Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Jeg spotta både rødt og brunt så og si daglig fra uke 3. Det gav seg i uke 6 en gang. Fikk ikke noe forklaring på hvorfor, men bankende hjerte i uke 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, fikk så sinnsykt lyst på kjøttkaker i stad, så jeg kjøpte en Fjorland. Og det smakte faktisk kjempegodt! Første gangen jeg har syntes at noe smaker godt på over en måned. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googla dette endel i det siste men spør her likevel. Har noen av dere spottet i svangerskapet ? Jeg begynte plutselig å spotte på fredag. Lite og brunt, men hver dag. Jeg har ingen smerter. Burde jeg bekymre meg?

Uff da.. Sånt er aldri kjekt..

Jeg svarer deg i dag, da jeg ikke ønsket å gi deg en søvnløs natt ved å svare sent. Men jeg begynte å spotte litt i uke 10+1 forrige gang. Det var onsdag ettermiddag før påske, så fikk ikke komme til legen før tirsdagen etter helgen. Jeg hadde småspottet hele påskehelgen men ikke hatt noen smerter. Jeg kom til legen å ble sendt rett på sykehuset for UL. Der så de at barnet hadde sluttet å vokse i uke 6, og at kroppen nok hadde sakte begynt å oppfatte MA'en. Jeg spottet ingenting før uke 10.

Hadde jeg begynt å spotte nå hadde jeg freaket ut og krevd UL så fort som bare juling.

Jeg sier ikke dette for å skremme deg, for hos noen så er spottingen helt ufarlig. Min søster spottet en del gjennom hennes siste svangerskap og alt gikk helt fint.

MEN, hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med legen i dag bare for å være på den sikre siden. Blødninger kan jo også bety at morkaken er litt løs eller at den sitter forran åpningen å blir "forstyrret" mens livmoren vokser.. Uansett så er det greit å sjekke. Heller en gang for mye enn en for lite. Ikke kjekt å gå å gruble sånn.

Masse lykke til. Krysser fingrene for at alt går fint :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spotta både rødt og brunt så og si daglig fra uke 3. Det gav seg i uke 6 en gang. Fikk ikke noe forklaring på hvorfor, men bankende hjerte i uke 7 :)

Det hørtes ut som en festeblødning. Er jo i ca uke 3 blastosysten (egget) fester seg i livmorslimhinnen, og de påfølgende ukene graver det seg lengre ned. Noen opplever å blø litt da. Så små blødninger veldig tidlig i svangerskapet kan være såkalte festeblødninger (er jeg blitt fortalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagejenta : jeg fikk vite kjønnet med 99% sikkerhet i uke 12 sist, så jeg er optimistisk på å få det nå også :) de fleste jeg har snakket med har fått vite det rundt uke 12 om babyen har ligget rett og sånn ;)

Er jo selfølgelig ikke noen garanti på at det stemmer så tidlig, så kommer nok ikke til å male rommet og kjøpe inn masse klær før etter den ordinere i uke 18 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en festeblødning. Er jo i ca uke 3 blastosysten (egget) fester seg i livmorslimhinnen, og de påfølgende ukene graver det seg lengre ned. Noen opplever å blø litt da. Så små blødninger veldig tidlig i svangerskapet kan være såkalte festeblødninger (er jeg blitt fortalt).

Jeg tenkte også at det var festeblødning først, men etter hva jeg har forstått skal den vare max 1-2 dager. Jeg hadde det mer eller mindre sammenhengende i 3,5 uker (!). Sjeldent så mye at det kom i trusa, men nesten hver gang på papiret etter dobesøk. Var friskt blod minst en gang i uka. Men, men. Spiller ikke så stor rolle hvor det kom fra, så lenge frøet vårt fortsatt lever <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. en festeblødning bør i teorien kunne vare lengre enn 1-2 dager. Fra uke 3-5 ca så graver egget seg nedover i limhinnen, i livmorslimhinnen skal det være en rekke ørsmå blodårer som kan sprekke når egget borer seg ned. Så ikke overrasket om det kan vertfall vare en uke +. Men jeg er ingen ekspert jeg heller :P Uansett så er det helt normalt å småblø i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre melde meg ut av terminklubben.. var på ul og fikk se en tom fostersekk. Er nå innlagt og fått medisiner for å få ut fostersekken. Mulig utskrapning i morgen. Takk for fine stunder sammen med dere. Lykke Lykke til alle sammen !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre melde meg ut av terminklubben.. var på ul og fikk se en tom fostersekk. Er nå innlagt og fått medisiner for å få ut fostersekken. Mulig utskrapning i morgen. Takk for fine stunder sammen med dere. Lykke Lykke til alle sammen !

Klem

Uff, nei så trist!! :tristbla: Jeg føler så med deg akkurat nå. Det du gjennomgår er helt JÆVLIG!!

Den historien du skriver er helt lik den jeg selv gikk gjennom. Skulle tro vi var samme person.

Vet ikke om det er noen trøst, men det var en trøst for meg, (og er det enda) er at barnet mest sannsynlig ikke var friskt, og at det var bedre å miste det tidlig enn sent. En datter til en venninne av min mor mistet sitt barn i uke 34 pga feil på lungene. Selv om det å miste i uke 10 er grusomt er det likevel bedre enn å miste så sent.

Dersom dere forsøker å få barn, så er du ekstra fruktbar etter du har gått gjennom en abort. Mange blir gravide kort tid etter. Jeg selv ble gravid igjen bare 1 mensperiode etterpå. Sjansen for at slikt skjer igjen er forsvinnende liten, så mest sannsynlig vil alt gå bra neste gang.

Håper du tar godt vare på deg i denne tiden og at du gir deg tid til å sørge. Det å miste et barn gjør vondt uansett hvor lang man er på vei. Jeg skrev selv ett dikt om det å miste, og det hjalp veldig å få bearbeide sorgen.

Sender deg mange varme tanker.

:klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem

Huff så trist å høre purreløk..

En påminnelse til oss alle hvor skjørt det er.

Håper du kommer deg raskt på beina igjen, men ta tiden du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler også at jeg kjenner bevegelse.. Veldig forsiktig og sporadisk, men kjenner de samme boblene som jeg kjente sist, bare at de var sterkere da (lenger ut i sv skapet). Fint å sitte på jobb og kjenne på :)

Vi var på UL 12+2 sist, da sa legen at han tippet på gutt (vi skulle ringe han om det ble jente) så jeg tror at han så at vi ventet gutt allerede da.. Vi skal på UL neste uke (12+2) gleder meg mest men gruer meg litt :sjenert:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klem

det var trist å høre :(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...