Amens Skrevet 31. januar 2014 #801 Del Skrevet 31. januar 2014 Ida er ett nyyydelig navn. Faktisk ett av de jeg kunne tenkt meg. Ang sårheten. Ja, det er helt sant det Maman sier.. Unngå at barnet bare sutter på tuppen. Da blir man veldig sår. Synes og at Ida er ett nydelig navn;) Er litt redd for hvordan det blir med mine brystvorter for de er ganske store. Og auriolaene er enda større... Håper mini blir like svær i kjeften som mammaen sin, da vil det kanskje gå bra;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 31. januar 2014 #802 Del Skrevet 31. januar 2014 (endret) Synes og at Ida er ett nydelig navn;) Er litt redd for hvordan det blir med mine brystvorter for de er ganske store. Og auriolaene er enda større... Håper mini blir like svær i kjeften som mammaen sin, da vil det kanskje gå bra;) Mener å huske at jeg leste i Gro Nylanders bok at store er bedre enn små, for da får babyen bedre tak. Men jeg er ikke 100% sikker på om jeg husker riktig. Btw: Håper jeg husker riktig, for mine har også blitt myyye større enn de var før jeg ble gravid. Endret 31. januar 2014 av MarenogAron Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 5. februar 2014 #803 Del Skrevet 5. februar 2014 Uff, i dag er en tung graviddag...Det har vært veldig travelt i det siste, og på mandag ble storebror syk. Det har betydd lite søvn både i går og i natt. Natt til tirsdag ble det bare 3 timer på puten.. I natt var det litt bedre, men da hadde jeg utrolig vondt i korsryggen og fant ingen god stilling. Hjalp ikke noe at lillesøster drev å sparket meg i høyre ribbein... Har heldigvis fått sove innpå, men tror jeg må ta meg en sykedag... Er helt utslitt.. Nå kjenner jeg på at det hadde vært deilig å hatt en fast stilling hos noen, og ikke et enkeltpersonsforetak hvor alt står og faller på meg.. Så nå må jeg ringe rundt å si at jeg ikke kan komme til avtaler pga sykdom... Hippi! Andre som begynner å slite litt med søvnen her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 5. februar 2014 #804 Del Skrevet 5. februar 2014 Huff, høres slitsomt ut Charlie28. Kjenner jeg er veldig glad for at jeg bare er en vanlig ansatt som kan jobbe 60% for tiden, så jeg ikke blir fullstendig utslitt. Ang søvn: Jeg fikk bare sove fire timer i natt Våknet av SKIKKELIG krampe i den ene leggen. Gjorde så vondt at jeg holdt på å grine. Stakkars mannen våknet og ble redd for at det var noe galt med mini, og at det var derfor jeg lagde så fæle lyder. Etter det fikk jeg ikke sove igjen. For å gjøre saken enda bedre, så fikk jeg krampe i den andre leggen to timer etterpå... :/ Så jeg er temmelig trøtt og sliten nå. Noen som har råd mot kramper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 5. februar 2014 #805 Del Skrevet 5. februar 2014 For min del får jeg mer krampe nettene etter de dagene jeg har gått mye. Har ingen konkrete tips bortsett fra å reise seg og tøye.. Evt er det vel magnesiumtilskudd som sies å kunne hjelpe, men vet ikke om det gjelder for gravide. Ellers er det vel det samme som med alt annet av vondter og plager: Det eneste som virkelig hjelper er å få ut ungen! (Da venter nye plager istedet ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 6. februar 2014 #806 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg får stort sett nok søvn hver natt til å fungere, men jeg våkner minst en gang og må på do. Inatt sov jeg litt ekstra urolig fordi jeg skal ha oppkjøring idag... Håper så inderlig at det går bra! Dyrt med oppkjøring og jeg kan ikke få time igjen før uti Mars og da begynner jeg å bli veldig gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. februar 2014 #807 Del Skrevet 6. februar 2014 Lykke til, Amens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 6. februar 2014 #808 Del Skrevet 6. februar 2014 Masse lykke til, Amens! Det kommer til å gå helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 6. februar 2014 #809 Del Skrevet 6. februar 2014 Masse masse lykke til med oppkjøring. Det går nok bra!! Endelig en natt med nok søvn, bare opp 3 ganger (en tissepause og 2 pga barn)... Merker at jeg får litt angst av å tenke på at snart blir det enda mindre søvn.... Husker at med storebror (som sov normal) var det mye nattevåk og amming i starten.... Krysser alt som finnes for at lillemor har et sovehjerte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 6. februar 2014 #810 Del Skrevet 6. februar 2014 Takk alle sammen^_^ Og jeg sto! På første forsøk! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 6. februar 2014 #811 Del Skrevet 6. februar 2014 Takk alle sammen^_^ Og jeg sto! På første forsøk! Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 6. februar 2014 #812 Del Skrevet 6. februar 2014 Gratulerer!! Blir så greit når jeg er i permisjon, kan kjøre ut til min foreldre og gjøre ærender mens gubben er på jobb. Også har vi kjøpt ny bil^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 6. februar 2014 #813 Del Skrevet 6. februar 2014 Gratulerer! Kan tenke meg at man blir ganske avhengig av bil i permisjonen ja, jeg hadde hvertfall ikke kommet meg noe særlig rundt uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. februar 2014 #814 Del Skrevet 6. februar 2014 Jeg hadde ikke bil forrige gang, med det resultat at jeg gikk og gikk og gikk. Fikk en baby som var fullstendig avhengig av vogn i bevegelse for å få sove på dagtid, men ble jo også kvitt gravidkiloene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 6. februar 2014 #815 Del Skrevet 6. februar 2014 Kommer nok til å gå en del siden vi bor kun 10 min unna kjøpesenter og helsestasjon og det dermed kan bli mer kav å kjøre enn å bare trille;) Dessuten har vi kjøpt en litt gammal vogn som veier ganske mye så forhåpentligvis vil den bidra til å få formen sånn nogelunde tilbake. Sliter litt idag med smerter i området ved solar plexus. Litt som om noen stikker meg med nåler når jeg er solbrent. Litt ekkelt, men visstnok ikke farlig. Litt lei av å veksle mellom vondt der og vondt i ryggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fniser Skrevet 6. februar 2014 #816 Del Skrevet 6. februar 2014 Gratulerer med lappen, Amens! Så kjekt Jeg har vært rundt og hentet gratisbokser på apotekene nå. Endel kjekke ting (flasker, smokker og våtservietter blant annet) og prøver på litt forskjellig (sinksalve, bleier, antibac, etc.), så det kan anbefales om dere ikke allerede har gjort det! Jeg fant pakkene i denne tråden på Barn i Magen: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143897557-gratis-babypakker-husk-a-dytte-sa-den-blir-pa-1-siden/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 9. februar 2014 #817 Del Skrevet 9. februar 2014 Noen her som har begynt å pakke baggen som skal være med på føden? Hva har dere oppi? Noe spesielt?! Husker at jeg fra sist gang var så misfornøyd med det jeg hadde pakket. Hadde tatt med altfor lite. Denne gangen skal jeg ikke gjør samme feilen... Tror også at jeg holder på å modnes nå. Kjenner mye stikkinger i livmorhals-området og mye murringer i mage og korsrygg. Spesielt om natten. Nå har jeg også begynt å få litt småblødninger (rosa utflod) så er nok noe modningsgreier på gang... Andre som opplever det samme nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 9. februar 2014 #818 Del Skrevet 9. februar 2014 Her er det absolutt null modning på gang. Tror nok kroppen har tenkt å være gravid for alltid Har tenkt litt på hva jeg skal ha med i bagen, men blir sikkert noen uker før jeg begynner å pakke den. Har ikke begynt å vaske klær engang, så må kanskje komme i gang med det også. Tror jeg skal begynne å samle litt ting som skal være med hvertfall sånn at det er litt klart Eneste jeg har fått med meg at er lurt er slipperser, myke gode klær til meg selv og energidrikk og energibarer til fødselen. Og litt klær til junior da. Hva savnet du forrige gang, Charlie28? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 9. februar 2014 #819 Del Skrevet 9. februar 2014 (endret) Hva savnet du forrige gang, Charlie28? Jo, jeg hadde glemt å ta med sminkefjerner, tannkost, tannkrem og div pleieprodukter. Så dagen etter fødsel, når jeg verken hadde fjernet sminke fra dagen før, pusset tenner eller vasket håret (alt var litt svett og skittent med blod), DA følte jeg meg nydelig.... Tenkte at sånn gadd jeg ikke kjøpe inn, men at jeg tok det med i siste liten... Men det ble glemt ut gitt Jo, og det viktigste... Eget toalettpapir. Det på sykehuset var tynt og hardt. Det er ikke noe stas å bruke verken om man har født eller ikke.... Endret 9. februar 2014 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 9. februar 2014 #820 Del Skrevet 9. februar 2014 Noen her som har begynt å pakke baggen som skal være med på føden? Hva har dere oppi? Noe spesielt?! Husker at jeg fra sist gang var så misfornøyd med det jeg hadde pakket. Hadde tatt med altfor lite. Denne gangen skal jeg ikke gjør samme feilen... Tror også at jeg holder på å modnes nå. Kjenner mye stikkinger i livmorhals-området og mye murringer i mage og korsrygg. Spesielt om natten. Nå har jeg også begynt å få litt småblødninger (rosa utflod) så er nok noe modningsgreier på gang... Andre som opplever det samme nå? Er det flere tegn på modning? Jeg er i uke 36 nå, 35+5 tror jeg. Kjenner murringer hele tiden, men lite kynnere. Murringene er egentlig ganske behagelige:) Ellers så har jeg begynt på den fasen jeg hatet sist... De siste ukene hvor magen eser, jeg får vann i kroppen slik at ansiktet endrer seg og nesa blir større....den brune streken på magen blir tydelig, huden klør og det føles som jeg får strekkmerker (fikk heldigvis ikke det sist)...urolige ben og halsbrann, søvnløse netter, trøtt, babyen sparker opp i ribbena, magen er i veien hele tiden og jeg får ikke puste hvis jeg ikke kan sitte med ryggen litt bakover...blæææh!vil bli ferdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå