de jeg er mest usikker på.. Samtidig som det nok er de jeg liker best.

Henrik

Sindre

Vektlegger dere hvordan navnevalget blir på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 uker her også! I natt fikk jeg ikke sove før 3...kjempe irriterende!

Ligger jeg på siden får jeg vondt i ribbeina, ligger jeg på ryggen får jeg halsbrann og det kjennes ut som alt blir trykt oppåver i brystet, tungt å puste osv! Å enda er det jo over to mnd igjen... Hvordan skal det bli etterhvert??

Er jo sykemeldt da, pågrunn av mye kynnere..så kan jo sove når jeg får sove...

Vi har kommet frem til ett jentenavn og ett guttenavn vi begge liker, så med mindre vi får en åpenbaring når hun eller han er født så blir det ett av dem :) det er vanlige norske navn, har ikke tenkt på hvordan de funker på engelsk da vi vil ha norske navn :)

Både Henrik og Sindre er fine syns jeg, men foretrekker Henrik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre (og litt kjipt da) at dere også har det sånn. Da er det ikke bare noe jeg innbiller meg.

Ang navn Juce, så synes jeg både Henrik og Sindre er pene guttenavn. Jeg får ingen typiske assosiasjoner til navnene annet enn det er litt typisk "vellstående" navn?! Viss du forstår hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har visst ikke så mye å klage over. Det ser jeg når jeg leser de andre innleggene her. Det eneste som virkelig plager meg for øyeblikket er at jeg har forferdelig vondt i bekkenet. (Og tro meg: Det jamrer jeg mye for. Stakkars mannen min :P ) Men jeg mistenker at det er min egen skyld. Tips: Hold dere langt unna utfall når dere trener! Også er det selvfølgelig leggkramper, men de kommer ikke hver uke, så det får gå. Er mye mindre plaget av sure oppstøt og andpustenhet enn for et par uker siden, og ryggen holder seg ok så lenge jeg ikke sitter for mye. Sover natten igjennom, med unntak av 2-3 doturer selvfølgelig.

Vi synes at de fleste vanlige, norske navn er så kjedelige, og dermed havnet vi på et navn som fungerer utmerket på engelsk. Men det var ikke bevisst, det bare ble sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om dere som har kommet litt lenger ;) 33 uker i morgen! Tiden flyr virkelig. Her er siste trimester det beste, og har ikke så mange plager lenger. Verste er vel at det skal veldig lite til å provosere bekkenet. En tur på 30 min+ og det blir et lite helvete etterpå :( sover dårlig fordi det er vondt, som i natt. Tar mye av livskvaliteten, jepp.. Er også trøtt og blir fort sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lever det virkelig på innsiden. Magen bever seg. Hun kjennes sterk ut^_^

Jeg har vist en flott mage i følge jordmor og ligger akkurat på kurven. Og har lagt på meg 10 kg. Merker at en del av de kiloene har havna på rumpe og lår.

Sover dårlig for tiden, våkner av sure opp støt og vondt i hoften. Har begynt å drikke noe som skal dempe det og det gjør den. Den smaker en blanding av tannkrem og melk. Herlig... Kjenner jeg er glad eg kan ta hjemmekontor, ellers tror eg ikke at jeg hadde klart å holde ut på jobben i en 100% stilling. Nå går det^_^ Og håper det går fint frem til jeg skal i permisjon.

Håper alle får en strålende helg! Vi skal være hjemme og daffe siden ny bil gjør økonomien ganske så stram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg selvmedisinert meg med jerntilskudd, og på magisk vis er de rastløse bena borte (jippi) .....

Jeg har visst en lege som ikke følger helt med, og mente at jeg ikke trengte jern. Til tross for at blodprosenten (hb) har gått ned en god del. Jeg hadde visst så fine verdier i utgangspunktet......

Nå har jeg gitt blod i 5år før jeg ble gravid første gang, og vet at blodprosenten kan lyge litt. Man KAN ha fin blodprosent, men lave jernlagre. Og det har nok jeg. Ser også at jeg hadde helt like verdier ved forrige graviditet, og da tok jeg jern.... Rare greier :klo:

Så for dere med rastløse ben.. jeg vil anbefale å sjekke jernstatus. I følge flere seriøse oppslagsverk på nett (og i pensumbøkene mine) står det at rastløse ben hos gravide ofte er assosiert med lavt jernnivå. Spesielt de med lavt jernlager i 1 trimester er utsatt for rastløse ben i slutten av graviditeten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har permisjonen startet! *venter*... Noen flere?

Her er de siste forberedelsene snart ferdig... Har vasket og ryddet på plass babyklærne og diverse utstyr som lekegrind, vognbag, leker. I går satte vi sammen tripptrappstolen, og bilsetet blir satt inn i løpet av uka. Fødebagen er ikke pakket, men har skrevet huskeliste;) er litt tidlig ute med noe av dette, men det er mest for at storesøster skal få se på og bli kjent med tingene før de skal i bruk. Hun leker mer med babylekene nå enn hun gjorde da hun var baby:)

Rart å tenke på at jeg ikke skal jobbe igjen før neste år. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har idag brukt sirka 2 timer på å fylle ut søknad om foreldrepenger. I granskauen så innvikla alt skal være...

Er enda noen uker til jeg skal ut i permisjon, driver og klargjør ting på jobb slik at de skal klare seg uten meg. Er ganske slitsomt, men om det fungerer etter planen så vil jobben min bli enklere når jeg kommer tilbake og kan da starte opp noen spennende nye prosjekter^_^

Jeg skal tilbake i jobb i år. I Oktober begynner jeg igjen i 50% til November. Da tar gubben over. Han gleder seg sånn til å være hjemme med mini, så han får en ganske stor del av fellesukene.

Ellers så har mamma tilbudt seg å hjelpe til med nedvask av kåken, jeg er ikke flink til å vaske også er jeg allergisk mot en del sånne syntetiske vaskemidler, dessuten jo flere vi er, jo fortere blir vi ferdig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siste arbeidsdag i morgen. Synes også det er rart å ikke skulle tilbake før neste år. Har jo akkurat begynt på dette året jo...

Har tenkt å begynne med vasking av babyklær neste uke. Kanskje begynne på fødebagen også. Greit å ha noen ting klart liksom :) Senga setter vi nok opp neste helg. Det blir veldig rart å ha en sprinkelseng på soverommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne begynt å jobbe før jeg også, men på grunn av bekkenet vil mannen at jeg tar alt unntatt pappapermen. Sist begynte jeg å jobbe etter 6 mnd, da kom bekkenplagene tilbake og de blir ikke borte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nå 31 uker, har gått opp 14 kg, potte tett i nesa, tungt å puste, og blir utslitt av å reise meg fra kontorstolen for å hente papirer på printeren på naborommet.

Men trening på treningsstudio og lange gåturer går greit!

Jordmor sier pusten bare blir verre framover, så jeg er spent på fortsettelsen :P

Synes det ble mye verre denne uka.

Er foreløpig ikke lei av å være gravid, og håper jeg ikke blir det heller.

Kjenner sparkene og dultingen blir kraftigere, og konturene av babyen blir mer og mer tydelig.

Lillegutt har ikke snudd seg med hodet ned ennå, men det håper jeg skjer i god tid innen termin så jeg slipper å bekymre meg.

Skal for øvrig på ultralyd om ca 2 uker for å sjekke hvordan morkaka ligger nå, forhåpentligvis har den vokst seg oppover.

Vi sliter voldsomt med navnevalg, men har nå skrevet opp en liste jeg har på kontoret og ser på hver dag.

Blir liksom ikke helt fortrolig med noen av navnene, og det stresser meg!!

Hvilke assosiasjoner har dere til disse navnene?

Vi har flere navn på lista, men disse to er de jeg er mest usikker på.. Samtidig som det nok er de jeg liker best.

Henrik

Sindre

Vektlegger dere hvordan navnevalget blir på engelsk?

Henrik og Sindre er begge fine navn, har ingen spesielle assosiasjoner. ..

Vet mange tenker på internasjonale navn fordi det skal "fungere" i utlandet, men etter å ha bodd en del i utlandet syns jeg det er bedre med et navn som viser hvilket land man kommer fra. Det skiller kanskje de to navnene, Sindre er vel helnorsk? Sindre er ikke veldig vanskelig å uttale på andre språk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi plutselig ikke noe sted å bo lenger. Ganske kjipt. Leiligheten og nabolaget er fint. Hadde begynt å planlegge litt innkjøp til rommet osv. Nå er alt på vent, babyklær er pakket ned og ikke vasket, vogn er ikke kjøpt... Vi må ut før 1. mai og vurderer hva som er best, før eller etter termin. Et ork blir det uansett. Vi trenger bare noe midlertid, for vil kjøpe noe om ikke så lenge. Kanskje et år. Å leie har virkelig sine oppsider og nedsider, men det er jo ingen bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere jobbe så fort igjen? Er jo det kjedeligste i verden ;) Og det blir mindre tid med mini... Og snipp snapp snute, så er livet ute. *gloomy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil dere jobbe så fort igjen? Er jo det kjedeligste i verden ;) Og det blir mindre tid med mini... Og snipp snapp snute, så er livet ute. *gloomy*

Huff, kjipt å lese at dere har mistet kåken, forhåpentligvis så løser det seg i rimelig tid. *krysser fingre*

Det er en blanding av grunner til at jeg vil tilbake på jobb, ene grunne er rett og slett at jeg elsker jobben min. Jeg har kjekke kolleger, spennende arbeidsoppgaver og gode utviklingsmuligheter. En annen grunn er at jeg er lite flink til å gå hjemme. Jeg roter, blir fort deppa og savner jobben. Den siste grunnen er at min mann har ønsket seg barn mye lengre enn meg og vil så gjerne har så mye tid med mini som mulig. Om jeg skulle tatt ut hele fellesperioden så tror jeg oppriktig han hadde blitt litt skuffa. Synes min mann har minst like mye rett til å ha mye tid med mini som det jeg har. Jeg har snakket med sjefen og har fått tillatelse til å sette av ett møterom sånn at min mann kan komme med mini også kan jeg amme^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...