Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

I går var vi på ultralyd og så verdens tøffeste reke med helt perfekte hjerteslag.

Han målte 1,03 cm, og legen satte meg fram 1 dag.

Dvs jeg var kjempeflink til å beregne rett dato ;)

Det var en stor lettelse å se at reka har det bra, og at hjerteslagene var slik de skal være i denne fasen.

Han ville heller ikke ha oss inn til ytterligere kontroller, så da er vi forhåpentligvis ferdig med fertilitetsklinikken for denne gangen! :) *juble*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser jeg automatisk skrev "han" om reka.

Vil det si at jeg venter en gutt?

Spennende :)

De sier jo at det er mors magefølelse som er rett ;) blir spennende å se når du skal på OUL når du kommer så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig å ha en følelse om det blir gutt eller jente? Er det mange av dere som har det. Jeg håper egentlig mest på jente, men er glad uansett hva det blir. Men jeg føler ikke at det er mer det ene eller det andre ennå.

De sier jo at det er mors magefølelse som er rett ;) blir spennende å se når du skal på OUL når du kommer så langt!

Oops, teksten min kom øverst i sitatet. Men, men.

Endret av MarenogAron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy Juce. :danse:

Helt uvirkelig å tenke på at det levende vesenet (ser jo ikke alltid menneskelig ut i starten:P) er babyen din inni magen... Selv etter en graviditet synes jeg der er helt fjernt å koble babyen på skjermen til den inni magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er vanlig å få en følelse på hva det er vet jeg ikke.

Men min magefølese stemte sist iallfall. Hadde drømt det ble en gutt - og håpet at det ikke stemte da vi skulle på OUL. Men joda. Det stemte godt det.

Denne gangen har jeg drømt det blir jente - så er spent på om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 uker i dag i følge UL :danse:

I følge min egen termin (som jeg er bombesikker på at stemmer) så er jeg 12+2. Slik var det forrige gang også. Da ble jeg satt tilbake med 2 dager, men minstemann kom akkurat på termin, og 2 dager før UL termin.

Men, det viktigste, jeg er i uke 12!! WOHO!!! :hoppendeglad:

I dag tror jeg vi skal røpe det til de resterende 3 "besteforeldrene". Bare min mor som vet det til nå, og hun fant det ut ved en glipp. Blir spennende. Alltid litt nervepirrende å skulle si at man er gravid .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært og ikke fortalt det til noen før nå Charlie28.

Vi hadde ikke tenkt å si no vi heller - men så ble det til at vi sa det likevel rundt uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så et bankende hjerte på ultralyd i dag ♡ Legen påstår at jeg bare er 7+0, mens jeg tror at jeg er 7+3 (kanskje +2, men ikke mindre). Men det er ikke så farlig. Ungen kommer når den kommer. Det viktigste er at han/hun lever og vokser, og da er det veldig liten sannsynlighet for at noe skal gå feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi så et bankende hjerte på ultralyd i dag ♡ Legen påstår at jeg bare er 7+0, mens jeg tror at jeg er 7+3 (kanskje +2, men ikke mindre). Men det er ikke så farlig. Ungen kommer når den kommer. Det viktigste er at han/hun lever og vokser, og da er det veldig liten sannsynlighet for at noe skal gå feil.

Vi fikk også justert terminen på tidlig ul forrige gang (uke 6), men på ordinær ul ble den regulert på nytt igjen. :) Stol på din egen inntil videre du, den er antakelig mer riktig. :) Skjønner egentlig ikke hvorfor de gjør det på tidlig ul, det er jo først i uke 17-20 fostrene er så jamne i utviklingen at det har noe for seg å regne ut termin. Er jo nettopp derfor de legger den ordinære ul til det tidsrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 12, Charlie28 :strix:

Jeg ble også satt tilbake tre dager på tidlig ul, men forholder meg til min egen termin frem til ordinær ul. Er jo menstermin lege og jordmor går ut fra foreløpig :)

I går fikk jeg avsmak på Cola Zero. Den hadde en ekkel ettersmak, så nå er jeg avvent fra det. Er første gang jeg har opplevd at noe har forandra smak i graviditeten, men skal jo uansett ikke drikke så mye av det så er kanskje like greit :fnise: Drømte forresten at vi fikk en jente i natt. Men jeg tror det er fordi jeg snakka med hun ene på jobben i går om at vi bare har klart å finne et jentenavn foreløpig. Blir spennende på ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 12, Charlie28 :strix:

Jeg ble også satt tilbake tre dager på tidlig ul, men forholder meg til min egen termin frem til ordinær ul. Er jo menstermin lege og jordmor går ut fra foreløpig :)

I går fikk jeg avsmak på Cola Zero. Den hadde en ekkel ettersmak, så nå er jeg avvent fra det. Er første gang jeg har opplevd at noe har forandra smak i graviditeten, men skal jo uansett ikke drikke så mye av det så er kanskje like greit :fnise: Drømte forresten at vi fikk en jente i natt. Men jeg tror det er fordi jeg snakka med hun ene på jobben i går om at vi bare har klart å finne et jentenavn foreløpig. Blir spennende på ul :)

Rart det med smaker. Jeg har gått og tenkt at jeg ikke har opplevd at ting smaker annerledes inntil jeg i går forstod at det er lenge siden jeg har spist noe jeg synes er godt. Om det er kvalmen eller endret smakssans som gjør det vet jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Gratulerer til dere nyankomne, en stund siden jeg har vært inne her nå.

Snart 12 uker her også og på torsdag er det ultralyd, spennende. Planen er å slippe nyheten etter dette, selv om jeg føler magen av og til avslører meg. Ser av og til veldig gravid eller skal man si oppblåst ut da jeg har på singlet og stramme klær. Må virkelig huske på å trekke inn magen og kle meg litt løst, blir godt da det blir ordentlig gravid mage.

Ble ellers avslørt av ei venninne i helga da, samtalen gikk vel noe slikt:

"Skal du ha rødvin til maten?"

"Nei takk, men den eplemosten var jo veldig god da."

"Er det noen spesiell grunn til det?"

"Ææææh, ja" :)

Kort sagt ikke den som pleier å si nei til rødvin og hun hadde faktisk hatt mistanke da vi møttes for en måned siden (litt imponert). Lurer på om flere har mistanke uten å fortelle meg det jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg begynner å bli utrolig spent på kjønnet nå, men det er jo lenge til man kan finne ut av det :) Har bestilt UL sent i uke 11, og det blir UL nummer 2. Føler det er såå lenge til offentlig UL og måå bare titte en gang til. Det er liksom eneste måten å være i kontakt med minien på en måte. Nå er formen så bra at begynner å lure på om jeg er gravid lenger ;) Vi hadde muligheten til å fortelle familie i helga, men passet liksom aldri å buse ut med det ;) Planen er å gi bort UL-bilder om et par uker og si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles godt å ha kommet seg til uke 11 ja.

Jeg har lagt inn to "gravid"-apper på ipaden og mannen er innom de og titter flere ganger iløpet av uka. den ene "hello baby" (pampers sin app) så kan man se faktisk størrelse også! Han er så søt der han sitter å leser om knøttet.

Selv har jeg mistet smaken på kaffe. Jeg pleide å drikke minst en eller to latter dagen, nå klarer jeg knapt en halv en. Igrunnen greit med tanke på at det ikke er så bra med all den koffeinen.

Ellers så lurer jeg på om jeg har kjent liv. Ja det er tidlig - men det var langt ned i magen og som en liten gullfisk som tok en salto!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :) Her løper tiden ifra meg og det er ikke så ofte jeg har tid til å sitte på KG lengere. Det er full fart med ei lita ei i hus, og jeg kjenner fortsatt at det mangler en god del energi før jeg er meg selv igjen, men jeg føler det blir mer og mer heldigvis. Nå er jeg allerede rukket å komme til uke 11+2, så da er det vel forhåpentligvis ikke så lenge igjen før energien kommer tilbake heller :)

På torsdagen skal vi på privat UL og jeg gleder meg noe helt sinsykt. Håper virkelig alt er som det skal og jeg krysser også fingrene for at vi får vite kjønnet. Vi har masse klær og utstyr etter T, men om det er en prins i magen må jeg vel kjøpe inn litt nytt så han slipper å gå i bare rosa. Alt annet utstyr har vi vel egentlig, så det blir ikke så mye shopping annet enn at jeg ønsker meg en leander vugge og en risa rosa vognpose. Vi har faktisk ikke kjøpt vognpose til T, så det er jo faktisk noe vi trenger, og leandervugge er for den praktisk delen når det kommer til dagsoving. Synes det er greit å kunne legge ifra meg babyen på en plass lillesøster ikke kan komme til, så det faktisk er mulig å gå på do og slike ting uten å måtte ha med en av de ;)

Ellers er dagene fylt opp til randen og når T tar kvelden er jeg ikke sen med å finne senga jeg heller. Blir nok vel tidlig enkelte dager, men sånn får det bare være i en periode nå :)

Jeg tror også jeg har kjent liv allerede hagejenta ;) Ikke mye og ikke ofte, men når jeg legger meg om kvelden synes jeg innimellom jeg kan kjenne noe som bobbler litt :) Er vel kanskje lettere å kjenne igjen de små bevegelsene denne gangen enn sist gang, selv om jeg igrunn husker de kraftige sparkene i ribbeina mot slutten bedre :P

Håper formen er stigende for dere som har vært dårlige og at den fortsatt er bra for dere som har vært i fin form :) Ønsker alle sammen en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med liv da! Og så søt mannen din er som er så interessert. Jeg har appen fra Babyverden og der syns jeg det bare står svada for tiden. Jeg er ikke interessert i å lese om det er vanlig å blø neseblod, jeg vil vite hva som skjer med babyen! :fnise: Skal laste ned den fra pampers tror jeg, den hørtes koselig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mulig å se kjønn før man er nærmere 16 uker på vei vel?

Og om de ser det så ville jeg iallfall ikke tatt det som sikkert ennå nå da kjønnet ser helt likt ut på utsiden noen uker fremover.

Anbefaler pampers-appen. Kan til og med ta opp sin egen stemme - og høre hvordan babyen hører det fra innsida av magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...